Μία βόλτα του Volvo C30 Electric στην Αρκτική ίσως και να αποδεικνύει πως τα EV δεν συμπαθούν τις πολικές θερμοκρασίες…
- Ευτυχώς, ακόμη και να ισχύει κάτι τέτοιο εμείς δεν πρόκειται να αντιμετωπίσουμε κανένα ζήτημα μειωμένης απόδοσης του αγαπημένου μας ηλεκτροκίνητου (EV). Και αυτό διότι δεν πρόκειται ποτέ να αντιμετωπίσουμε κλιματολογικές συνθήκες αντίστοιχες με αυτές που βρέθηκε το C30 Electric πριν από μερικές μέρες. Σε μία δημοσιογραφική παρουσίαση, το ηλεκτροκίνητο Volvo βρέθηκε εκεί για να αποδείξει πως δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα ακόμη και όταν το θερμόμετρο έδειχνε τους -33 0C. Και έτσι έγινε, οι ειδικοί της εταιρίας βγήκαν ασπροπρόσωποι, ακόμη και το σύστημα θέρμανσης μπορούσε να ζεστάνει τους επιβάτες.
- Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί πως το σύστημα θέρμανσης χρησιμοποιεί ένα μικρό θερμαντήρα με αιθανόλη για να ζεσταίνει τον αέρα (πρέπει να είναι ενοχλητικό ενώ έχεις ένα EV κάθε φορά να… το γεμίζεις με βιοκαύσιμο E85 για να έχεις θέρμανση!). Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Volvo κανένας Σκανδιναβός δεν θα αγόραζε ένα EV αν ξεπάγιαζε μέσα στο αυτοκίνητό του. Στην περίπτωση που χρησιμοποιούταν ηλεκτρική ενέργεια από τις μπαταρίες για θέρμανση θα υπήρχε μείωση της αυτονομίας έως και 40%. Ερώτηση: σε περίοδο καύσωνα στην χώρα μας και τον κλιματισμό να λειτουργεί στο μέγιστο πόσο εκτιμάται πως θα μειώνεται η αυτονομία;
- Ωπ, ξεφύγαμε λιγάκι από το θέμα μας που δεν είναι άλλο από την αυτονομία. Λοιπόν, το C30 Electric, όπως και κάθε άλλο ηλεκτροκίνητο, πράγματι αντιμετωπίζει ένα σημαντικό πρόβλημα στο κρύο, σύμφωνα με δημοσιεύματα του ξένου Τύπου. Το ενεργειακό φορτίο των μπαταριών μειώνεται σημαντικά και αυτόματα μειώνονται και τα χιλιόμετρα που μπορεί να διανύσει. Υπό κανονικές συνθήκες το C30 Electric μπορεί να διανύσει περίπου 150 km. Στις πολικές συνθήκες όμως οι μπαταρίες του -εννοείται πως πριν ήταν γεμάτες- άδειασαν μετά από 80 km. Οι άνθρωποι της Volvo προσπάθησαν να δικαιολογήσουν την πτώση της αυτονομίας στην αυξημένη αντίσταση κύλισης λόγω των ελαστικών για χιονισμένο οδόστρωμα. Ωστόσο, είναι γνωστό πως το ψύχος επηρεάζει δραματικά την απόδοση των μπαταριών.
- Τι είναι όμως αυτό που μειώνει την απόδοση των μπαταριών όσο ο υδράργυρος πέφτει; Όπως έχουμε αναφέρει σε προηγούμενο άρθρο όλες οι μπαταρίες παράγουν ηλεκτρικό φορτίο μέσα από μία χημική αντίδραση. Όταν η θερμοκρασία μειώνεται ο ρυθμός της αντίδρασης μειώνεται αντίστοιχα. Όσο μειώνεται η αντίδραση μειώνεται και η απελευθέρωση ηλεκτρόνιων (μειώνεται η παραγόμενη ισχύς). Η κίνηση ηλεκτρόνιων προς μία κατεύθυνση είναι το ηλεκτρικό ρεύμα, άρα…. Μελέτες έχουν δείξει πως ακόμη και η μεταβολή 10 0C σε θερμοκρασίες με αρνητικό πρόσημο μπορούν να μειώσουν το φορτίο μίας μπαταρίας έως και 50%. Αυτά βέβαια ισχύουν σε συνθήκες και μέρη που οι θερμοκρασίες κυμαίνονται υπό του μηδενός. Ποιο το συμπέρασμα; Αν κατοικείτε σε τέτοιες τοποθεσίες τότε όταν έρθει η ώρα ξανασκεφτείτε -λέμε τώρα- το πριν αγοράσετε ένα ηλεκτροκίνητο όχημα…
Ειναι σχετικα απλο: Οι αυτοκινητοβιομηχανιες θα βγαζουν ειδικες εκδοσεις για τις πολικες περιοχες…