NEA

BMW i3 & i8, τα πρώτα στοιχεία…

bmw-i3-concept-28_resize

Στην Φρανκφούρτη η BMW θα παρουσιάσει δυο άκρως ενδιαφέροντα ηλεκτροκίνητα concept που έχουν ήδη δρομολογηθεί για την παραγωγή…

  • Πριν από καιρό είχαμε αναφερθεί στα ηλεκτροκίνητα πλάνα της BMW (για το Megacity και το Vision EfficientDynamics) και μερικές εβδομάδες πριν την γερμανική έκθεση αποκαλύπτονται τα πρώτα στοιχεία για τα i3 & i8. Το i3 είναι ένα κόμπακτ αυτοκίνητο πόλης τύπου BEV (Battery Electric Vehicle ή Ηλεκτρικό Όχημα με Μπαταρίες) που θα κυκλοφορήσει το 2013. Ένα χρόνο αργότερα θα λανσαριστεί το i8, ένα plug-in υβριδικό σπορ μοντέλο (τύπου PHEV ή plug-in Electric Vehicle) με range extender (επαυξητικό ΜΕΚ). Και τα δύο μοντέλα ανήκουν στο νέο σήμα (sub-brand) του BMW Group όπου τα μοντέλα φέρουν το λογότυπο “i”.

BMW i3 Concept

  • Έχει καθαρά αστικό χαρακτήρα (μήκος: 3.845 mm, πλάτος: 1.537 mm, ύψος: 2.011 mm) και βασίζεται σε μία νέα πλατφόρμα (LifeDrive) που περιλαμβάνει ένα μονοκόκ κλωβό επιβατών από ανθρακόνημα (για την ακρίβεια κάτι σαν πολυμερισμένο ανθρακόνημα, γνωστό ως CFRP ή CarbonFibre Reinforced Plastic) ενώ στο σασί έχει γίνει εκτενής χρήση αλουμινίου. Οι ειδικοί της BMW κάνουν λόγο για ένα ιδιαίτερο ελαφρύ όχημα βάρους 1.250 kg (σκεφτείτε το βάρος των μπαταριών) χάρη στον κλωβό CFRP (έχει την ίδια δυσκαμψία με ένα χαλύβδινο αλλά ζυγίζει 50% λιγότερο) με ικανοποιητικούς χώρους (τετραθέσια διάταξη με πορτμπαγκάζ χωρητικότητας 200 lt) και υψηλά επίπεδα ασφαλείας.
  • Η κίνηση μεταφέρεται στους πίσω τροχούς, ο σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας (προέρχεται από το ActiveE) αποδίδει 125 kW και 250 Nm ροπής και έχει εξελιχθεί ακριβώς για κίνηση στην πόλη (επιταχύνσεις από στάση, μεγάλη ροπή από χαμηλές rpm). Το i3 μπορεί να διανύσει από 120 έως 160 km ενώ προαιρετικά μπορεί να υπάρξει συνδυασμός με range extender (επαυξητικό βενζινοκινητήρα) που αυξάνει την αυτονομία.
  • Την μετάδοση αναλαμβάνει ένας μονοβάθμιος μειωτήρας (κιβώτιο μίας σχέσης) και ο κινητήρας -μαζί με την ηλεκτρονική μονάδα, το κιβώτιο και το διαφορικό- είναι τοποθετημένος πάνω τον πίσω άξονα (ανάλογη διάταξη με το smart fortwo, ενδεχομένως σε διάταξη Scott Russell). Το i3 Concept επιταχύνει σε λιγότερο από 4 sec για τα 0-60 km/h, σε περίπου 8 sec για τα 0-100 km/h ενώ η τελική αγγίζει τα 150 km/h. Οι Γερμανοί υποστηρίζουν πως μόνο κατά την επιβράδυνση -αφήνοντας το πεντάλ του γκαζιού, δίχως φρένο- μπορεί να ανακτηθεί ενέργεια που αυξάνει την αυτονομία έως και 20%. Η τιμή αυτή μπορεί να αυξηθεί όταν υπάρχει ανάκτηση και από το σύστημα πέδησης ενώ γενικότερα γίνεται ιδιαίτερη μνεία στο τρόπο λειτουργίας του πεντάλ (π.χ. όταν είναι σταθερά πατημένο και σε συνθήκες χαμηλού φορτίου ο ηλεκτροκινητήρας μπαίνει σε κατάσταση «νεκράς» δίχως να καταναλώνεται ενέργεια).
  • Ο ηλεκτροκινητήρας και η ηλεκτρονική διαχείριση έχουν εξελιχθεί εξ ολοκλήρου από την BMW. Για παράδειγμα ο όγκος του ηλεκτροκινητήρα έχει μειωθεί κατά 40% σε σχέση με εκείνον που συναντάμε στο MINI E. Η μπαταρία διαθέτει ένα σοφιστικέ υγρόψυκτο σύστημα ψύξης/θέρμανσης διατηρώντας την σε αποδοτικό εύρος θερμοκρασιών (γύρω στους 20 C). Παρόλο που δεν υπάρχουν περισσότερα στοιχεία η μπαταρία επαναφορτίζεται σε περίπου 6 h από οικιακό δίκτυο ενώ με ταχυφορτιστή το 80% της χωρητικότητας μπορεί να ανακτηθεί σε περίπου 1 h. O RΕx είναι προαιρετικός και σκοπός του είναι η αύξηση της αυτονομίας σε ρόλο range extender. Πάντως, δεν διευκρινίζεται κανένα άλλο στοιχείο, π.χ. το μέγεθος ή τον τύπο, θα μπορούσε να είναι ένας μικρός Wankel;

BMW i8 Concept

  • Ο ηλεκτροκινητήρας προέρχεται από το i3 αλλά είναι διαφορετικά ρυθμισμένος στο πρότυπο ενός οχήματος τύπου PHEV όπου υπάρχει μπαταρία μικρότερης χωρητικότητας και ΜΕΚ που εμπλέκεται άμεση στην κίνηση. Ο ηλεκτροκινητήρας ισχύος 96 kW ροπής 250 Nm κινεί τους εμπρός τροχούς μέσω ενός διβάθμιου μειωτήρα ενώ ο βενζινοκινητήρας ισχύος 164 kW ροπής 300 Nm είναι τρικύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος και κινεί τους πίσω τροχούς μέσω κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Στα λιγοστά ανακοινωθέντα τεχνικά χαρακτηριστικά αναφέρεται πως η συνδυασμένη ισχύς -260 kW και 550 Nm- αρκεί για να επιτευχθεί τελική ταχύτητα 250 km/h ενώ τα 0-100 km/h επιτυγχάνονται σε 4,6 sec με την ρεπρίζ 80-120 km/h να πραγματοποιείται σε 4 sec.
  • Ο βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1,5 lt «γεφυρώνεται» με γεννήτρια υψηλής τάσης που επαναφορτίζει τις μπαταρίες λιθίου-ιόντων μόνο εν κινήσει (στατική φόρτιση γίνεται σε κατάσταση plug-in). Ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται σκόπιμα στον εμπρός άξονα ώστε να εκμεταλλεύεται το μεγαλύτερο μέγεθος τροχοπέδησης κατά την επιβράδυνση. Όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμου η μέση τυποποιημένη είναι 2,7 lt/100 km, η αμιγώς ηλεκτροκίνητη αυτονομία περιορίζεται στα 35 km, o πλήρης χρόνος φόρτισης είναι 1h 45 min. Τέλος, το i8 φτάνει σε μήκος τα 4,632 m με το πορτμπαγκάζ να προσφέρει 150 lt και το συνολικό βάρος να συγκρατείται σε 1.480 kg.

caroto

Ένας για όλους και όλοι για το caroto.gr! Το προφίλ της ομάδας του μοναδικού site στο διαδίκτυο που εστιάζει στην τεχνολογία του αυτοκινήτου!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!