Θωρακισμένα, μην πυροβολείτε τον Πρόεδρο! [vid]

Cadillac DTS Limousine At the Presidential Inaugural Parade

Από σφαίρες, χειροβομβίδες και φλογοβόλα δεν χαμπαριάζουν μία, άντε να τσαλακώσουν για τα καλά τη λαμαρίνα τους μερικές ρουκέτες. Τα θωρακισμένα μοιάζουν αλλά δεν είναι ίδια με τα υπόλοιπα αυτοκίνητα. Είναι τα ασφαλέστερα επιβατικά οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους του πλανήτη.

Ούτε οι πολιτικοί, μήτε οι VIP ήταν αυτοί που χρειάστηκε πρώτοι να κυκλοφορούν με θωρακισμένα αυτοκίνητα. Ποιοι ήταν εκείνοι που τα θωράκιζαν ώστε να κάνουν… εφόδους σε τράπεζες και να σπάνε αλώβητοι τους αστυνομικούς κλοιούς; Οι γκάνγκστερ! Διάσημοι κακοποιοί, από τους Bonnie και Clyde μέχρι τον μαφιόζο Al Capone, χρησιμοποιούσαν διπλά μεταλλικά ελάσματα στο αμάξωμα και τοποθετούσαν χοντρά -διπλά και τριπλά- κρύσταλλα στο παρμπρίζ των αυτοκινήτων τους.

Ανέκαθεν, οι προσωπικότητες που έχουν εξουσία, οικονομική επιρροή ή όσες αντιμετωπίζουν το οργανωμένο έγκλημα κινδυνεύουν από «εχθρούς» που καραδοκούν ανά πάσα στιγμή. Οι στατιστικές δείχνουν πως 4 στις 5 τρομοκρατικές επιθέσεις συμβαίνουν στους δρόμους όπου οι «κακοί» έχουν περισσότερες πιθανότητες για να πετύχουν τον στόχο τους από κάθε άλλο μέρος. Ποιος δεν γνωρίζει την δολοφονική επίθεση του Jack Kennedy όταν τον Νοέμβριο του 1963 χαιρετούσε το πλήθος του Dallas από το «ανοιχτό» αυτοκίνητό του; Έκτοτε του γεγονότος, όλα τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν οι πρόεδροι των ΗΠΑ για τις μετακινήσεις τους είναι θωρακισμένα (και φυσικά με οροφή).

Ο πρώτος που χρησιμοποίησε θωρακισμένη λιμουζίνα, πριν ακόμη και από τον δολοφονηθέντα πρόεδρο, ήταν ο Harry S.Truman. Μπορεί και να θυμάστε το 1998 την απόπειρα δολοφονίας κατά του Eduard Shevardnadze, του πρώην προέδρου της Γεωργίας. Τουλάχιστον 10 άτομα, τότε, με βαρύ οπλισμό άνοιξαν πυρ με αυτόματα όπλα και ρουκέτες κατά της λιμουζίνας που μετέφερε τον Γεωργιανό. Τρεις συνολικά άνθρωποι σκοτώθηκαν επί τόπου αλλά ο πολιτικός -που αργότερα καθαιρέθηκε και είχε κατηγορηθεί για δολιοφθορά- δεν έπαθε την παραμικρή γρατζουνιά χάρη στην θωρακισμένη λιμουζίνα του. Αντίθετα, το ίδιο τυχερός δεν στάθηκε ο δικαστής Giovanni Falcone ο οποίος είχε το θάρρος να εναντιωθεί στην Μαφία. Τον Μάιο του 1992 το θωρακισμένο αυτοκίνητο στο οποίο ήταν επιβάτης δέχθηκε μοιραία επίθεση από βόμβα που βρισκόταν πάνω στην άσφαλτο.

Ανάλυσε το…

Φαινομενικά, τα θωρακισμένα αυτοκίνητα διαφέρουν ελάχιστα από τις συμβατικές εκδόσεις τους και οι όποιες διαφορές συνήθως περνούν απαρατήρητες. Για την θωράκιση χρησιμοποιούνται διάφορα συνθετικά υλικά, όπως ο βαλλιστικός χάλυβας, το πολυανθρακικό κρύσταλλο, το φάιμπεργκλας και το κέβλαρ. Η διατομή στα αλεξίσφαιρα παράθυρα είναι τουλάχιστον 5-6 cm ενώ η υπόλοιπη λαμαρίνα, ειδικά αυτή που βρίσκεται στον χώρο γύρω από τους επιβάτες, ενισχύεται για να αντέχει στην φωτιά, σε βλήματα από όπλα σαν τα AK-47 και M-14 μέχρι και σε χειροβομβίδες και ρουκέτες. Οι ενισχύσεις κάνουν τις πόρτες τόσο βαριές που η καθεμία μπορεί να ξεπεράσει τα 150 kg! Για αυτό στα περισσότερα μοντέλα του είδους υπάρχουν μηχανισμοί υποβοήθησης για να ανοίγουν ή να κλείνουν οι πόρτες.

Σε ένα τυπικά θωρακισμένο μοντέλο το επιπλέον βάρος κυμαίνεται από μισό μέχρι και ενάμιση τόνο. Για αυτό το λόγο, όλα τα θωρακισμένα οχήματα για πολιτική χρήση είναι συνήθως μεγάλα σε όγκο, όπως είναι οι λιμουζίνες ή τα premium SUV, και εξοπλισμένα με πανίσχυρους κινητήρες, συνήθως V8 και V12 διάταξης. Λόγω του αυξημένου βάρους, η ανάρτηση διαθέτει πιο σκληρά ελατήρια και αμορτισέρ ενώ και το σύστημα των φρένων είναι αναβαθμισμένο. Στην αγορά υπάρχουν αρκετές εταιρίες που διαθέτουν θωρακισμένα μοντέλα, όπως είναι οι Audi, Mercedes-Benz, BMW, Cadillac, Ford, Jaguar, Peugeot κ.α. Υπάρχουν όμως και after sales εταιρίες οι οποίες αναλαμβάνουν την μετατροπή ενός απλού μοντέλου σε θωρακισμένο ανάλογα με το βαθμό προστασίας που επιθυμεί κάποιος και φυσικά τα χρήματα που διαθέτει.

Παράθυρα: Κατασκευάζονται από πολλαπλές στρώσεις αλεξίσφαιρου γυαλιού. Οι εξωτερικές απορροφούν την ενέργεια από την πρόσκρουση του βλήματος ενώ οι εσωτερικές συγκρατούν τα θρύψαλα ώστε αυτά να μην μπουν στην καμπίνα του οχήματος. Χάρη σε ένα σύστημα ανοιχτής ακρόασης οι επιβαίνοντες μπορούν να συνομιλήσουν με τους απέξω χωρίς να κατεβάσουν τα παράθυρα.

Πλαίσιο: Οι συμβατικές λαμαρίνες του αμαξώματος έχουν αντικατασταθεί με ειδικά χαλύβδινα ελάσματα και με στρώσεις κέβλαρ που αντέχουν στα βλήματα και στην υψηλή θερμότητα.

Ρεζερβουάρ: Η εσωτερική ελαστική επένδυση της δεξαμενής καυσίμου έχει την ιδιότητα να καταπνίγει την δημιουργίασπινθήρα και να «σφραγίζει» αυτόματα τις οπές από σφαίρες. Στην περίπτωση πυρκαγιάς τίθεται αυτόματα σε λειτουργία το σύστημα πυρόσβεσης.

Ελαστικά: Τα ελαστικά είναι τεχνολογίας run-flat αλλά σε πιο εξελιγμένη μορφή. Ακόμη και με καταστραμμένο ελαστικό μια θωρακισμένη λιμουζίνα μπορεί να κινηθεί με ταχύτητα μέχρι και με 150χλμ/ώρα για περίπου 100 χιλιόμετρα απόστασης. Η εσωτερική κοιλότητα της ζάντας είναι έτσι σχεδιασμένη που μπορεί να κυλήσει ακόμη και αν το ελαστικό καταστραφεί ολοσχερώς.

Πόρτες: Τα πλαίσια στις πόρτες, οι λαβές και οι μεντεσέδες ενισχύονται με ειδικές επιστρώσεις για να εξασφαλιστεί αεροστεγές περιβάλλον στην καμπίνα μέχρι το αυτοκίνητο να φτάσει σε ασφαλές περιοχή.

Το θηρίο του Obama!

Στα προεδρικά θωρακισμένα μοντέλα, σαν τη νέα Cadillac DTS, η μπαταρία περιβάλλεται από ειδικό περίβλημα, όπως και το ρεζερβουάρ, διότι μια ομάδα ασασίνων συνήθως χτυπά εκεί που βρίσκεται η δεξαμενή καυσίμου για να ανατιναχθεί το αυτοκίνητο. Στην Cadillac του George W. Bush υπήρχε το σύστημα Night Vision το οποίο επιτρέπει την οδήγηση ακόμη και αν τα φώτα του αυτοκινήτου δεν λειτουργούν. Το όλο σύστημα λειτουργεί με μια υπέρυθρη κάμερα η οποία σκανάρει για θερμά αντικείμενα και προειδοποιεί τον οδηγό.

Σήμερα, η Cadillac του Barack Obama αποκαλείται χαϊδευτικά ως το «θηρίο» και αποτελεί μία ριζικά αναβαθμισμένη εκδοχή αυτής που είχε ο προκάτοχός του.  To μήκος του αμαξώματος φτάνει κοντά τα 5,5 m, το βάρος του είναι περίπου 8 τόνοι, οι πόρτες έχουν θωράκιση πάχους 203 mm ενώ το συνολικό κόστος ανέρχεται στο 1 εκ. δολάρια! Εξοπλίζεται με πετρελαιοκινητήρα 6,5 lt ώστε να υπάρχει αρκετή ροπή για να κινηθεί το θηρίο, καταναλώνει περίπου 30 lt/100 km, επιταχύνει σε 15 sec για τα 0-100 km/h και έχει τελική 100 km/h. Αξίζει να σημειωθεί πως κάθε ώρα που ταξιδεύει ο Obama με το τροποποιημένο Boeing 747-200B, το γνωστό Air Force One, κοστίζει περίπου 110.000 στερλίνες.

TIPS για θωρακισμένα!

Αστειάκια…

…στην περίπτωση που σκέφτεσαι να αγοράσεις θωρακισμένο αυτοκίνητο.

> Είναι απαραίτητη η γνωμοδότηση βαλλιστικού εμπειρογνώμονα
> Το όχημα πρέπει να συνοδεύεται από βαλλιστικό πιστοποιητικό και προδιαγραφές θωράκισης
> Σίγουρα κάποιος τα έχει πάρει πολύ με την πάρτη σου
> Καλύτερα να κάτσεις σπίτι και να επικοινωνείς με email
> Υπάρχουν περιορισμένες επιλογές σε ότι αφορά την βαφή του αμαξώματος
> Η εργστασιακή εγγύηση δεν ισχύει μετά την θωράκιση
> Η γυναίκα σας το ξέρει;

Exit mobile version