GP USA, συγκλονιστική πρεμιέρα στο Όστιν!

us-grandprix-2012-1
Εκπληκτικό το σιρκουί του Όστιν από όλες τις απόψεις. Στη φωτό στιγμιότυπο από την εκκίνηση.

Εκπληκτικό το σιρκουί στα περίχωρα της πόλης του Τέξας και εφάμιλος αγώνας με τον Χάμιλτον να προσπερνά τις δύο Red Bull στο δρόμο για μια ιστορική νίκη. Με την τρίτη θέση του Αλόνζο το πρωτάθλημα Οδηγών παραμένει ανοικτό ενώ η Red Bull εξασφαλίζει για τρίτη συνεχή φορά το Κατασκευαστών.

  • Τελικά οι προσδοκίες μας δικαιώθηκαν και το Cirquit of the Americas με έναν έντονο αμερικάνικο χαρακτήρα προσέφερε έναν συκλονιστικό αγώνα με άφθονα προσπεράσματα και θέαμα. Η τηλεοπτική κάλυψη επίσης είχε αμερικάνικο χαρακτήρα με συχνή χρήση πλάνων από ελικόπτερο, όπως συνηθίζουν οι σκηνοθέτες του Speed TV στην κάλυψη του υπερθεάματος των αγώνων του American Le Mans Series.
    us-grandprix-2012-2
    Τα προσπεράσματα και οι μονομαχίες υπήρξαν άφθονα.
  • Η πίστα, που από όλες τις πίστες του Χέρμαν Τίλκε θυμίζει πιο πολή αυτήν στην Κωνσταντινούπολη στο Ίστανμπουλ Παρκ, έχει πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία, όπως το πολύ πλατύ ανηφορικό «hairpin» στο τελείωμα της κεντρικής ευθείας, το έτερο «hairpin» στο τελείωμα της πίσω ευθείας, και φυσικά τα διαδοχικά «Esses» από τη στροφή 3 έως τη στροφή 9. Σε αυτά επιτρέψτε μας να κάνουμε μια ένσταση όσον αφορά τη χάραξη, καθώς είναι κρίμα ότι δεν ανοίγουν στην πορεία, ώστε η ταχύτητα να αυξάνεται (!) και καταλήγουν σε μια αριστερή στροφή μέσης ταχύτητας που δεν ευνοεί το προσπέρασμα. Ωστόσο ο Ράικονεν κατάφερε να «συλλάβει» ένα σπουδαίο προσπέρασμα προσπερνώντας από την εξωτερική και κατόπιν από την εσωτερική τον Χούλκενμπεργκ στην αρχή του συμπλέγματος.
  • Στον αγωνιστικό τομέα, ο εκπληκτικός Χάμιλτον προσπέρασε τις δύο Red Bull, τον Φέτελ μάλιστα έπειτα από μια μονομαχία διαρκείας με κομμένη την ανάσα, στο δεύτερο μισό του αγώνα, για μια λαμπρή νίκη. Ο Γερμανός έχασε «momentum» από αργότερα μονοθέσια στο σύμπλεγμα turn 3-9 και ο Χάμιλτον το εκμεταλλεύθηκε για να κολλήσει πίσω του στην πίσω ευθεία, που είναι και η μεγαλύτερη της πίστας, και με τη βοήθεια του DRS να προσπεράσει από την εξωτερική τον Φέτελ με μια κίνηση ακριβείας στο χιλιοστό του μέτρου και του δευτερολέπτου. Ήταν μια ιστορική νίκη για τον ίδιο, τη McLaren και τη Mercedes, καθώς ο αγώνας σηματοδοτούσε την επιστροφή της Formula 1 στις ΗΠΑ έπειτα από το άδοξο φινάλε του 2007 στην Ινδιανάπολη όπου και τότε οι ίδιοι είχαν στεφθεί νικητές.
  • Ο Αλόνζο εκμεταλλεύθηκε το αμφιλεγόμενο πλην αποτελεσματικό τέχνασμα της Ferrari να σπάσει μια μολυβδοσφραγίδα στο κιβώτιο του Μάσα, με αποτέλεσμα να ανεβάσει τον Ισπανό από την 8η θέση εκκίνησης στην 7η που αντιστοιχούσε στην «καθαρή» γραμμή της πίστας χωρίς σκόνη, η οποία παρείχε σαφώς ανώτερη πρόσφυση στην εκκίνηση. Σε αυτήν ο Ισπανός πλασαρίστηκε στην 4η θέση προσπερνώντας στην πορεία τον Ράικονεν και τον Σουμάχερ από την εξωτερική και εκμεταλλεύθηκε την εγκατάλειψη του Γουέμπερ από εναλλάκτη για να εξασφαλίσει την 3η θέση που τον κρατά ζωντανό στη μάχη του τίτλου. Ο Μάσα ξεκίνησε 111ος και με σπουδαίο αγώνα και προσπεράσματα, ένα εκ των οποίων διπλό, έφτασε στην 4η θέση.
  • Η Ferrari, ωστόσο, απογοήτευσε εκ νέου με το ρυθμό της έχοντας σοβαρά προβλήματα αξιοποίησης των ελαστικών (hard και medium) ιδίως στους πρώτους γύρους μετά τα πιτ στοπ. Επίσης, υστερεί σε φορτίο έναντι ιδίως της Red Bull που στις αργές – μέσες στροφές «πετάει» υπερέχοντας τόσο σε μηχανικό όσο και σε αεροδυναμικό επίπεδο.
  • Στο Ιντερλάγκος (εκκίνηση Κυριακή 25 Νοεμβρίου ώρα 19.00) η Pirelli εκτός απροόπτου αναμένεται να φέρει τις ίδιες γόμες, αν και το βραζιλιάνικο σιρκουί διαφέρει σημαντικά από το αμερικανικό, όντας μεταξύ άλλων πιο «κοντό», και οι διαφορές ενέκα τούτου είναι μικρότερες. Στον Φέτελ αρκεί απλά μια 4η θέση, αν και η πιθανότητα βροχής μπορεί να ανατρέψει την κατάσταση. Η αδυναμία πάντως του Αλόνζο να κάνει κάτι άμεσο ως προς τη διεκδίκηση του τίτλου έναντι του κορυφαίου ανταγωνισμού θύμισε αντίστοιχα προβλήματα ρυθμίσεων που είχε ο Κλέι Ρεγκατσόνι στον «τελικό» του Grand Prix του Γουότκινς Γκλεν του 1974 με τη δύστροπη σε εκείνο τον αγώνα Ferrari 312 B3, με αποτέλεσμα να σταθεί ανήμπορος να εμποδίσει τον Έμερσον Φιτιπάλντι να του αποσπάσει τον τίτλο με McLaren Ford Cosworth.
  • Στο πόντιουμ συγκινητική ήταν η παρουσία του θρυλικού «Piedone» Μάριο Αντρέτι, τετράκις πρωταθλητή της Formula Indycar και μια φορά πρωταθλητή στη Formula 1 το 1978, που πήρε συνέντευξη από τους τρεις κορυφαίους οδηγούς που για πρώτη φορά μοιράζονταν το βάθρο…
  • Αξιοσημείωτη στο Όστιν, τέλος, η 8η θέση του Χούλκενμπεργκ με τη Force India, που από το 2013 θα τρέχει με τη Sauber, και το 9-10 των Μαλντονάντο και Μπρούνο Σένα με τις Williams Renault αφού είχαν και μια επαφή μεταξύ τους…
Ετικέτες

Σπύρος Πέττας

Με τεράστια δημοσιογραφική εμπειρία ο Σπύρος γνωρίζει απέξω και ανακατωτά την Formula 1...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close