H NEVS (National Electric Vehicles Sweden) στην οποία ανήκουν τα δικαιώματα της Saab ανακοίνωσε την έναρξη της παραγωγής του 9-3 προς τα τέλη του έτους ενώ θα υπάρξει και ηλεκτροκίνητη έκδοση το 2014. Μέχρι εδώ όλα καλά…
- Καλά τα νέα για την σουηδική εταιρία. Ωστόσο, η λεπτομέρεια που κάνει την διαφορά στην εν λόγω είδηση είναι πως η επαναλειτουργία της γραμμής παραγωγής δεν θα είναι στο εργοστάσιο Trollhattan στην Σουηδία αλλά χιλιάδες μίλια μακριά από εκεί, στην Κίνα. Η NEVS έχει υπογράψει συμφωνία με μία κινεζική εταιρία επενδύσεων για την κατασκευή αυτοκινήτων στο Qingdao και την παραγωγή του τελευταίου 9-3 (η NEVS διατηρεί δικαιώματα μόνο για αυτό το μοντέλο) καθώς και την ηλεκτροκίνητη έκδοση ePower.
- Είναι να χαμογελάει ή να κλαίει κανείς; Αρκετοί από εμάς είχαμε -και έχουμε θα έλεγα- σε μεγάλη εκτίμηση μία εταιρία με ξεχωριστό προφίλ που πάντα μας ενθουσίαζε με τους τούρμπο κινητήρες και τα ταξιδιάρικα μοντέλα της. Μία φίρμα που ταλαιπωρείται από τα οικονομικά τερτίπια της εποχής και που σταδιακά ξεθωριάζει σε άλλες μακρινές αγορές. Ας ξαναθυμηθούμε την ένδοξη εταιρία της Saab μέσα από μία περιεκτική αναφορά του saabclub.gr.
H ιστορία της Svenska Aeroplan AktieBolaget
5 χρόνια αργότερα, τον Δεκέμβριο του 1949, το Saab 92 βγαίνει στην παραγωγή. Ο λόγος της καθυστέρησης ήταν η έλλειψη αποθεμάτων ατσαλιού σ’ όλο τον κόσμο. Η παραγωγή ήταν 700 αυτοκίνητα. Ο κινητήρας ήταν 750cc, 2 κυλίνδρων, δίχρονος, στο διαμήκη άξονα, εμπρός από τον εμπρός τροχό.
Τον Φεβρουάριο του 1970, κατασκευάστηκε το 500.000 Saab. 6 χρόνια αργότερα, τον Ιανουάριο του 1976, το 1.000.000.
Η Saab υπέγραψε μια σημφωνία με τη Fiat το 1978, ώστε να πουλά τη Lancia Delta ως Saab 600 και επιπλέον συμφώνησαν στην ανάπτυξη ενός νέου αυτοκινήτου. Η συμφωνία αυτή οδήγησε στη δημιουργία της Alfa Romeo 164, του Fiat Croma, της Lancia Thema και του Saab 9000, όλα με το ίδιο σασσί.
Το 1987 κατασκευάστηκε το 2.000.000 Saab. Παρ’ όλα αυτά, η εταιρεία άρχισε να συρικνώνεται και για να μειώσει το κόστος, το εργοστάσιο του Arlov έκλεισε, αλλά οι οικονομικές απώλειες συνεχίστηκαν. Στις 15 Μαρτίου του 1990, η General Motors αγόρασε το 50% της Saab, στο ποσό των $600.000.000, με την option να αγοράσει το υπόλοιπο 50% μέσα σε 10 χρόνια. Παρά ταύτα, οι απώλειες συνεχίστηκαν και το εργοστάσιο στο Malmo έκλεισε το 1991.
Η ανάμειξη της GM δημιούργησε την επόμενη γενιά του Saab 900 (γνωστό ως NG) το 1993. Το νέο μοντέλο χρησιμοποιούσε το ίδιο σασσί με το Opel Vectra. Με αυτό το μοντέλο, παρά τις αντιδράσεις των φανατικών φίλων της Saab ως μη καθαρόαιμο μοντέλο της, η εταιρεία επέστρεψε στα κέρδη το 1995, πρώτη φορά μετά από 7 χρόνια.
23/02/2010. Η εταιρεία Spyker Cars NV, από την Ολλανδία, αγοράζει την πλειοψηφία των μετοχών της Saab από την General Motors, γλιτώνοντάς την από το οριστικό κλείσιμο.
19/12/2011. Η εταιρεία Saab Automobile κατέθεσε αίτηση πτώχευσης.
Πηγή: www.saabclub.gr/
1947-saab-92
1956_sonett_i_3
1968-old-saab-99-041
1978-1993-saab-900-1979-combi-coupe-1600x1200
1978-1993-saab-900-1994-se-v6-1600x1200
2010-saab-9-5-gauge-cluster
2010-saab-9-5-interior
2010-saab-9-5
79-saab-900-image-e01-1280
79-saab900-adclassixcom
cutaway-saab-9000
man-saab_1983_99
pr203
saab-900_1994_1600x1200_wallpaper_05
saab-900_turbo_16s_1984_1600x1200_wallpaper_01
saab-900_turbo_16s_1984_1600x1200_wallpaper_03
saab-90_1985_1600x1200_wallpaper_02
saab-92-brochure-front
saab-92-brochure-inside
saab-92-brochure-rear
saab-95_aero_sedan_2003_1600x1200_wallpaper_03
saab-96
saab-ev-1_concept_car_1985_1600x1200_wallpaper_01
saab-j21-together-with-the-model-92-compact-car
saab-sonett_iii_1970_1600x1200_wallpaper_03
saab900-79to93
saab93_gt750_granturismo_1960_small
saab93b-a
saab_92_ursaaben_3_47
saab_92_ursaaben_eng_47
saab_92_ursaaben_in1_47
saab_93_02
saab_94_sonett_i_super_sport_1956
saab_95_1_60
saab_95_prototype_60
saab_96_cut-away_61
saab_96_in1_60
saab_96_usv_1_69
svenska-aeroplan-aktiebolaget_saab
wind-tunnel-test-of-the-1947-saab-92