Νέα Ferrari F138, ομορφιά αλλά και προβληματισμός!

Ferrari F138 (3)

Πολύ πιο όμορφη από το… «γκροτέσκο» σχέδιο της F2012 με έντονη παρουσία του μαύρου χρώματος. Αυτό που προβληματίζει τους ανθρώπους της Ferrari είναι ότι η αεροδυναμική της εξέλιξη ξεκίνησε με τρεις μήνες καθυστέρηση…

Ferrari F138 (1)«Είμαι ευχαριστημένος από τον τρόπο που έχει αλλάξει ο τρόπος που λειτουργεί η ομάδα τους τελευταίους 18 μήνες, αλλά η αεροδυναμική εξέλιξη στο νέο μας μονοθέσιο ξεκίνησε με τρεις μήνες καθυστέρηση επειδή κυνηγήσαμε έντονα τον τίτλο του 2012 και αυτό μας απορρόφησε πολύ χρόνο και προσπάθεια. Σχετικά με τη σχεδίαση του σασί και την εγκατάσταση των υπολοίπων μερών κάναμε καλή δουλειά προσεγγίζοντας ικανοποιητικά επίπεδα ακαμψίας ενώ κερδίσαμε και βάρος. Δεν θα νιώσω όμως ποτέ τελείως ευχαριστημένος αν δεν πάμε στη Μελβούρνη και δεν διαθέτουμε το ταχύτερο μονοθέσιο». Ο Πατ Φράι, ο Άγγλος τεχνικός διευθυντής της Ferrari είναι ένας άνθρωπος ρεαλιστής και ειλικρινής. Ο Φράι προήλθε από τη McLaren όπου είχε μακρά προϋπηρεσία μεγάλων επιτυχιών και στους τελευταίους μήνες προσπαθεί να εξομοιώσει τον τρόπο λειτουργίας της Ferrari με αυτόν της McLaren που θεωρείται πιο σύγχρονος (αλλά και πιο αποτελεσματικός;).

«Η αεροδυναμική εξέλιξη της F138 θα γίνει εξ’ολοκλήρου στην αεροδυναμική σήραγγα της Κολωνίας (σ.σ: που χρησιμοποιούσε η Toyota F1). Εν τω μεταξύ αναβαθμίζουμε τη σήραγγα του Μαρανέλο που μας υπηρέτησε άξια για 12 χρόνια. Σίγουρα δεν είναι το ιδανικό να εξελίσσουμε το μονοθέσιο στη Γερμανία, ενώ εδρεύουμε στο Μαρανέλο, αλλά ήταν η καλύτερη λύση. Καταβάλουμε προσπάθεια να ρυθμίσουμε ικανοποιητικά τις επικοινωνίες και τα logistics (σ.σ.: μεταφορές υλικού κ.λπ.) που απαιτεί αυτή η διαδικασία». Αρκετά κατατοπιστικός και ο Έλληνας σχεδιαστής και τους τελευταίους μήνες, και ευτυχώς για τη Scuderia, και υπεύθυνος αεροδυναμικής ξανά όπως ήταν για πολλά χρόνια στο παρελθόν, ο Νικόλας Τομπάζης.

Η F138 διατηρεί την pull rod ανάρτηση (με ράβδο έλξης αντί για ώσης τόσο μπροστά όσο και πίσω.

Ferrari F138 (2)Η νέα F138, τώρα, θεωρείται εξέλιξη της F2012, αν και διαφέρει σε πάρα πολλά σημεία εξωτερικά και εσωτερικά. Ειδοποιός διαφορά ένα σαφώς πιο κομψό και όμορφο ρύγχος, ευθύ στην ανώτερη επιφάνεια χωρίς το φρικτό «σκαλοπάτι» που έφερε εκεί το ρύγχος της F2012 του 2012. Προσοχή όμως! Η σχεδίαση του ρύγχους αυτού καθ’εαυτού, όσο ευμεγέθες και αν είναι αυτό, μικρό ρόλο παίζει στη συνολική αεροδυναμική απόδοση του μονοθεσίου.

Οι πλατειές συνδέσεις του ρύγχους με την αεροτομή, καθώς περιλαμβάνουν ένα αεροδυναμικό πάνελ, δεν είναι και ότι καλύτερο αισθητικά. Γι’ αυτόν το λόγο επιλέχθηκε μια μαύρη λωρίδα κατά μήκος του κάτω μέρους του μονοθεσίου η οποία παραπέμπει στα χρώματα της… Milan και μάλλον κάνει την F138 να δείχνει ομορφότερη. Αν ήταν κόκκινη η λωρίδα πιθανώς θα έδειχνε πιο άσχημη η νέα Ferrari. Βέβαια η αισθητική στους αγώνες παίζει δευτερεύοντα ρόλο και ο ίδιος ο Έντζο Φεράρι έλεγε, ως γνωστόν, πώς: «Ένα αγωνιστικό όσο άσχημο και αν είναι, αν νικά ξαφνικά γίνεται ομορφότερο».

Στόχος ο τίτλος. Θα είναι, όμως, η Ferrari F138 άξια αντίπαλος της νέας Red Bull RB9 Renault;

Η αεροδυναμική είναι το μείζον ερωτηματικό καθώς στη σύγχρονη Formula 1 συνιστά το Άλφα και το Ωμέγα. Η F138 όπως παρουσιάστηκε φέρει πολύ εντυπωσιακά χαρακτηριστικά, όπως οι εισαγωγές αέρα των πλαϊνών, το όλο σχήμα των πλαϊνών, οι απολήξεις των εξατμίσεων που εκμεταλλεύονται το φαινόμενο Coanda (πρόκληση υποπίεσης από την προσκόλληση των καυσαερίων σε καμπυλωτές επιφάνειες) και η όλη σχεδίαση τόσο της πίσω όσο και της εμπρόσθιας αεροτομής.

Στις επόμενες δοκιμές, όμως, η αεροδυναμική θα αλλάξει ριζικά, και αναμένεται μια μεγάλη αναβάθμιση στο τρίτο και τελικό session δοκιμών. Οδηγοί παραμένουν οι Αλόνζο και Μάσα, ενώ ως δοκιμαστής ήλθε από την HRT ο πολύπειρος Ντε Λα Ρόζα που είναι πολύ καλός φίλος του Αλόνζο…

Ετικέτες

Σπύρος Πέττας

Με τεράστια δημοσιογραφική εμπειρία ο Σπύρος γνωρίζει απέξω και ανακατωτά την Formula 1...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close