F1, τεχνικές αποκαλύψεις!

GP UNGHERIA F1_2010

Απομένουν ελάχιστες μέρες για την έναρξη του πρωταθλήματος αλλά αξίζει να δούμε τι έχει να πει ο τεχνικός διευθυντής της Ferrari Πατ Φράι, τόσο για το ρυθμό εξέλιξης την προηγούμενη χρονιά, όσο και για τα συστήματα DRS (Drag Reduction Systems) του 2012 και του 2013…

«Και εμείς βελτιωθήκαμε στο δεύτερο μισό της περασμένης σεζόν, αλλά όχι τόσο όσο οι άλλοι. To 2012 χρησιμοποιήσαμε τρεις «οικογένειες» εμπροσθίων αεροτομών με 15 υποεκδόσεις εν συνόλω. Σχετικά με την πίσω αεροτομή κατασκευάσαμε έξι διαφορετικές αλλά χρησιμοποιήθηκαν μονάχα τρεις. Τις εξατμίσεις τις αλλάξαμε αμέσως με το ξεκίνημα, κατόπιν υπήρξε μια μεγάλη βελτίωση στον Καναδά. Αργότερα κάναμε και άλλες αλλαγές στη χωροδιάταξη των απολήξεων, αλλά η έκδοση του Καναδά υπήρξε η καλύτερη. Όσον αφορά τους διαχύτες (σ.σ.: ή «ακροφύσια») χρησιμοποιήσαμε 18 συνολικά εκδόσεις (σ.σ.: !)».

«Δεν θα με εξέπληττε αν και οι άλλοι ακολουθούσαν το παράδειγμά μας σχετικά με το σχήμα της εμπρόσθιας ανάρτησης (σ.σ.: pull rod – και η McLaren το έκανε…)».

Ο Φράι επίσης αποκαλύπτει ότι η Ferrari F2012 του 2012 πήγαινε καλύτερα σε πίστες που κάνανε να δουλέψουν περισσότερο τα πίσω λάστιχα – πιο απαιτητικές δηλαδή γι’ αυτά – ενώ τη δυσκόλευαν περισσότερο πίστες πιο απαιτητικές για τα εμπρόσθια λάστιχα.

Ιδιαίτερα αποκαλυπτικά είναι αυτά που έχει να πει για τα συστήματα DRS: «To πρόβλημα με το DRS είναι ότι μπορεί μεν να αυξάνει την τελική ταχύτητα, αλλά κατά το πέρασμα από το ανοικτό flap στο κλειστό (σ.σ.: δηλαδή όταν κλείνει η πτέρυγα) το μονοθέσιο γίνεται πιο ασταθές».

Το «ενεργητικό» διπλό DRS της Mercedes απαγορεύτηκε και τώρα οι ομάδες δουλεύουν πάνω σε «παθητικά» DRS με αποκόλληση ροής αέρα στην πίσω αεροτομή προερχόμενης από τις εξαγωγές του καλύματος του κινητήρα…

Σπύρος Πέττας

Με τεράστια δημοσιογραφική εμπειρία ο Σπύρος γνωρίζει απέξω και ανακατωτά την Formula 1...

Ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close