O Έλληνας που κατέκτησε το Μαρανέλο!

Tombazis 013

Αφιέρωμα στον Νικόλα Τομπάζη τον Έλληνα που δοξάζει την Ελλάδα με τις επιδόσεις του στη Scuderia Ferrari από το 1997…

Ο Νικόλας Τομπάζης είναι μέλος μιας πολύ σημαντικής οικογένειας. Αυτή διαδραμάτισε ηρωικό ρόλο την επανάσταση του 1821 και την απελευθέρωση της χώρας μας από τους Τούρκους και είναι γιος του μεγάλου Αλέξανδρου Τομπάζη, του ανθρώπου που ασχολήθηκε πρώτος με τα ενεργειακά σπίτια στην Ελλάδα ήδη από τη δεκαετία του 1970. Η οικογένειά του ασχολείται με κατασκευές μεγάλου βεληνεκούς και δραστηριοποιείται σε διεθνές επίπεδο.

Ο Τομπάζης σπούδασε αεροναυπηγική στο κορυφαίο για τεχνικές σπουδές πανεπιστήμιο Imperial του Λονδίνου και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο πανεπιστήμιο Trinity του Λονδίνου. Σύντομα προσελήφθη στην Benetton με την οποία κατέκτησε τρεις τίτλους, αυτούς των Οδηγών με τον Μίκαελ Σουμάχερ το 1994 και το 1995 και τον τίτλο των Κατασκευαστών του 1995.

Tombazis 012Το 1997 μεταπηδά στη Ferrari ακολουθώντας την τεχνική υπερομάδα των Ρόρι Μπερν, Ρος Μπρόουν και Βίλεμ Τετ που έφερε από την Benetton στη Ferrari ο Μίκαελ Σουμάχερ. Την ίδια χρονιά αντικαθιστά τον Τετ ως επικεφαλής αεροδυναμιστής (Chief Aerodynamicist) και η Ferrari διεκδικεί τον τίτλο στον τελευταίο αγώνα τόσο το 1997 όσο και το 1998.

Το 1999 έρχεται η πρώτη λυτρωτική νίκη με την κατάκτηση του τίτλου των Κατασκευαστών με τη Ferrari F399. Από το 2000 και μετά ξεκινά η κυριαρχία της Ferrari με διπλούς τίτλους το 2000, το 2001, το 2002, το 2003 και το 2004 με τον Μίκαελ Σουμάχερ.

Ήδη από το 2003 ο Τομπάζης διακόπτει την πορεία του στη Ferrari για να διατελέσει τη θητεία του στο Βόλο. Στη λήξη της μεταπηδά, και για οικογενειακούς λόγους, στη McLaren όπου τον περιορίζουν σε δευτερεύοντα καθήκοντα. Το 2006 όμως επιστρέφει στη Ferrari όπου χρίζεται επικεφαλής σχεδιαστής (Chief Designer) και αυτή χάνει για λίγο τους τίτλους του 2006 από τη Renault.

Το 2007 όμως έρχεται ένας νέος τίτλος Οδηγών και Κατασκευαστών με πρωταθλητή τον Ράικονεν εν μέσω του θυελλώδους σκανδάλου Stepneygate στο οποίο ενέχεται η McLaren για βιομηχανική κατασκοπία εις βάρος της Ferrari. Η Ferrari κατακτά επίσης τον τίτλο των Κατασκευαστών του 2008, που παραμένει και ο τελευταίος της μέχρι σήμερα, και χάνει αυτόν των Οδηγών με τον Μάσα στο νήμα του τελικού αγώνα.

Το 2010 και το 2012 η Ferrari διεκδικεί τον τίτλο στον τελευταίο αγώνα με τον Αλόνζο, ενώ ο Τομπάζης παραμένει Νο1 σχεδιαστής με τεχνικό διευθυντή από το 2011 πλέον τον Πατ Φράι στη θέση του Άλντο Κόστα. Το 2012, εξάλλου, ο Τομπάζης κυριαρχεί καθώς χρίζεται εκ νέου και Νο1 στην αεροδυναμική με πολλούς καταξιωμένους υφισταμένους και από το 2013 τον πλαισιώνει και ο πολυνίκης σχεδιαστής των τίτλων της περιόδου 1999-2004, ο Ρόρι Μπερν ένας άνθρωπος αντάξιος του τεχνικού επιπέδου του Άντριαν Νιούι.

Άνθρωπος σπανίου ήθους και εντιμότητας και οικογενειάρχης πολυμελούς οικογένειας ο Τομπάζης είναι οπαδός του ρητού «Πρώτα κάνει κανείς τη δουλειά σου σωστά και μετά έρχονται τα λεφτά»…

Ετικέτες

Σπύρος Πέττας

Με τεράστια δημοσιογραφική εμπειρία ο Σπύρος γνωρίζει απέξω και ανακατωτά την Formula 1...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close