Η θέση της Pirelli για όσα έγιναν στο Silverstone

pirelli f1 GBR_Sat_Tyres_1337

Pirelli, «θα προμηθεύσουμε τις ομάδες με ελαστικά ευκολότερα στην διαχείρηση»…

Μετά από διεξοδική ανάλυση των ελαστικών που χρησιμοποιήθηκαν στο Σίλβερστον, η Pirelli κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι αιτίες που προκάλεσαν τις αστοχίες οφείλονταν κυρίως σε ένα συνδυασμό των εξής παραγόντων:

Τα μοναδικά προβλήματα που είχαν φανεί πριν από το Σίλβερστον είχαν να κάνουν με τις αποκολλήσεις πέλματος (delamination) – ένα τελείως διαφορετικό φαινόμενο. Για να σταματήσουν οι αποκολλήσεις, η Pirelli πρότεινε οι ομάδες να χρησιμοποιούν ελαστικά που είχαν δοκιμαστεί στον Καναδά, από το Σίλβερστον και μετά. Όταν αυτή η πρόταση δεν έγινε αποδεκτή, η Pirelli βρήκε άλλη λύση μέσω εργαστηριακών δοκιμών, με διαφορετική διαδικασία συγκόλλησης για την προσάρτηση του πέλματος στο σκελετό. Επομένως, το πρόβλημα των αποκολλήσεων δεν είχε καμία σχέση με αυτό που είδαμε στη Βρετανία.

H Pirelli τονίζει πως…
Εύλογο συμπέρασμα…

Ελαστικά με τις επιδόσεις και τις τεχνικές προδιαγραφές του 2013 είναι απαραίτητο να ρυθμίζονται (κανονισμοί) και να ελέγχονται προσεκτικά από την ίδια την Pirelli. Για να διασφαλίζεται η βέλτιστη λειτουργία τους, η Ιταλική φίρμα χρειάζεται δεδομένα τηλεμετρίας σε πραγματικό χρόνο από τις ομάδες σε ό,τι αφορά ουσιαστικές παραμέτρους όπως πίεση, θερμοκρασία και γωνίες κάμπερ. Αναμένοντας τους νέους κανονισμούς που θα επιτρέψουν στην Pirelli να έχει πρόσβαση σε αυτά τα στοιχεία, ζωτικά για την εξέλιξη και διαχείριση των προηγμένων ελαστικών, προτείνονται τα εξής μέτρα για τα προσεχή grand prix, σε συμφωνία με τη FIA, τη FOM, τις ομάδες και τους πιλότους:

Ο Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, δήλωσε:

«Αυτό που συνέβη στο Σίλβερστον ήταν εντελώς απροσδόκητο και ήταν η πρώτη φορά που παρατηρήθηκε κάτι τέτοιο στα εκατό και πλέον χρόνια ιστορίας της Pirelli στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Αυτά τα περιστατικά που μας έχουν στεναχωρήσει πολύ, επέτειναν την ανάγκη για τις άμεσες αλλαγές που έχουμε ήδη προτείνει – οι οποίες θα ξεκινήσουν στις ελεύθερες δοκιμές της Γερμανίας την Παρασκευή. Θα θέλαμε να αναγνωρίσουμε την προθυμία της FIA, της FOM, των ομάδων και των πιλότων να δράσουν γρήγορα ώστε να βρεθεί άμεση λύση στο πρόβλημα.
Ειδικότερα, η χρήση χειμερινών δοκιμών, μετά από συνεννόηση με τη FIA, οι οποίες είναι πιο κατάλληλες για την εξέλιξη ελαστικών και η δυνατότητα πραγματοποίησης δοκιμών κατά τη διάρκεια της σεζόν θα συμβάλλουν στην εξέλιξη ελαστικών με πολύ βελτιωμένες προδιαγραφές ασφάλειας και επιδόσεων. Θα ήθελα να τονίσω και πάλι το γεγονός ότι η γκάμα του 2013, όταν χρησιμοποιείται σωστά, είναι απόλυτα ασφαλής.
Όμως τα γεγονότα του Σίλβερστον μας ανάγκασαν να ζητήσουμε πλήρη πρόσβαση σε δεδομένα ελαστικών σε πραγματικό χρόνο προκειμένου να διασφαλίσουμε τη σωστή χρήση και εξέλιξη των ελαστικών προηγμένης τεχνολογίας και εξαιρετικά υψηλών επιδόσεων που μας ζητήθηκαν και που έχουν μειώσει τους χρόνους γύρων πάνω από δύο δευτερόλεπτα κατά μέσο όρο. Περιμένοντας αλλαγή των κανονισμών, θα λανσάρουμε ελαστικά ευκολότερα στη διαχείριση».

Exit mobile version