H αυτοκινητοβιομηχανία είναι big business, μιας και τα κεφάλαια που χρειάζονται, οι επενδύσεις που απαιτούνται και συνολικά τα ποσά που παίζουν είναι πολύ υψηλά.
Το ερώτημα είναι τι κερδίζουν οι κατασκευαστές ανά αυτοκίνητο που παράγουν; Φυσικά οι δραστηριότητες των περισσοτέρων δεν περιορίζονται μόνο στην παραγωγή οχημάτων, καθώς επενδύουν και σε άλλους τεχνολογικούς κλάδους, όμως η οικονομική κρίση ανάγκασε τους πιο πολλούς να αναδιπλωθούν και να επικεντρωθούν στη βασική τους δραστηριότητα, τα αυτοκίνητα. Τα στοιχεία και τα διαγράμματα που σας παραθέτουμε προέρχονται από έρευνα του CAR, του Center of Automotive Research του γερμανικού πανεπιστημίου του Duisburg που διακρίνει τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε μαζικές και premium.
Ακόμα καλύτερο περιθώριο κέρδους, μιας και φτάνει το 9,3% έχει η Hyundai, όμως το κέρδος της ανά αυτοκίνητο είναι με 1.072 ευρώ σαφώς πιο χαμηλό από αυτό της Toyota, κυρίως γιατί η μέση τιμή πώλησης των μοντέλων της δεν ξεπερνά τις 11.000 ευρώ. Όπως θα δείτε από το σχετικό διάγραμμα πολύ καλά τα έχουν πάει τόσο η Kia όσο και η Nissan, ενώ από τους ευρωπαίους κατασκευαστές πρώτη είναι η Skoda και ακολουθεί η VW.
Στους premium κατασκευαστές τα μεγέθη είναι πολύ διαφορετικά. Εδώ λοιπόν πρωταθλήτρια αναδεικνύεται η Porsche που έχει περιθώριο κέρδους 18,4% ανά αυτοκίνητο, που αντιστοιχεί σε 16.590 ευρώ. Ακολουθεί η Ferrari με περιθώριο 11,9%, αλλά καθώς τα μοντέλα της είναι αισθητά πιο ακριβά το ποσό που κερδίζει είναι 15.000 ευρώ ανά μονάδα. Ο μόνος κατασκευαστής κύρους που υπολείπεται σε σχέση με τους πρώτους μαζικούς είναι η Mercedes, που έχει περιθώριο +4,9%, που αντιστοιχεί σε 2.012 ευρώ ανά αυτοκίνητο που παράγει.