Abarth, με επετειακά 595 & 695 στην Φρανκφούρτη!

Abarth 595 Anniversario 50th (4)

Tα επετειακά 595 φτιάχτηκαν για να εορταστούν τα 50 χρόνια από την κατασκευή του original μοντέλου…

Μάλιστα, οι πωλήσεις των ειδικών εκδόσεων Abarth 595 θα ξεκινήσουν ακριβώς την ημέρα (στις 15 Σεπτεμβρίου) που σαν τότε παρουσιάστηκε πριν από 50 χρόνια το πρώτο και αυθεντικό 595. Μόλις 299 μονάδες θα κατασκευαστούν οι οποίες θα ξεχωρίζουν από ανάλογα λογότυπα συλλεκτικής αξίας.

  • 595-abarth-50-anniversary-08-850-1

  • 595-abarth-50-anniversary-08-850-2

  • 595-abarth-50-anniversary-08-850-3

  • 595-abarth-50-anniversary-08-850-4

  • 595-abarth-50-anniversary-08-850-5

  • 595-abarth-50-anniversary-08-850-6

  • 130902_ab_maserati_05

  • abarth-595-anniversario-50th-1

  • abarth-595-anniversario-50th-2

  • abarth-595-anniversario-50th-3

  • abarth-595-anniversario-50th-4

  • abarth-695-maserati-1

  • abarth-695-maserati-2

  • abarth-695-maserati-3

  • abarth_695_assetto_corsa

Το Abarth 695 Maserati είναι το δεύτερο επετειακό μοντέλο που θα γιορτάσει την ίδρυση της Abarth to 1949. Θα κατασκευαστεί σε ακόμη λιγότερα αντίτυπα (σε 49) και όλα θα είναι σε ειδική βαφή «Rekord Grey». Και τα δύο «πεντακοσαράκια» εξοπλίζονται με τον γνωστό 1.4 T-Jet ισχύος 180 PS και θα συνδυάζονται με το αυτοματοποιημένο κιβώτιο Abarth Competizione ενώ θα παρουσιαστεί επίσης και μια έκδοση του 695 Asseto Corse με άδεια κυκλοφορίας για τον δρόμο.

Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νεότεροι…

1949: Η Cisitalia αλλάζει χέρια και περνά στον Armando Scagliarini. O γιος του Guido αποφασίζει να ασχοληθεί με τους αγώνες μαζί με τον Tazio Nuvolari. Στις 15 Απριλίου ο Karl Abarth, εξπέρ στην κατασκευή εξατμίσεων, αναλαμβάνει ως τεχνικός διευθυντής και συνέταιρος στην εταιρία η οποία μετονομάζεται σε «Abarth & C» με σήμα τον σκορπιό (το ζώδιο του Abarth).

O αυστριακός Karl εγκλιματίζεται για τα καλά στο ιταλικό κλίμα και συνεχίζει την καριέρα του ως Carlos. Η θέση της εταιρίας στο Τορίνο έπαιξε μεγάλο ρόλο καθώς βρισκόταν δίπλα στην Fiat και την Lancia. Οι συνεργασίες αρχίζουν να επεκτείνονται και τα βασικά έσοδα να έρχονται από την κατασκευή αγωνιστικών εξατμίσεων.

1951-1957: Η φήμη της Abarth μεγαλώνει συνεχώς και αποτελεί πλέον τον βασικό προμηθευτή εξατμίσεων της Ferrari στο παγκόσμιο πρωτάθλημα GT ενώ οι δραστηριότητες της εξαπλώνεται μέχρι την Αμερική. Η Fiat βάζει στην παραγωγή το διάσημο 600 και ο Abarth το αναβαθμίζει αυξάνοντας τη χωρητικότητα του κινητήρα στα 747 κ.εκ.
Το, δια χειρός Bertone, 750 Abarth σημείωσε ρεκόρ στις 24 Ώρες της Μόντσα διανύοντας 3.743 χλμ. με μέση ωριαία ταχύτητα 155 χλμ/ώρα.

1963: Η Abarth συμμετέχει στο ράλι του Monte Carlo με τα 850 και 1000TC χωρίς επιτυχία. Στα τέλη της χρονιάς παρουσιάζει το Abarth OT1600 που βασίζονταν στο 850. Αποδείχτηκε πιο γρήγορο ακόμη και από το Shelby Mustang 350GT αλλά δεν είχε homologation  για αγώνες. Μέσα σε 20 χρόνια η Abarth είχε καταρρίψει 10 παγκόσμια ρεκόρ, 133 διεθνή και είχε σημειώσει 7.402 νίκες (6.409 με την Fiat και 616 με την Simca). Αργότερα οι νίκες ξεπερνούν τις 10.000.

1971: Τον Αύγουστο η Fiat εξαγοράζει την Abarth & C με βασικό στόχο την αύξηση των πωλήσεων της. Ανάμεσα στα θρυλικά αγωνιστικά το 131 Abarth που κυριάρχησε στο παγκόσμιο ράλι τις χρονιές 1977, 1978 και 1980.

1979: Σε ηλικία 71 ετών ο Karl Abarth φεύγει από την ζωή στο πατρικό του στην Αυστρία. Ήταν 23 Νοεμβρίου.

1980-81: Η Lancia κυριαρχεί στα ράλι με σήμα τον σκορπιό.

 

Exit mobile version