Η εξέλιξη του… υαλοκαθαριστήρα!

(afisa_montaz_yalokatharistires:Œ£œáŒ≠Œ¥Œ0kí5

Αν και η βασική λειτουργία του υαλοκαθαριστήρα δεν έχει αλλάξει εδώ και 110 χρόνια νέα υλικά και τρόποι ψεκασμού του πλυστικού υγρού κάνουν αποδοτικότερη την λειτουργία του…

Μόνο όταν τα λαστιχάκια έχουν φθαρεί καθαρίζοντας αναποτελεσματικά το παρμπρίζ (ή φυσικά όταν χαλάσει εντελώς ο μηχανισμός) μας υπενθυμίζεται η χρησιμότητα των υαλοκαθαριστήρων και πόσο σημαντική είναι η λειτουργία τους σε βροχερές στιγμές. Υαλοκαθαριστήρες με φρέσκα λαστιχάκια συμβάλλουν στην ασφάλεια μας προσφέροντας καθαρό οπτικό πεδίο ενώ ακόμη και σε καθημερινές συνθήκες το σύστημα πλύσης μπορεί να απομακρύνει διάφορες ακαθαρσίες από τα κρύσταλλα.

Σαν σύστημα οι υαλοκαθαριστήρες επινοήθηκαν το 1903 από την Mary Anderson με μια πρωτόλεια κατασκευή όπου ένας ξύλινος βραχίονας με πανί λάμβανε χειροκίνητα κίνηση από ένα μοχλό στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Εντελώς πρωτόγονο αλλά με μερικές κινήσεις το παρμπρίζ καθάριζε δίχως ο οδηγός να βγάζει το κεφάλι του έξω από την πόρτα ή να ρίχνει το αρθρωτό παρμπρίζ για να βλέπει τον δρόμο.

Στη συνέχεια εμφανίστηκαν οι ηλεκτροκίνητοι υαλοκαθαριστήρες ενώ τα τελευταία χρόνια έχουμε δει και διάφορες άλλες διατάξεις με τους βραχίονες να κινούνται από τα άκρα της βάσης του παρμπρίζ (από όσο μπορώ να θυμηθώ το Seat Altea ήταν από τα πρώτα μοντέλα). Σχετικά πρόσφατα, στο νέο Toyota Yaris είδαμε τα μπεκ που ψεκάζουν υγρό να μετακομίζουν πάνω στα μπράτσα των υαλοκαθαριστήρων ενώ η Bosch ετοιμάζει το 2014 να παρουσιάσει σε ευρωπαϊκό μοντέλο καινοτόμους υαλοκαθαριστήρες με ενσωματωμένο σπρέι από μικρό-οπές.

Με αυτόν τον τρόπο δεν βελτιώνεται μόνο η αποτελεσματικότητα του καθαρισμού αλλά γίνεται και μείωση υγρού έως 50%, σύμφωνα με την Mercedes-Benz που έχει παρουσιάσει ήδη το σύστημα Magic Vision Control στην SL. To σύστημα της Bosch θα είναι παρόμοιο στην σύλληψή του αλλά το σπρέι δεν θα περνά μέσα από τα λαστιχάκια αλλά θα γίνεται από ακροφύσια. Κάτι τέτοιο θα επιτρέπει την αντικατάσταση με συμβατικό κιτ από λαστιχάκια. Το σίγουρο, πάντως, είναι πως στα επόμενα χρόνια αυτά τα μικρά εξογκώματα που μοιάζουν σαν σπυράκια θα απουσιάζουν από το καπό πολλών νέων μοντέλων…

Exit mobile version