Τορίνο-Παρίσι, σχεδόν 800 χιλιόμετρα χωρίς ανεφοδιασμό – Το κατόρθωμα πραγματοποιήθηκε από το Fiat 500L Living 1.6 MultiJet II των 105 ίππων με σύστημα common Rail της Bosch.
Οι ομάδες που πήραν μέρος, κάλυψαν την απόσταση με 27 λίτρα κατά μέσο όρο, που αντιστοιχεί σε περίπου 30 χιλιόμετρα στο λίτρο. Ακόμα πιο αξιοσημείωτη ήταν η επίδοση ενός επαγγελματία οδηγού, που κάλυψε την ίδια απόσταση με μόλις 20,9 λίτρα καυσίμου, κάτι που αντιστοιχεί σε περισσότερα από 38 χιλιόμετρα στο λίτρο. Εξίσου θεαματικά αποτελέσματα είχαν οι ομάδες που επέστρεψαν από το Παρίσι στο Τορίνο, επίσης χωρίς στάση για ανεφοδιασμό.
Εφοδιασμένος με ένα μικρό υπερσυμπιεστή, μία αντλία λαδιού μεταβλητής παροχής κι έναν εναλλάκτη «έξυπνης φόρτισης», ο κινητήρας 1.6 MultiJet II 105 HP του Fiat 500L Living είναι ένας MultiJet δεύτερης γενιάς, που εξασφαλίζει κορυφαία οικονομία για την κατηγορία, φιλική προς το περιβάλλον λειτουργία και πολύ καλή απόδοση. Το μυστικό της απόδοσής του βρίσκεται στο νέο σύστημα τροφοδοσίας, με ταχύτερο ψεκασμό και πολλαπλό ψεκασμό ανά κύκλο λειτουργίας (μέχρι οκτώ ψεκασμούς ανά κύκλο).
Τα εξαιρετικά αποτελέσματα του “Bosch Diesel Challenge” τονίζουν τα οικονομικά οφέλη που προσφέρουν τα αυτοκίνητα ντίζελ σε διαδρομές μεγάλων αποστάσεων, πολύ περισσότερο αν μπορούν να φιλοξενήσουν άνετα πολλούς επιβάτες. Ακριβώς όπως το Fiat 500L Living, ένας τέλειος συνδυασμός αποτελεσματικής εκμετάλλευσης χώρου με τη σχεδιαστική αντίληψη της Fiat. Με την προσθήκη της τρίτης σειράς καθισμάτων είναι το πιο συμπαγές πολυμορφικό 5 + 2 θέσεων στην κατηγορία του: με μήκος μόλις 4,35 μ. έχει χώρους για 7 ή 5 άτομα και χώρο αποσκευών 638 λίτρων , το μεγαλύτερο στην κατηγορία. Σε αυτό το αυτοκίνητο, ο όρος «χώρος για να ζεις», που καθορίζει το όνομά του, παίζει τον κεντρικό ρόλο. Και δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι εφοδιάζεται με φιλικά προς το χρήστη συστήματα που, διευκολύνουν την αξιοποίηση των συσκευών πλοήγησης, ψυχαγωγίας και πληροφοριών και διευκολύνουν την πρόσβαση στις διαδικτυακές υπηρεσίες.
Τα Fiat 500L Living που πήραν μέρος στην δοκιμή της Bosch ήταν επίσης εφοδιασμένα με λάστιχα Goodyear EfficientGrip, που χρησιμοποιούν την καινοτόμο τεχνολογία FuelSaving για τη μείωση της αντίστασης κύλισης, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2. Αξίζει τέλος να σημειωθεί, ότι οι μηχανικοί της Bosch και της Fiat βελτιώνουν συνεχώς την τεχνολογία των ντίζελ από το 1990 κι έχουν πετύχει τη δραστική μείωση των εκπομπών ρύπων (κατά 96% των οξειδίων του αζώτου και κατά 98% των σωματιδίων).
Επίσης, οι κινητήρες ντίζελ καταναλώνουν 30% λιγότερο καύσιμο από τους παραδοσιακούς βενζινοκινητήρες, επιτρέποντας την αύξηση της αυτονομίας κατά 40%. Σε ό,τι αφορά την απόδοση, η μέγιστη ροπή αποδίδεται σε χαμηλές στροφές, εξασφαλίζοντας μια δυναμική οδηγική εμπειρία. Γι’ αυτούς τους λόγους οι κινητήρες ντίζελ γνωρίζουν επιτυχία σε όλο τον κόσμο, ιδιαιτέρως δε στην Ευρώπη, όπου η μία στις δύο ταξινομήσεις είναι για αυτοκίνητα ντίζελ.