ΔΟΚΙΜΕΣ

Seat Leon 1.2 TSI 105 PS [test drive]

Seat Leon TSI 105 PS caroto test 2013 (13)

H βασική έκδοση του Leon από άποψη κινητήρων είναι μία από αυτές που σνομπάρουν τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις…

Πάνε κάτι μήνες από τότε που οδηγήσαμε την ντίζελ έκδοση Leon 1.6 TDI για αυτό το λόγο θα αποφύγω επαναλήψεις σχετικές με το ντιζάιν και τους χώρους. Για αυτά μιλήσαμε τότες… για αυτό περνάω κατευθείαν στο ψητό το οποίο αφορά σε αυτό που κρύβεται κάτω από το καπό μιας και αλλαγές δεν υπάρχουν (σ.σ. και τα δύο έχουν ημιάκαμπτο στον πίσω άξονα, πεντάρι σαζμάν για το ντίζελ).

Ο λόγος για τον εξαιρετικό κινητήρα 1.2 TSI που ταιριάζει γάντι στο ελαφρύτερο νέο Leon καταγράφοντας εντυπωσιακές τιμές κατανάλωσης όπως τα περίπου 7 lt/100 km στη διάρκεια της δοκιμής μας. Φυσικά τα 5,5-6,0 της 1.6 ΤDI έκδοσης είναι ακόμη πιο οικονομικά συνυπολογίζοντας την φτηνότερη τιμή του ντίζελ. Ωστόσο, με παρόμοιο εξοπλισμό τα δύο Leon τα χωρίζουν κοντά στα τρία χιλιάρικα και για αυτό θεωρώ το Leon TSI πιο συμφέρουσα αγορά.

Και όχι μόνο μιας και εξοπλίζεται με ένα πιο ήσυχο και στρωτό μοτέρ με την ροπή απλωμένη στο μεγαλύτερο εύρος των rpm και φυσικά με καλύτερες επιδόσεις. Σε αυτό συνεπικουρεί και το κιβώτιο με τις 6 σχέσεις και την πολύ καλή κλιμάκωση. Εδώ να τονίσουμε ξανά την πολύ καλή θέση οδήγησης, το εξαιρετικό σε αίσθηση τιμόνι αλλά και επιλογέα και γενικότερα το καλορυθμισμένο σασί αναδεικνύοντας το Leon σε ένα από τα πιο ευχάριστα οδηγικά μικρομεσαία.

Προσέξτε, οι επιδόσεις είναι τουλάχιστον ικανοποιητικές αλλά ο πιο απαιτητικός θα πρέπει να κινηθεί στην μεγαλύτερη έκδοση TSI (αν και δεν χρειάζεται κατά την άποψή μου). Η κατανάλωση πάλι δεν θέλει και κόπο για να συγκρατηθεί στα 7 lt/100 km ενώ οι χώροι για τους επιβάτες και το βαθύ πορτμπαγκάζ καλύπτουν τις ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας. Γενικότερα, η εν λόγω έκδοση έχει πολλά πλεονεκτήματα ώστε να αποτελέσει ακόμη και το βασικό μεταφορικό μέσο μιας φαμίλιας, ειδικά με την ισχύουσα οικονομικά κατάσταση…

Seat Leon 1.2 TSI 105 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.197 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,0 x 75,6 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 77 kW (105 PS) / 4.500-5.500 rpm
Ροπή 175 Nm (17,8 kgm) / 1.400-4.000 rpm
Τροφοδοσία Yπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,1 sec
Τελική ταχύτητα 191 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,2 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,5 / 5,2 / 4,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 694 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 119 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Dunlop SP Sport FS, 205/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4263x1816x1459 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1549/1520 mm
Μεταξόνιο 2636 mm
Χώρος αποσκευών 380 lt
Απόβαρο 1123 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 14.420€ (13.640€ με προσφορά + προωθητική ενέργεια)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Σχόλια

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button