Αεροδυναμική (ιστορικό)

tatra_t77_3Πολύ πριν εμφανιστεί το τσεχοσλοβακικό Tatra T77 (εν έτει 1934 με cd 0,245 και ισχύ 65 ίππους το 6-θέσιο σεντάν έφτανε τα 150 km/h!), το απαγορευτικό στην Γερμανία μετά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο να κατασκευάζει αεροπλάνα, πλοία και άρματα είχε ως αποτέλεσμα η χώρα να στραφεί στην αυτοκινητοβιομηχανία. Το 1921 στο Βερολίνο παρουσιάστηκε το περίφημο Tropfenwagen (το αυτοκίνητο –σταγόνα) όπου το σχήμα του αποτέλεσε το εφαλτήριο για την μάχη με τον άνεμο.

Αργότερα, η αεροδυναμική είχε δημιουργήσει μία άτυπη κόντρα ανάμεσα στην Mercedes και την Auto Union με την τελευταία να γράφει ιστορία  την δεκαετία 1930-40 με το θρυλικό Type C (με Cd κάτω από 0,24 και V16 μοτέρ 520 ίππων μπορούσε να αγγίξει τα 400 km/h!). Η συνέχεια ανήκε στον Hans Ledwinka ο οποίος έβαλε την βάση για το πώς έπρεπε να σχεδιάζονται τα αυτοκίνητα με το Tatra type 87 του 1940 (κατά πολλούς το σχήμα του αντέγραψε ο Porsche και δημιούργησε τον πασίγνωστο Σκαραβαίο).

Διαβάστε περισσότερα στο σχετικό άρθρο.

Exit mobile version