Στα ύψη οι τιμές των νέων αυτοκινήτων στην Κούβα!

havana cars 2013 (6)

Θυμάστε όταν είχαμε γράψειπως στο πλαίσιο της απελευθέρωσης των νέων  αυτοκινήτων θα αλλοιωθεί η μαγική ρετρό εικόνα στην Κούβα; Τελικά, φαίνεται πως βρέθηκε λύση!

Ποια είναι αυτή; Η απλούστερη που υπάρχει, η διαμόρφωση των τιμών πώλησης των νέο-εισαγόμενων αυτοκινήτων στα ύψη ώστε ο μέσος Κουβανός να τα κοιτάει… με τα κιάλια! Χαρακτηριστικό είναι πως ένα αυτοκίνητο μέσης κατηγορίας οι κρατικές αντιπροσωπείες το διαθέτουν με έως και δεκαπλάσια τιμή που φτάνει έως και τα 200.000 δολάρια!

Από χτες (3/1) οι Κουβανοί αλλά και οι ξένοι υπήκοοι στην Κούβα δεν χρειάζονται πλέον την ειδική άδεια που τους χορηγούσε το κράτος για να αγοράζουν με προκαθορισμένη τιμή εισαγόμενα αυτοκίνητα. Τώρα δεν χρειάζεται πλέον την άδεια ωστόσο, το φθηνότερο διαθέσιμο αυτοκίνητο στην κρατική αντιπροσωπεία που επισκέφθηκε σε γειτονιά της Αβάνας, ένα μεταχειρισμένο Volkswagen Polo του 2007 κόστιζε 25.000 δολάρια.

Χαρακτηριστικό είναι πως τα αυτοκίνητα της Peugeot, που είναι από τα λίγα προϊόντα που εισάγονται τακτικά στην Κούβα, κόστιζαν μεταξύ 90.000 έως 200.000 δολάρια, με την τρέχουσα συναλλαγματική ισοτιμία. Οι κουβανοί που εργάζονται επί παραδείγματι στον δημόσιο τομέα κερδίζουν μόλις και μετά βίας 30 έως 40 δολάρια το μήνα με την τρέχουσα συναλλαγματική ισοτιμία.

Λίγο μετά την επανάσταση του 1959 η Κούβα απαγόρευσε σε μεγάλο βαθμό την πώληση αυτοκινήτων. Με τα χρόνια, όμως μια «ακμάζουσα» μαύρη αγορά αναπτύχθηκε στις άδειες αγοράς αυτοκινήτων, οι οποίες συχνά χορηγούνταν από την κυβέρνηση προς τους δημόσιους υπαλλήλους ή σε γιατρούς, για αρκετές χιλιάδες δολάρια. Τον Οκτώβριο του 2011 η μεταρρύθμιση της κυβέρνησης επέτρεψε σε ιδιώτες να αγοράζουν και να πωλούν αυτοκίνητα ο ένας από τον άλλο κάτι που επιτρεπόταν μέχρι τότε μόνο για μοντέλα προ του 1959.

Η Κούβα και η πρωτεύουσά της Αβάνα μια δημοφιλής περιοχή για τους τουρίστες, χαρακτηρίζεται από την εικόνα αμερικανικών οχημάτων που χρονολογούνται από τα μέσα του δεύτερου μισού του 20ου αιώνα, καθώς και από σοβιετικού τύπου αυτοκίνητα τύπου Lada και Moskvitch που έφτασαν στην Κούβα κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου. Οι κρατικές αντιπροσωπείες είναι πλέον υπεύθυνες για την εισαγωγή νέων οχημάτων, σε μια κίνηση που αποσκοπεί , μεταξύ άλλων, και στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των δημόσιων υπηρεσιών μεταφοράς.

  • CUBA ECONOMY 1

  • cuba-old-cars-2

  • cuba-old-cars-3

  • cuba-old-cars-4

  • cuba-old-cars-8

  • cuba-old-cars-9

  • havana-cars-2013-2

  • havana-cars-2013-3

  • havana-cars-2013-4

  • havana-cars-2013-5

  • havana-cars-2013-6

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Exit mobile version