GP Μονακό, οι πιο σημαντικές στούκες!

MONACO-CRASHES-1

«Η οδήγηση ενός μονοθεσίου στο Μονακό είναι να σα πετάς ελικόπτερο στο σαλόνι σου…».

Μια ατάκα που χαρακτηρίζει πλήρως τις συνθήκες που αντιμετωπίζουν οι πιλότοι της F1 στην στενή διαδρομή του Πριγκιπάτου και που έχει μείνει στην ιστορία από τον Nelson Piquet. Το παραμικρό λάθος στοιχίζει με τελείωμα του αγώνα και στα τόσα χρόνια έχουν γίνει πολλά ατυχήματα, ευτυχώς τα σοβαρά είναι πολύ λίγα. Μάλιστα, στα μέσα της δεκαετίας του΄50 δεν ήταν λίγες οι φορές που τα μονοθέσια μαζί με τους πιλότους τους κατέληγαν στη θάλασσα (μετά το σικέιν της μαρίνας).

Ακόμη και ο θρυλικός Alberto Ascari είχε κάνει βουτιά με τη Lancia του (το 1955), ενώ το σκηνικό επανέλαβε δύο χρόνια αργότερα ο Mike Hawthorn με τη Ferrari του. Την τύχη των παραπάνω ζήλεψε το 1965 ο Paul Hawkins με τη Lotus 33, ο οποίος μετά από 79 ολόκληρους γύρους εξουθενώθηκε, οδήγησε απρόσεχτα και κατέληξε στα αλμυρά νερά.

Το πιο σοβαρό ατύχημα στο Μονακό έγινε το 1967 όταν ο Lorenzo Bandini με τη Ferrari, οδηγούσε στον 82ο γύρο και στην προσπάθειά του να κινηθεί πιο γρήγορα ακούμπησε στα όρια της πίστας και εκσφενδονίζεται πάνω στις αχυρόμπαλες. Το μονοθέσιο του άτυχου Ιταλού τυλίχτηκε στις φλόγες, ενώ η διαρροή καυσίμου πάνω στα άχυρα δημιουργεί μία πύρινη κόλαση.

Ο Baldini καταφέρνει να βγει από αυτή και να φτάσει στο νοσοκομείο, αλλά μετά από τρείς μέρες υποκύπτει στα εγκαύματα του. Αυτό ήταν το μοναδικό σιρκούι στο Μονακό όπου οδηγός έχει χάσει την ζωή του και για λόγους ασφαλείας οι γύροι μειώθηκαν στους 80 (από 100), φτάνοντας στους 78 που είναι και σήμερα. Ο λόγος ήταν οι οδηγοί να μην εξαντλούνται και να μπορούν να κινηθούν συγκεντρωμένοι στο στενόχωρο Μονακό.

Μόλις δύο εβδομάδες μετά το σοκ από την απώλεια του Ayrton Senna, ο κόσμος της Formula 1 κλονίζεται κανά με το δεύτερο πιο σοβαρό ατύχημα που έχει γίνει στο Μονακό. Ο Karl Wendlinger έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του στην έξοδο του τούνελ, ενώ είχε φτάσει τα 270 χλμ/ώρα καταλήγοντας στις μπαριέρες με 170 χλμ/ώρα! Η σύγκρουση ήταν σφοδρή και ο Αυστριακός έμεινε για 19 μέρες σε τεχνητό κώμα. Ευτυχώς, τα κατάφερε χωρίς συνέπειες συνεχίζοντας κανονικά την καριέρα του.

Από τότε, η έξοδος από το τούνελ είναι ένα σημείο που έχει προβληματίσει αρκετούς οδηγούς, όπως τον Alex Wurz (το 1998) και τον Jenson Button (το 2003), ενώ σε άλλα σημεία του σιρκουί είχαν εξόδους και προσκρούσεις οι Martin Brundle, Ralf Schumacher, Sergio Perez, Felippe Massa, Karun Chandhok (από τον οποίο είναι και η εντυπωσιακή πρώτη φωτογραφία). Και βέβαια ο Nico Rosberg, που είχε και στα φετινά δοκιμαστικά τη δική του στιγμή του στο Μονακό…

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC
Exit mobile version