Η Volvo παρουσιάζει σύστημα που βοηθά οδηγό και αυτοκίνητο να αποφεύγουν ατυχήματα, το οποίο συνεργάζεται με πλήθος αισθητήρων διαφορετικών μεταξύ τους τεχνολογιών που προσφέρουν πλήρη καταγραφή 360 μοιρών του περιβάλλοντος του αυτοκινήτου…
Το σύστημα λειτουργεί αναλύοντας συνεχώς πιθανούς κινδύνους γύρω από το αυτοκίνητο. Για το σκοπό αυτό, είναι συνδεδεμένο με ένα σύνολο από προηγμένους αισθητήρες, οι οποίοι είναι διακριτικά τοποθετημένοι σε διάφορα σημεία του αμαξώματος. Οι αισθητήρες αυτοί τροφοδοτούν μία κεντρική μονάδα ελέγχου στο αυτοκίνητο, που είναι τόσο ισχυρή σε υπολογιστική δύναμη ώστε να επεξεργάζεται σήματα προερχόμενα από τελείως διαφορετικές μεταξύ τους τεχνολογίες (φωτογραφίες, video, Radar, Lidar, GPS κλπ.), κάτι που για πρώτη φορά υλοποιείται τεχνολογικά!
Το συγκεκριμένο σύστημα αποτελεί την κορωνίδα ενός τετραετούς ερευνητικού προγράμματος, που ξεκίνησε το 2010 και αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους. Στο πρόγραμμα, που έχει τίτλο “The Non-Hit Car and Truck Project” (σε ελεύθερη απόδοση Πρόγραμμα για Αυτοκίνητα και Φορτηγά που Δεν Συγκρούονται) συμμετείχαν τόσο η Volvo Cars όσο και η AB Volvo (φορτηγά), οι ÅF και HiQ (εταιρείες εκτίμησης κινδύνου και εξέλιξης συστημάτων αισθητήρων διαφορετικών μεταξύ τους τεχνολογιών οι οποίες όμως μπορούν και συνεργάζονται), Mecel (προμηθευτής αισθητήρων) καθώς και το Chalmers University of Technology, με έδρα το Γκέτεμποργκ.
Η τεχνολογία LIDAR (συνδυασμός των λέξεων LIght και RaDAR ή κατ’ άλλους προερχόμενη από το LIght Detection And Ranging) που αναφέρεται πιο πάνω βασίζεται στην εκπομπή παλμικής ακτινοβολίας λέιζερ στην ατμόσφαιρα και ακολούθως, στην καταγραφή της ποσότητας του ανακλώμενου φωτός. Η ατμόσφαιρα, αποτελούμενη από άτομα, μόρια, αιωρούμενα σωματίδια κλπ. προκαλεί εξασθένηση της διερχόμενης ακτινοβολίας λέιζερ. Η ανακλώμενη (ή οπισθοσκεδαζόμενη) ακτινοβολία συλλέγεται από ένα οπτικό τηλεσκόπιο και οδηγείται στο σύστημα λήψης και καταγραφής των σημάτων LIDAR.