Τρεις μεγάλες δυνάμεις στο είδος τους, τρία ιστορικά ονόματα, έκαστος στο είδος του, συνεργάζονται και το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό. Σημαντικό στοιχείο, το γεγονός ότι ως ένα βαθμό κερδισμένος μπορεί να είναι οποιοσδήποτε κάτοχος και οδηγός αυτοκινήτου…
Η αναβάθμιση περιλαμβάνει την εγκατάσταση τριών κύριων μονάδων, της μονάδας υδρογονοπυρόλυσης υψηλής πίεσης (hydrocracker), της μονάδας θερμικής πυρόλυσης (flexicocker) και της μονάδας απόσταξης υπό κενό. Ως αποτέλεσμα, έχει να αυξηθεί η παραγωγή μεσαίων κλασμάτων, που αγγίζει πλέον το 75% και, ιδιαίτερα, diesel με σχεδόν μηδενική περιεκτικότητα σε θείο (ULSD), με ταυτόχρονο μηδενισμό της παραγωγής μαζούτ υψηλού θείου. Το συγκεκριμένο καύσιμο είναι και η «βάση» του BP Ultimate Diesel.
Η παραπάνω επένδυση έχει και σημαντικές θετικές περιβαλλοντολογικές επιπτώσεις καθώς μειώθηκαν όλες οι εκπομπές ρύπων. Συγκεκριμένα, οι εκπομπές διοξειδίου του θείου (SO2) μειώθηκαν κατά 70,2%, οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου (“NOx”) κατά 11,6% και οι εκπομπές σωματιδίων (PMS) κατά 84,2%. Έτσι, το διυλιστήριο Ελευσίνας περιλαμβάνεται πλέον στα πιο σύγχρονα και αποδοτικά της Ευρώπης, ενισχύοντας την εξωστρέφεια και την ανταγωνιστικότητα του Ομίλου ΕΛΠΕ. Το ΒΡ Ultimate Diesel, σε σύγκριση με το κοινό Diesel, έχει αυξημένο αριθμό κετανίων και είναι ειδικά σχεδιασμένο για να προσφέρει περισσότερη ισχύ στον κινητήρα, λόγω καλύτερης καύσης.
Επίσης, η καλύτερη καύση, μπορεί να μειώσει τη στάθμη θορύβου λειτουργίας του κινητήρα. Επίσης παρέχει 5 φορές μεγαλύτερη καθαριστική δύναμη και έτσι βοηθά στη διατήρηση της καλής κατάστασης του κινητήρα διατηρώντας τα μπεκ έγχυσης πάντοτε καθαρά. Με αυτόν τον τρόπο ο κινητήρας αποδίδει το μέγιστο των δυνατοτήτων του. Χάρη στη βελτιωμένη καύση, το καύσιμο προσφέρει έως και 42 επιπλέον χιλιόμετρα ανά γέμισμα (βάσει μετρήσεων σε ένα τυπικό επιβατικό όχημα με πετρελαιοκινητήρα). Παράλληλα το νέο καύσιμο της BP έχει μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά την οδήγηση, επιβαρύνοντας έτσι λιγότερο το περιβάλλον.
Βγαίνει στα 1600 και 2000 κυβικά και όπως τόνισε ο Βαγγέλης Καρβούνης, υπεύθυνος και της εξέλιξης των diesel Ford, κρύβουν πολύ δουλειά στον τομέα έρευνας και τεχνολογίας. Ο συμπατριώτης μας επιβεβαιώνει με τον καλύτερο τρόπο, το success story ενός Έλληνα μηχανολόγου του Πολυτεχνείου που δούλεψε και διακρίθηκε στο εξωτερικό σε μια από τις πιο περιζήτητες θέσεις στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Ο ίδιος αναφερόμενος στο μέλλον της τεχνολογίας diesel, διευκρίνισε ότι υπάρχουν περιθώρια περαιτέρω βελτίωσης στην απόδοση και κατανάλωση όμως μην περιμένουμε να δούμε θεαματικές αλλαγές σε ότι αφορά την μείωση του κυβισμού.
Παρακάτω παραθέτουμε την γκάμα μοντέλων της Ford με diesel κινητήρες, τις μέσες καταναλώσεις και το πόσο κοστίζουν στην ελληνική αγορά.
Ford B-Max 1.6 TDCi. Το μικρό MPV με τις συρρόμενες πλαινές πόρτες φορά επίσης τον diesel με τους 95 ίππους με τους ρύπους CO2 να βρίσκονται στα 104 γρ./χλμ. και την μεικτή κατανάλωση να κυμαίνεται μεταξύ 3,6 και 4,7 λίτρων/100 χλμ. Η τιμή του ξεκινά από τα 17.004 ευρώ.
Ford C-Max 1.6 TDCi. Για το μικρομεσαίο πολυμορφικό της η Ford προτείνει έκδοση στους 115 ίππους με μέση κατανάλωση από 3,8 έως 4,9 λίτρα/100 χλμ. και CO2 ρύπους στα 110 γρ./χλμ. Η τιμή του ξεκινά από τα 20.175 ευρώ.
Ford Kuga 2.0 TDCi. Η περίπτωση του δίλιτρου diesel πάνω στο SUV Kuga φέρνει στο προσκήνιο απόδοση 163 ίππων με ρύπους CO2 στα 154 γρ./χλμ. και μέση κατανάλωση μεταξύ 5,1 και 7,2 λίτρων/χλμ.
Ford S-Max 1.6 TDCi. Μπορεί το S-Max να είναι ένα μεγάλο και ευρύχωρο αυτοκίνητο όμως ο diesel κινητήρας των 115 ίππων του πάει και μας πάει εδώ στην Ελλάδα. Οι ρύποι CO2 βρίσκονται στα 139 γρ./χλμ. ενώ το εύρος μεικτής κατανάλωσης κυμαίνεται μεταξύ 4,9 έως 5,9 λίτρα/χλμ.