Πόσο «καθαρή» είναι η ηλεκτροκίνηση;

01tokyo

Σύμφωνα με έρευνα, αν η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται αποκλειστικά από καύση άνθρακα, τότε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εκπέμπουν ανά χιλιόμετρο 350% περισσότερα μικροσωματίδια και επηρεάζουν αντίστοιχα αρνητικά το όζον!

Ως μονάδες τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πραγματικά ότι πιο φιλικό προς το περιβάλλον, μιας και δεν εκπέμπουν καμίας μορφής ρύπους. Ωστόσο, όπως έχουμε γράψει, αν στην εξίσωση ληφθεί υπόψη ο παράγοντας/πηγή ενέργειας, όχι μόνο αυτής που καταναλώνεται αλλά και εκείνης που απαιτείται για την κατασκευή των εξαρτημάτων των EV, τότε η κατάσταση αλλάζει δραματικά. Έτσι, για να έχει νόημα η χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων όσον αφορά την προστασία του περιβάλλοντος, θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο καθαρή και η διαδικασία παραγωγής της ηλεκτρικής ενέργειας. Αλλιώς, ποιο το όφελος;

Ερευνητές στο πανεπιστήμιο της Minnesota προσομοίωσαν σε υπολογιστή 10 διαφορετικά σενάρια με δεδομένο πως το έτος 2020, το 10% του στόλου αυτοκινήτων θα κινείται εναλλακτικά (ηλεκτρικά και υβριδικά). Στην περίπτωση που η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται αποκλειστικά από καύση άνθρακα, τότε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εκπέμπουν ανά χιλιόμετρο 350% περισσότερα μικροσωματίδια και επηρεάζουν αντίστοιχα αρνητικά το όζον, σε σχέση με έναν αντίστοιχης απόδοσης κινητήρα βενζίνης. Αυτή η επιπλέον επιβάρυνση θα ήταν υπεύθυνη για το θάνατο 3.000 ανθρώπων!

Αν για την παραγωγή ηλεκτρική ενέργειας χρησιμοποιείται φυσικό αέριο, τότε ο αριθμός των θανάτων προσδιορίζεται στους 500, ενώ αν οι πηγές ενέργειας είναι ανανεώσιμες (ήλιος, αέρας κ.λπ.), τότε μειώνεται ακόμα περισσότερο στους 250. Για λόγους σύγκρισης οι θάνατοι από οχήματα με συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης θα ήταν 900. Εσείς, πόσο CO2 νομίζετε πως θα «εκπέμπει» το μελλοντικό σας EV;

Exit mobile version