Ένα χρόνο πρίν η Tesla Motors έδωσε σε δημόσια χρήση τις πατέντες της ώστε να βοηθήσει και άλλες εταιρίες να μπούν στην ηλεκτροκίνηση…
Στην παρουσίαση στο CES επιστρατεύτηκε ο γνωστός φυσικός Dr. Michio Kaku που είπε ότι: «Αφήνουμε την εποχή των υδρογονανθράκων και μπαίνουμε στην εποχή του υδρογόνου για την δημιουργία μιας μη ρυπογόνου κοινωνίας. Το 75% του σύμπαντος είναι φτιαγμένο απο υδρογόνο. Είναι η πιο άφθονη ουσία στο σύμπαν. Αντίθετα το πετρέλαιο, ο μαύρος χρυσός, είναι απο τα πιο σπάνια στον πλανήτη γη. Τα έθνη θα πολεμήσουν για να εξασφαλίσουν παροχή πετρελαίου. Το πετρέλαιο βρίσκεται ίσως στις πιο επικίνδυνες, στις πιο ασταθείς περιοχές του πλανήτη».
[youtube width=”600″ height=”360″ video_id=”puvy6QxlPso”]Η Toyota λέει ότι πολλές απο τις πατέντες είναι 20 χρονών και ακόμα πιο παλιές, θέλοντας να τονίσει την πολύχρονη προσπάθεια να ξεπεραστούν οι τεχνικές δυσκολίες και να αναπτυχθεί η τεχνολογία. Παρόλα αυτά δεν υπήρξε καμία εμπορική εφαρμογή πέρα απο τα διάφορα πρωτότυπα και μοντέλα δοκιμών. Αυτή η έλλειψη εμπορικής ανάπτυξης όπως λέει είναι ο λόγος που απελευθερώνει τις πατέντες σε συνήθως ανταγωνιστικές εταιρίες που στοχεύουν σε παραγωγή και πώληση οχημάτων κυψελών καυσίμου αλλά και ανταλλακτικών και παρόχων των σχετικών υποδομών.
Να υπενθυμίσουμε ότι έχουν υπάρξει έντονες κριτικές αντιδράσεις για το κόστος ανάπτυξης και παραγωγής οχημάτων κυψελών καυσίμου απο ανταγωνιστικές εταιρίες όπως η Nissan που δεν είναι εντελώς αρνητική για το μέλλον, αλλά προς το παρόν επενδύει με επιτυχία στα αμιγώς ηλεκτρικά. Και η Toyota απαντάει σταματώντας την παραγωγή των αμιγώς ηλεκτρικών RAV 4 EV (σε συνεργασία με την Tesla). H Toyota βλέπει τα ηλεκτρικά σαν αυτοκίνητα συμμόρφωσης (όπως είχαμε γράψει και παλιότερα), ενώ με τα αυτοκίνητα υδρογόνου παίρνει ακόμα περισσότερες πιστωτικές μονάδες μηδενικών εκπομπών (ΖΕV Credits).
Στο μέλλον της Toyota θα οδηγούμε αυτοκίνητα κυψελών καυσίμου με το υδρογόνο να παράγεται απο ανανεώσιμες. Μοιράζοντας την τεχνολογία σε μπαταρίες, φόρτιση κ.λπ. σε εταιρίες με κοινή προσέγγιση η Tesla προσπαθεί να υιοθετηθεί σε πιο ευρεία χρήση το δικό της στάνταρ στους σταθμούς φόρτισης και οι πελάτες της θα βρίσκουν ακόμα περισσότερα σημεία φόρτισης.
Η Toyota μοιράζοντας τις πατέντες ελπίζει να πέσει το κόστος με τη μαζικότερη παραγωγή κυψελών καυσίμου, περιορίζοντας και το κόστος κατασκευής των αυτοκινήτων για όλους. Πιο σημαντικό όμως είναι ότι περιορίζει τα εμπόδια σε εταιρίες που θα ήθελαν να σχεδιάσουν, κατασκευάσουν, και λειτουργούν τους σταθμούς ανεφοδιασμού. Γιατί χωρίς ολοκληρωμένο δίκτυο ανεφοδιασμού ή αντίστοιχα φόρτισης κάθε προσπάθεια είναι καταδικασμένη. Υπενθυμίζουμε ότι τις πατέντες της Tesla μπορείτε να βρείτε ελεύθερα εδώ.