Κάθε μέρα που περνάει χωρίς ανακοίνωση για τη μονάδα ισχύος που θα χρησιμοποιούν το 2016 Red Bull και Toro Rosso, δυσχεραίνει την παραμονή των δυο ομάδων στη F1.
Το φετινό πρωτάθλημα είναι με διαφορά το χειρότερο που έχουμε παρακολουθήσει τα τελευταία 30 χρόνια. Στο παρελθόν υπήρχε επίσης απόλυτη κυριαρχία ομάδων η McLaren το 1988 και το 1998, η Williams το 1996, η Ferrari το 2002 και το 2004, η Red Bull το 2013 αλλά τέτοιο πράγμα με τη Mercedes να έχει πάρει σε 33 αγώνες 27 νίκες και 26 pole (σ.σ: Ο Massa πέρυσι στην Αυστρία είχε Mercedes μονάδα ισχύος) δεν έχει προηγούμενο.
Επιπλέον το θέμα με τον ήχο των υβριδικών συστημάτων αλλά και η ολοένα αυξανόμενη διαφορά ανάμεσα στις μικρές και τις μεγάλες ομάδες δεν βοηθούν την κατάσταση. Προφανώς η F1 δεν είναι στα καλύτερά της και ζητούμενο παραμένει το τι γίνεται για να επανέρθει. Γεγονός παραμένει ότι η απόδοση της μονάδας ισχύος σήμερα παίζει καθοριστικό ρόλο. Θυμίζουμε πως πλέον τα μονοθέσια της F1 έχουν ένα υβριδικό σύστημα που αποτελείται από τα εξής μέρη: Turbo βενζινοκινητήρα 1.6lt απόδοσης 600 PS, δυο ηλεκτροκινητήρες, κεντρική μονάδα ελέγχου, μπαταρία.
Κορυφαίο σε απόδοση και κατανάλωση σύστημα είναι αυτό της Mercedes γι’ αυτό και δυο χρόνια τώρα κυριαρχούν τα ασημί βέλη. Η Red Bull πήρε τέσσερα πρωταθλήματα με τη Renault από το 2010 έως το 2013. Όμως τα τελευταία δυο χρόνια στην υβριδική εποχή η Renault υστερεί σημαντικά. Οι Ταύροι μετά από αρκετούς μήνες προβληματισμού και στείρας κριτικής προς τη γαλλική εταιρεία αποφάσισαν ν’ αλλάξουν στρατόπεδα. Στη Honda πολύ θα το ήθελαν όμως η δική τους κατάσταση δεν διαφέρει και πολύ απ’ αυτή της Renault. Στη Mercedes το εξέτασαν και το απέρριψαν επίσημα καθότι φοβούνται πως η Red Bull με μονάδα ισχύος δική τους θα καταστεί ανταγωνιστική και για την εργοστασιακή ομάδα.