ΣΕΑΑ: Προτάσεις για τις εισαγωγές μεταχειρισμένων προηγούμενων αντιρρυπαντικών τεχνολογιών

Used-Car

Ανάμεσα στις διάφορες προτάσεις για τα μεταχειρισμένα υπάρχουν και άλλες που θα μπορούσαν να βάλουν σε τάξη την αγορά του αυτοκινήτου προς όφελος του καταναλωτή….

Στις συνέπειες στην αγορά αυτοκινήτου. στα έσοδα του κράτους, στο περιβάλλον και στους καταναλωτές από τις αθρόες εισαγωγές μεταχειρισμένων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων προηγούμενων αντιρρυπαντικών τεχνολογιών αναφέρθηκε σε συνέντευξη τύπου ο Σύλλογος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), παρουσιάζοντας μια ποσοτικοποιημένη ανάλυση της ισχύουσας κατάστασης, που διερευνά αν αποτελεί λύση η περαιτέρω επιδότηση τους, ενώ παρέθεσε και συγκεκριμένες προτάσεις και λύσεις. Η ανακοίνωση του ΣΕΑΑ έχει ως εξής:

Τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αποτελούν «τροχοπέδη» στην εκτέλεση του προϋπολογισμού κάθε ευρωπαϊκού κράτους, αφού ζημιώνουν σοβαρά την αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων, μέσω της οποίας προκύπτουν σημαντικά φορολογικά έσοδα, αλλά και πλήρης είσπραξη του ΦΠΑ, ενώ επίσης απαξιώνουν την αγορά των εγχωρίων κυκλοφορούντων μεταχειρισμένων.

Στην Ελλάδα, τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αποτελούσαν παραδοσιακά το 8-9% των συνολικών εισαγωγών. Από τις αρχές του 2014, εξαιτίας ατυχούς προσαρμογής του φορολογικού πλαισίου, προέκυψε μια εξαιρετικά ευνοϊκή φορολόγηση στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα (πίνακας 1) εις βάρος των εγχωρίων μεταχειρισμένων.

Η προσαρμογή αυτή είχε ως αποτέλεσμα τον τετραπλασιασμό των πωλήσεων των πρώτων και της βαρύτητας αυτών επί του συνόλου της αγοράς (βλ. κάτωθι πίνακα 2).

Προς επιδείνωση αυτών, υφίστανται σκέψεις επί του παρόντος στο οικονομικό επιτελείο για νέα, περαιτέρω επιδότηση των εισαγομένων μεταχειρισμένων, μέσω της αναβολής της προσαύξησης του φόρου (Τέλους Ταξινόμησης) που προβλέπεται στα παλαιότερης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αυτοκίνητα (πίνακας 3).

Μια τέτοια εξέλιξη θα επιδείνωνε την ήδη ανεξέλεγκτη κατάσταση σε βάρος: α) του επίσημου κλάδου του αυτοκινήτου, που θα δεχτεί καίριο πλήγμα, β) των εσόδων του κράτους (υστέρηση κατά 50-60 εκατομμύρια ευρώ /έτος), γ) του περιβάλλοντος και δ) των καταναλωτών.

Προπαντός για τους καταναλωτές, αξίζει να σημειωθεί ότι μετά την τεράστια απαξίωση που υπέστησαν τα εγχώρια μεσαία και μεγαλύτερα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από τις αλλεπάλληλες φορολογικές επιβαρύνσεις, αυτή η εξέλιξη θα προκαλούσε σχεδόν ανάλογη ζημιά στις αξίες των εγχώριων μικρών, ευρύτερα πωλούμενων αυτοκινήτων.

Προτάσεις για την αποκατάσταση των κανόνων στην αγορά αυτοκινήτου είναι οι εξής:

Exit mobile version