Για όσους θεωρούν την έκδοση 1.6 μεγάλη για τα… κυβικά τους, η Fiat φρόντισε να διαθέσει το Tipo και στα 1.3 λίτρα, στοχεύοντας στη μικρότερη δυνατή κατανάλωση.
Δεν είναι η πρώτη φορά που πέφτει στα χέρια μας το Fiat Tipo. Πριν από μερικούς μήνες είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε την έκδοση 1.6 MTJ και να, λοιπόν, που βρισκόμαστε απέναντι στο μικρότερο αδερφάκι του. Εκ πρώτης όψεως, βέβαια, δεν αλλάζει τίποτα, αφού πρόκειται για το ίδιο μοντέλο…
Μιλάμε για ένα μοντέρνο σεντάν, με μήκος 4,53 μέτρα και αρκετούς χώρους να μεταφέρει με άνεση έως 5 ενήλικες, με 520 λίτρα αποσκευών. Έχοντας ως πρώτη προτεραιότητα να διατηρήσει το κόστος σε χαμηλά επίπεδα, το εσωτερικό του δεν πρόκειται να εντυπωσιάσει, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι υστερεί κάπου.
Σχεδιαστικά δείχνει φρέσκο, πολλά όμως από τα χρησιμοποιούμενα πλαστικά είναι μέτριας ποιότητας. Στο θέμα του εξοπλισμού, πάντως, διαθέτει όλα τα βασικά και ακόμα περισσότερα. Κερασάκι αποτελεί η έγχρωμη οθόνη 5 ιντσών του συστήματος UConnect που, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει το ηχοσύστημα, Bluetooth σύνδεση για τηλέφωνο και σύστημα πλοήγησης.
fiat-tipo-diesel-1300-caroto-test-drive-2016-15
fiat-tipo-diesel-1300-caroto-test-drive-2016-14
fiat-tipo-diesel-1300-caroto-test-drive-2016-5
fiat-tipo-diesel-1300-caroto-test-drive-2016-6
fiat-tipo-diesel-1300-caroto-test-drive-2016-9
fiat-tipo-diesel-1300-caroto-test-drive-2016-10
fiat-tipo-diesel-1300-caroto-test-drive-2016-2
fiat-tipo-diesel-1300-caroto-test-drive-2016-3
fiat-tipo-diesel-1300-caroto-test-drive-2016-7
fiat-tipo-diesel-1300-caroto-test-drive-2016-1
fiat-tipo-diesel-1300-caroto-test-drive-2016-18
photos: nmarinopoulos
Περνώντας στο προκείμενο, τον κινητήρα 1.3 MTJ της ιταλικής φίρμας, παρά τον περιορισμένο κυβισμό του, δείχνει να τα καταφέρνει καλά στο έργο που έχει αναλάβει. Δεν θα βάλει φωτιά στην άσφαλτο, είναι όμως απόλυτα ικανός να κινεί αξιοπρεπώς τα 1.300+ κιλά του αυτοκινήτου, υπό φυσιολογικές συνθήκες. Σε αυτό βοηθά -εν μέρει- και η κοντή κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου των 5 σχέσεων, ειδικά στις χαμηλές στροφές, που δεν υπάρχει τόση δύναμη.
Η ελαστικότητα του συνόλου είναι καλή, ενίοτε όμως θα χρειαστεί κάποιο κατέβασμα από τον οδηγό, ώστε να μην κρεμάσει το μοτέρ, ή για κάποιο προσπέρασμα. Στα αρνητικά θα πρέπει να σημειώσουμε ότι στις υψηλές ταχύτητες, λόγω κοντού σασμάν, ο θόρυβος στο εσωτερικό από τον κινητήρα είναι αρκετός. Αντίστοιχα, η διαφορά στην κατανάλωση δεν είναι τελικά τόσο μεγάλη, σε σχέση με τη μεγαλύτερη έκδοση 1.6.
Κατά τα άλλα, στο δρόμο το Tipo δείχνει να στέκεται στο ύψος των περιστάσεων. Οι αναρτήσεις του είναι μαλακές και προσφέρουν καλή ποιότητα κύλισης. Στις στροφές οι κλίσεις είναι αισθητές, δεν φτάνουν όμως σε σημείο να τρομάξουν τον οδηγό. Ο τελευταίος έχει στα χέρια του ένα σχετικά καλό σε αίσθηση τιμόνι, η κλίση όμως της πλάτης του καθίσματός, που ρυθμίζεται σε σκάλες, δεν βοηθάει στην εύρεση της ιδανικής θέσης οδήγησης. Όσο για τα φρένα, δείχνουν αποδοτικά στην επιβράδυνση του οχήματος.
Συνοψίζοντας, το μικρό Tipo αξίζει και με το παραπάνω τα χρήματά του, αν αναλογιστεί κανείς τους χώρους και τα όσα προσφέρει. Παρόλα αυτά, με δεδομένη τη μικρή διαφορά κατανάλωσης από την έκδοση 1.6 MTJ και την αντίστοιχα μικρή διαφορά σε κόστος κτήσης, θα προτρέπαμε όποιον ενδιαφέρεται να στραφεί προς τη μεγαλύτερη έκδοση του μοντέλου.
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων FIAT
Fiat Tipo Sedan 1.3 MTJ – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.248 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 69,6 x 82,0 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος | |||
Ισχύς | 70 kW (95 PS) / 3.750 rpm | |||
Ροπή | 200 Nm (20,4 kgm) / 1.500 rpm | |||
Τροφοδοσία | Common rail και υπερτροφοδότηση VTG | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 11,7 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 180 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 6,3 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 5,2 / 4,1 / 3,5 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 45 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 714 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 108 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 5 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/ Ταμπούρα | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Pirelli Cinturato P7 225/45 R17 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.532 x 1.792 x 1.497 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.542/1.543 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.636 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 520 lt | |||
Απόβαρο | 1.355 kg | |||
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 16.073€ |