Η προσεκτική οδήγηση και η σωστή συντήρηση του αυτοκινήτου είναι οι βασικές αρχές για την οδήγηση σε κακοκαιρία. Τι σημαίνει καλή συντήρηση;
Για τη συνέχεια δεν χρειάζεται τίποτα παραπάνω από μια στοιχειώδη οργάνωση και κάποια απλά μέτρα: φροντίζουμε να έχουμε καθαρά τα κρύσταλλα για καλύτερη ορατότητα, τοποθετούμε τις κατάλληλες αλυσίδες ή κάποιο άλλο βοήθημα στο πορτμπαγκάζ (τα οποία βγάζουμε όταν βελτιωθεί ο καιρό για να γλυτώσουμε βάρος), έχουμε γεμάτο ρεζερβουάρ και φορτισμένο κινητό –ακόμα καλύτερα αν υπάρχει και φορτιστής ή powerbank στο αυτοκίνητο. Αν πρόκειται να κάνετε ταξίδι, ειδικά με παιδιά, δεν χάνετε τίποτα αν πάρετε μαζί σας καμιά κουβέρτα, νερό και κάτι φαγώσιμο, ενώ πριν ξεκινήσετε ενημερωθείτε για την κατάσταση που επικρατεί στους δρόμους.
SMS==> 10 χειμερινές συμβουλές για τους αυτοκινητιστές
Τα προσθιοκίνητα έχουν θέμα στην ανηφόρες, καθώς το βάρος μετατοπίζεται προς τα πίσω. Αν η κατάσταση ζορίσει και έχετε δυνατότητα σας για μανούβρα, ανηφορίστε με όπισθεν και θα διαπιστώσετε πόσο πιο εύκολο είναι. Στα πισωκίνητα, όπου ο πίσω άξονας θέλει βάρος προκειμένου να έχει καλύτερη πρόσφυση, κάνουμε ακριβώς το αντίθετο και πάντα μέσα στα πλαίσια της λογικής.
Στην εκκίνηση τώρα το σπινάρισμα των τροχών δεν οφείλεται στα επιπλέον άλογα που εξασφαλίζει το turbo, η λειτουργία του οποίου ευνοείται από χαμηλές θερμοκρασίες, αλλά στα χαμηλά επίπεδα πρόσφυσης. Έτσι είναι πιο εύκολο και πιο ασφαλές αν ξεκινήσετε με 2α, ενώ ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται σε σημεία που δε τα βλέπει ο ήλιος και δημιουργείται πάγος. Ακόμα χειρότερα αν πρόκειται για «μαύρο» πάγο που δεν φαίνεται…
Αν πάλι έχετε επιλέξει πολύ μεγάλες ζάντες υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να μην μπορείτε να βάλετε καν αλυσίδες, παρά μόνο «κουβέρτες», που δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να «πατήσουν» άσφαλτο. Όσο για το μύθο της μη συμβατότητας του ESP με τις αλυσίδες και την ανάγκη απενεργοποίησής του η απάντηση έρχεται από το ότι πολλά σύγχρονα μοντέλα δεν παρέχουν καν αυτήν τη δυνατότητα.
Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειώσουμε πως ακόμα και αν τα (καλοκαιρινά) λάστιχά σας είναι καινούργια η οδήγηση στην άσφαλτο και σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες σκληραίνει ακόμα περισσότερο την ήδη σκληρή γόμα. Κοινώς κάνει το πέλμα «κούτσουρο», με αποτέλεσμα να μην προσφέρει πρόσφυση, την ίδια στιγμή που και η χάραξη «μπουκώνει» από τον πάγο και μετατρέπεται σε σλικ, οπότε χρειάζεται έτσι κι αλλιώς ιδιαίτερη προσοχή.
Αν αυτό δεν είναι εφικτό ειδοποιείστε τις αρχές -ΕΛ.ΑΣ 100, Πυροσβεστική 199, Ε.Κ.Α.Β. 166, ευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης 112- μην πανικοβάλεστε, παραμείνετε στο αυτοκίνητό σας και λειτουργείστε κάθε ώρα τον κινητήρα για 10 λεπτά προκειμένου να μην παγώσετε. Πριν το κάνετε αυτό θα πρέπει να βεβαιωθείτε πως η εξάτμιση είναι καθαρή από χιόνι.