Πολλοί φίλοι του σπορ έχουν τη βαθειά πεποίθηση πώς κάποιοι από τους οδηγούς του παρελθόντος θα παραμείνουν αξεπέραστοι…
Δε θα μπορούσαν να υπάρξουν γιατί οι ικανότητές που είχαν αναπτύξει και τους έκαναν θρύλους δε θα τους βοηθούσαν ιδιαιτέρως στη σύγχρονη Formula 1. Το άθλημα έχει εξελιχτεί, οι απαιτήσεις έχουν αλλάξει και όσο κι αν δεν το αντιλαμβάνονται (ή παραδέχονται) πολλοί ο ανταγωνισμός έχει εκτοξευτεί σε επίπεδα που δεν υπήρχαν ούτε κατά διάνοια στο παρελθόν. Τι σχέση έχουν, όμως, όλα αυτά με το Ισπανικό Grand Prix του 2017;
Μικρές αποφάσεις που ξεκινάνε από τα εργοστάσια των ομάδων ακόμη και καθορίζουν την εξέλιξη των μονοθεσίων. Βελτιστοποίηση της επίδοσης του κάθε οδηγού ώστε να κερδηθεί και το τελευταίο χιλιοστό του δευτερολέπτου. Ένα ανεπαίσθητο γλίστρημα ή μπλοκάρισμα μπορεί να κάνει τη διαφορά. Όχι επειδή είναι 4 μέτριοι οδηγοί σε 4 περίπου ισάξια αυτοκίνητα. Αλλά επειδή είναι 4 κορυφαίοι οδηγοί που παρά τα διαφορετικά τους στυλ έχουν βρει τον δικό τους ξεχωριστό δρόμο ο καθένας προς το απόλυτο.
Βεβαίως για να βρεθεί σε αυτήν τη θέση ο Seb έπρεπε να προηγηθεί ένας άλλος αυτοσχεδιασμός (στρατηγικός) από την Mercedes. Βλέποντας ότι δεν μπορούν να ακολουθήσουν το ρυθμό του Vettel με τα μαλακά ελαστικά είχαν παρατείνει τα πρώτα stint των οδηγών τους, φέρνοντας τον Hamilton 7 γύρους μετά τον Vettel και φορώντας του τη Medium γόμα. Κράτησαν τον Bottas ακόμη περισσότερο έξω καθώς θα τον έφτανε γρήγορα ο οδηγός της Ferrari. Οι τέσσερεις γύροι που χρειάστηκε για να περάσει τον Φιλανδό (γύροι στους οποίους δεν μπορούσε να εκμεταλλευτεί στο έπακρο την ανώτερη απόδοση της soft γόμας σε σχέση με τη medium του Hamilton) ήταν το πρώτο χτύπημα στις ελπίδες του για νίκη. Η πλάστιγγα έγειρε οριστικά υπέρ του Βρετανού κατά το virtual safety car που προκάλεσε η σύγκρουση Vandoorne-Massa.
Τελικά ο Lewis μπήκε ακριβώς με το τέλος του VSC (έληξε ενώ βρισκόταν στη γραμμή που ενεργοποιείται ο περιοριστής ταχύτητας) κάτι που ήταν αρκετό για να τον φέρει δίπλα στον Seb (άλλη εκπληκτική μονομαχία των δυο τους στο όριο) όταν ολοκλήρωσε κι αυτός τον δικό του ανεφοδιασμό σε συνθήκες κανονικού αγώνα. Δεν ήταν ένα τραγικό λάθος ίσως αλλά απείχε από το βέλτιστο. O Hamilton, με εξαίρεση την εκκίνηση, έκανε έναν αλάνθαστο αγώνα. Η Mercedes επίσης. Χρειάστηκε όμως ένα λάθος από τη Ferrari για να κερδίσουν. It’s not enough that I should succeed. Others should fail.