Ο δέκατος τρίτος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος διεξάγεται στον «Ναό της ταχύτητας», το ιστορικό σιρκουί της Μόντσα στην Ιταλία…
Έπειτα από τη μεγάλη μάχη στο Σπα και την οριακή επικράτηση Hamilton, ο Βρετανός πηγαίνει με ανεβασμένη ψυχολογία σε ένα σιρκουί που ο ίδιος λατρεύει και στο οποίο (χάρη και στο μονοθέσιό του) είναι το λογικό φαβορί. Ο teammate του, Valtteri Bottas θα παίξει μάλλον το τελευταίο του χαρτί για το φετινό πρωτάθλημα καθώς εάν επαναληφθεί το αποτέλεσμα του προηγούμενου αγώνα (και έπειτα κι από τις πρόσφατες δηλώσεις Lauda) θα πρέπει να θεωρείται μάλλον απίθανη η εξακολούθηση της ίσης μεταχείρισης των δύο οδηγών από τη Γερμανική ομάδα. Στη Ferrari οι αναβαθμίσεις του Βελγίου φαίνεται πώς έκλεισαν κατά πολύ την ψαλίδα που την χώριζε από τη Mercedes στα σιρκουί-δυναμόμετρα.
Χαρακτηριστικά σιρκουί
Ο κινητήρας ήταν και παραμένει το Α και το Ω για όποιον θέλει να κερδίσει στην Μόντσα ενώ και η μικρότερη κλίση που έχουν οι πτέρυγες των μονοθεσίων από οποιονδήποτε άλλο αγώνα, προδίδει τους οδηγούς που έχουν την καλύτερη αίσθηση των ορίων της πρόσφυσης. Το φρενάρισμα και η είσοδος στα τρία σικέιν της πίστας (Rettifilio, Roggia και Ascari) συγκαταλέγονται στις μεγαλύτερες προκλήσεις που θα συναντήσει ένας οδηγός στη διάρκεια του πρωταθλήματος, ενώ τα ιδανικά περάσματα από τις Lesmo και την Parabolica είναι κτήμα ελάχιστων οδηγών στην ιστορία του σπορ.
Οι ζώνες DRS είναι δύο με την πρώτη να βρίσκεται στην κεντρική ευθεία και την επόμενη ανάμεσα στη 2η Lesmo και το σικέιν Ascari. Η Pirelli φέρνει της γόμες medium, soft και super soft τόσο λόγω των μεγάλων φορτίων που αναπτύσσονται από τις ακραίες εναλλαγές επιβραδύνσεων και επιταχύνσεων αλλά και λόγω των πολύ υψηλών θερμοκρασιών που επικρατούν εκεί παραδοσιακά τέτοια εποχή. Με δεδομένο ότι όλες οι ομάδες έχουν επιλέξει από ένα σετ της medium γόμας αυτή αναμένεται να χρησιμοποιηθεί μάλλον την Παρασκευή με τις άλλες δύο γόμες να κυριαρχούν στο υπόλοιπο του τριημέρου. Πιο πιθανή στρατηγική φαντάζει το ένα pit stop.
Τεχνική σύνοψη
Πριν τον αγώνα στο σιρκουί όπου οι μονάδες ισχύος θα έχουν τον πρώτο λόγο, οι περισσότερες ειδήσεις είχαν να κάνουν με αυτές και συγκεκριμένα με την ποσότητα λιπαντικών που επιτρέπεται να «καίει» κάθε PU στη διάρκεια ενός αγώνα. Υπενθυμίζουμε ότι από την αρχή της χρονιάς η Renault είχε θέσει σειρά ερωτημάτων στην FIA σχετικά με το κατά πόσον είναι επιτρεπτό ποσότητα λιπαντικού να εισέρχεται στον θάλαμο καύσης και να συμμετέχει στη διαδικασία, αυξάνοντας έτσι την ιπποδύναμη χωρίς να καταναλώνονται επιπλέον καύσιμα.
Οι τελευταίες φήμες θέλουν τη McLaren να περνάει στη μονάδα ισχύος της Renault το 2018 με την Honda να κατευθύνεται στην Toro Rosso ενώ στην Red Bull ο Verstappen δεν κρύβει την απογοήτευσή του ύστερα από άλλη μία εγκατάλειψη λόγω τεχνικού προβλήματος καθώς θα του επιβληθεί και ποινή θέσεων στην εκκίνηση λόγω υπέρβασης του επιτρεπτού αριθμού μηχανικών μερών. Τέλος στη Force India ο Otmar Szafnauer δήλωσε αμέσως μετά το Σπα (όπου είχαμε την τρίτη επαφή ανάμεσα σε Ocon και Perez) ότι πλέον θα επιβάλλονται team orders ώστε να αποφευχθούν παρόμοια περιστατικά στο μέλλον.
Ιστορικό σημείωμα
Στην Μόντσα το 1971 έλαβε χώρα ο τερματισμός με τη μικρότερη διαφορά με όταν ο Peter Gethin κέρδισε για 0,01 sec τον μετέπειτα 3 φορές νικητή Ronnie Peterson. Ένα χρόνο πριν θα έχανε στη Μόντσα τη ζωή του ο Jochen Rindt ο μόνος πρωταθλητής που στέφτηκε μετά θάνατον.