Μετά το νυχτερινό δράμα της Σιγκαπούρης μεταφερόμαστε στην τροπική «κόλαση» της Μαλαισίας για τον 15o γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος…
Η πίστα της Σεπάνγκ θα φιλοξενήσει το 19o και τελευταίο (τουλάχιστον για το άμεσο μέλλον) Grand Prix Μαλαισίας προς μεγάλη απογοήτευση πολλών φίλων του σπορ. Στην πατρίδα της Petronas-κύριου χορηγού και κορυφαίου συνεργάτη της Mercedes AMG-η Γερμανική ομάδα θέλει να «σκοτώσει» το πρωτάθλημα καθώς με νίκη του Hamilton (και σε περίπτωση που ο Vettel έρθει τρίτος) θα αρκούν στον Βρετανό πέντε δεύτερες θέσεις στους υπόλοιπους αγώνες για να στεφθεί πρωταθλητής. Στη Ferrari, φυσικά, δεν έχουν πει ακόμη την τελευταία τους λέξη και θα παλέψουν μέχρις εσχάτων, στον αγώνα που ο Vettel σημείωσε την πρώτη του νίκη με την Scuderia το 2015, για να επανέλθουν με αξιώσεις στη διεκδίκηση του τίτλου.
Χαρακτηριστικά σιρκουί
Πρόκειται για την πρώτη από τις… άπειρες πίστες που σχεδίασε από το μηδέν ο Hermann Tilke και έχουν φιλοξενήσει αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Η 5,543 χιλιομέτρων Σεπάνγκ είναι από τα επιτυχημένα δείγματα γραφής του σχεδόν «αποκλειστικού» σχεδιαστή σιρκουί F1 θέτοντας από τη στροφή 5 ως την 14 μερικές από τις μεγαλύτερες οδηγικές προκλήσεις της σεζόν. Ιδιαίτερα οι στροφές 11 και 14 στις οποίες επιβάλλεται το φρενάρισμα κατά την αλλαγή διεύθυνσης, προδίδουν τους οδηγούς που έχουν καλύτερη αίσθηση της πρόσφυσης. Το πέρασμα δε από το ταχύτατο σύμπλεγμα 5 – 8 είναι δοκιμασία αντάξια της Becketts στο Σίλβερστοουν. Οι ζώνες DRS βρίσκονται στις δύο μεγάλες ευθείες της πίστας.
Ο αγώνας της Μαλαισίας, όμως, είναι μεγάλη δοκιμασία και για τις μηχανές. Τα υψηλά επίπεδα θερμοκρασίας και υγρασίας φέρνουν στο όριο ακόμη και σήμερα μονοθέσια και ελαστικά. Από το 2016 η πίστα έχει νέο οδόστρωμα με αποτέλεσμα τη μείωση της φθοράς των ελαστικών λόγω τραχύτητας της ασφάλτου. Εξακολουθεί όμως να υπάρχει μεγάλη καταπόνηση λόγω των πλευρικών φορτίων που αναπτύσσονται στις ταχύτατες αλλαγές διεύθυνσης ενώ και το set-up των μονοθεσίων τείνει προς εκείνα της Σαγκάης και του Μοντμελό. Οι διαθέσιμες γόμες τις Pirelli θα είναι οι Super soft, Soft και Medium ενώ πιο πιθανή στρατηγική φαντάζει εκείνη των δύο pit stops. Η Ferrari έχει κάνει πιο επιθετική επιλογή στα ελαστικά σε σχέση με τη Mercedes φέρνοντας δύο σετ περισσότερα από την super soft γόμα για κάθε οδηγό της. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο σιρκουί καταγράφηκε η μεγαλύτερη θερμοκρασία οδοστρώματος (59˚C) για την περυσινή σεζόν. Ο αγώνας ολοκληρώνεται έπειτα από 56 γύρους.
Τεχνική σύνοψη
Η Mercedes και δη ο Hamilton έχουν επικρατήσει σε όλες τις κατατακτήριες δοκιμές στη Σεπάνγκ από το 2014. Στον φετινό αγώνα αναμένονται ξανά πανίσχυροι τόσο λόγω μονάδας ισχύος αλλά και λόγω της άνεσης του Βρετανού στην συγκεκριμένη πίστα. Η κυριαρχία τους στον περυσινό αγώνα ήταν απόλυτη μέχρι τη στιγμή που ο κινητήρας της W07 παρέδωσε το πνεύμα.
Η Ferrari θα χρησιμοποιήσει νέα αεροεισαγωγή στο roll-bar στην οποία η κύρια δίοδος πλαισιώνεται από άλλες δύο μικρότερες. Δεν είναι γνωστό εάν πρόκειται για μόνιμη αλλαγή ή ειδική επιλογή λόγω των συνθηκών που επικρατούν συνήθως στον αγώνα. Στην πρώτη περίπτωση-και παρά το ότι προς ώρας δεν έχει ανακοινωθεί κάτι-αυτό ίσως υπονοεί και τη χρησιμοποίηση της τελευταίας εξέλιξης στη μονάδα ισχύος της SF70H, αν όχι στη Μαλαισία τότε σίγουρα στην Ιαπωνία. Η μονάδα ισχύος του Vettel παρέμεινε ανέπαφη, πάντως, στο ατύχημα της Σιγκαπούρης με τους Ιταλούς να δηλώνουν ότι είναι έτοιμη να επαναχρησιμοποιηθεί.
Η RedBull ανακοίνωσε την επέκταση της συνεργασία της με την AstonMartin ώστε ο Βρετανός κατασκευαστής θα είναι ο κύριος χορηγός της ομάδας από το 2018. Αυτό θα έχει ως συνέπεια την ανάπτυξη της τεχνικής τους συνεργασίας, με την Αυστριακή ομάδα να παρέχει know-how στους Βρετανούς ενώ και η Aston Martin έχει ξεκαθαρίσει ότι σε περίπτωση που οι νέοι κανονισμοί για τους κινητήρες της φανούν ελκυστικοί, προτίθεται να κατασκευάσει τη δική της μονάδα ισχύος Formula 1!
Στην ToroRosso οι εκπλήξεις έχουν ήδη ξεκινήσει με την Ιταλική ομάδα να αντικαθιστά τον Kvyat με τον Γάλλο Pierre Gasly. Ο Gasly είναι, φυσικά, προστατευόμενος της Red Bull και με δεδομένη την αλλαγή καθεστώτος λόγω ελεύσεως Honda από το 2018 (κάτι που σημαίνει ότι μάλλον ο ένας από τους δύο οδηγούς θα είναι επιλογή των Ιαπώνων) οι άνθρωποι της Toro Rosso θέλουν να «προετοιμάσουν» τον νεαρό και να συγκρίνουν τις επιδόσεις του με εκείνες του Kvyat ο οποίος έχει μέχρι στιγμής μια άσχημη σεζόν.
Η ForceIndia φέρνει αεροδυναμικές αναβαθμίσεις ενώ κατά πάσα πιθανότητα θα περάσει και στην τελευταία εξέλιξη της μονάδας ισχύος και στα δύο μονοθέσια. Τέλος η Haas θα αγωνιστεί στη Μαλαισία με φρένα της Carbon Industrie (αλλάζει συνεχώς μεταξύ Brembo και CI στη διάρκεια της σεζόν) προσπαθώντας να επιλύσει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί της στη φάση της επιβράδυνσης.
Ιστορικό σημείωμα
Ο συγκεκριμένος αγώνας ήταν ο πρώτος ουσιαστικά του «ανοίγματος προς Ανατολάς» από τον Bernie Ecclestone στα τέλη της δεκαετίας του 90 και χάρη στην πολύ όμορφη χάραξη του σιρκουί αλλά και το απρόβλεπτο του καιρού μας έχει χαρίσει πολλές αλησμόνητες στιγμές στο διάστημα που βρίσκεται στο καλεντάρι. Πρώτος νικητής ο Eddie Irvine το 1999 με Ferrari, επίδοση που επισκιάστηκε από την εκπληκτική επιστροφή του Schumacher στην ενεργό δράση. Ο Γερμανός θα κέρδιζε τον αγώνα 3 φορές όσες και ο Alonso (με κορυφαία του στιγμή το 2012).
Ο Ισπανός πέτυχε εκεί την πρώτη του pole το 2003 ενώ στον ίδιο αγώνα ο Raikkonen θα σημείωνε την πρώτη του νίκη. Το 2009 ο αγώνας διεκόπη νωρίς λόγω τροπικής βροχόπτωσης με τους μισούς βαθμούς να αποδίδονται σε όσους οδηγούς πήραν κατάταξη. Πέρυσι ο αγώνας είχε συγκλονιστική εξέλιξη, με τον Hamilton να εγκαταλείπει λίγο πριν το τέλος και τον Ricciardo να επικρατεί ύστερα από απίστευτη μονομαχία με τον Verstappen. Ο Vettel έχει τις περισσότερες επιτυχίες στη Σεπάνγκ με τέσσερεις νίκες.
Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.