Mercedes W09 F1 – Τεχνική ανάλυση: Η γοητεία της απλότητας…

Ότι έχει διαφανεί σχετικά με την τεχνική ανατομία του νέου υπερόπλου που έχει στα χέρια του ο Χάμιλτον καθώς οδεύει προς τον 5ο παγκόσμιο τίτλο…

Το επιτελείο της Mercedes F1 με επικεφαλής τους σχεδιαστές Άλντο Κόστα (ο πολυνίκης τεχνικός των 22 τίτλων, 14 με Ferrari και 8 με Mercedes που τον έδιωξαν κακήν κακώς το 2011 από τη Ferrari…) και Τζεφ Ουίλις, τον επικεφαλής αεροδυναμιστή Γκρεγκ Ντίαρ και τον επικεφαλής του τμήματος κινητήρων Άντι Κάουελ, κάνει εξαιρετική δουλειά. Χωρίς να παραλείπουμε τον τεχνικό διευθυντή με αεροδυναμικές επιρροές, Τζέιμς Άλισον.

Η Mercedes W08 του 2017 ήταν ένα πολύ γρήγορο μονοθέσιο, αν και κάπως δυσκολοοδήγητο (αν και τέτοιου είδους μονοθέσια είναι συνήθως αυτά που κάνουν τη διαφορά…) και ως γνωστόν του είχαν αποδώσει το προσωνύμιο Diva για τα οδηγικά της καπρίτσια. Επίσης μέχρι κάποιο σημείο της σεζόν υστερούσε στην αξιοποίηση των νέων φαρδιών ελαστικών της Pirelli, αλλά με εξαντλητικές υπερωρίες το έλυσαν το πρόβλημα.

Παρόλα αυτά, κατάφερε να κατακτήσει 12 νίκες, 9 με τον Χάμιλτον και 3 με τον Μπότας και χάρη στο πολύ μακρύ μεταξόνιο και τον πανίσχυρο κινητήρα (946 ίπποι) κυριάρχησε στις υπερταχείες πίστες (Καναδάς, Μόντσα) και σε αυτές με τις πολύ ανοικτές καμπές (Σπα, Βαρκελώνη, Σουζούκα). Το ότι ήταν ένα μονοθέσιο πολύ γρήγορο φάνηκε και σε πίστες όπου δεν του ταίριαζαν και τόσο πολύ, όπως το Σότσι και η Σιγκαπούρη όπου νίκησε κι εκεί…

Οπότε στη Mercedes F1 το πρόβλημά τους εν όψει της αγωνιστικής σεζόν του 2018 ήταν πολύ απλό. Έπρεπε να μειώσουν το μεταξόνιο, για να την κάνουν πιο ευέλικτη στα δαιδαλώδη κομμάτια και να “στρώσουν” την αεροδυναμική στα σημεία που υστερούσε, αντιγράφοντας παράλληλα τα πλαϊνά της Ferrari. Αυτά στη W09 πλέον είναι μικρότερα σε μήκος και κάθετα σε σχέση με τον επιμήκη άξονα του μονοθεσίου για βέλτιστη απόδοση. Η εισαγωγή τους επίσης τοποθετήθηκε σχετικά ψηλά όπως στη Ferrari. Τα ψυγεία, εσωτερικά, είναι διαταγμένα σχεδόν οριζόντια και ψύχονται με εσωτερικά πτερύγια, μια λύση επίσης που αντιγράφτηκε από τη Ferrari του 2015.

Ο Τζέιμς Άλισον υπολογίζει ότι μόνο από την επανασχεδίαση των πλαϊνών κέρδισαν δυόμιση δέκατα του δευτερολέπτου. Οι αεροφράκτες είναι πολυσύνθετοι και πολύ ισχυροί και είναι μια περιοχή όπου η Ferrari με τη σειρά της αντέγραψε τη Mercedes. Διατηρούνται τα χυτά πτερύγια πίσω από τους εμπρόσθιους τροχούς που έκαναν επιτυχημένο ντεμπούτο πέρσι στη Βαρκελώνη.

Το ρύγχος είναι απλό και εκπληκτικό. Δεν είναι πλατύ, είναι διεισδυτικό και πολύ λεπτό, κοίλο στο πρώτο μισό και κυρτό στο δεύτερο μισό, για την άσκηση του μέγιστου δυνατού αεροδυναμικού φορτίου. Η εμπρόσθια αεροτομή είναι πολυσύνθετη με τέσσερα επίπεδα και δύο κατακόρυφα πτερύγια σχήματος τσεκουριού που καθοδηγούν τον αέρα γύρω από τους τροχούς αλληλοεπιδρώντας θετικά με τους στροβιλισμούς περιστροφής που αυτοί παράγουν.

Τα πλαϊνά είναι ένα αριστούργημα. Χυτά και πολύ συμπαγή στο πίσω μέρος δημιουργώντας τη ζώνης μιας εντυπωσιακής Coca Cola, αυτής που παράγει μάλλον το περισσότερο φορτίο ανάμεσα στα μονοθέσια του 2018. Στο πίσω μέρος του καλύμματος του κινητήρα διατηρείται πτερύγιο δίκην καρχαρία (shark fin).

Στη Mercedes επιλέγουν απλές λύσεις: push rod ανάρτηση με ράβδο ώσης τόσο μπροστά όσο και πίσω και μια μοναδική προσέγγιση low rake στησίματος με μικρή συνολική κλίση του αμαξώματος σε σχέση με τον εγκάρσιο άξονα. Τα εμπρόσθια άνω ψαλίδια είναι και φέτος υψηλά τοποθετημένα με στόχο την ανεμπόδιστη ροή του αέρα προς αεροφράκτες πτερύγια και πλαϊνά.

Το κιβώτιο είναι συμπαγές και αποτελείται από εσωτερικό μπλοκ από ανθρακονήματα και εξωτερική κάλυψη από πιο ανθεκτικό κράμα τιτανίου στο οποίο πιάνουν τα στοιχεία της ανάρτησης. Στον κινητήρα επιτεύχθηκαν μεγάλες βελτιώσεις και φετινός στόχος είναι οι 1.000 ίπποι…

Οι εξομοιώσεις αγώνα της νέας Mercedes υπήρξαν εντυπωσιακές και τους προβλημάτισε μονάχα η δημιουργία κόκκων στο πέλμα των ελαστικών εξαιτίας υπερθέρμανσης (φαινόμενο graining). Στους ζεστούς αγώνες αυτό αναμένεται να τους δυσκολέψει κάπως…

Όπως και να έχει είναι το grand favori για την πρεμιέρα στη Μελβούρνη αλλά και συνολικά τη σεζόν του 2018…

Ετικέτες

Σπύρος Πέττας

Με τεράστια δημοσιογραφική εμπειρία ο Σπύρος γνωρίζει απέξω και ανακατωτά την Formula 1...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close