Η πολύ-αναμενόμενη χρονιά του 2018 ξεκινάει στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης. Στην πίστα που έχει φιλοξενήσει από το 1996 τις περισσότερες ενάρξεις σεζόν, θα έχουμε την πρώτη πιο ξεκάθαρη εικόνα για την ισορροπία δυνάμεων μεταξύ των ομάδων του grid.
Χαρακτηριστικά σιρκουί
Το 5,303 χιλιομέτρων σιρκουί του Άλμπερτ Παρκ αποτελείται από δημόσιους δρόμους περιμετρικά της ομώνυμης λίμνης. Αντικατέστησε την περίφημη πίστα της Αδελαΐδας το 1996 ως τόπος διεξαγωγής του Αυστραλιανού Grand Prix φιλοξενώντας το έκτοτε ανελλιπώς. Οι στροφές είναι στην πλειοψηφία τους μέσης προς χαμηλής ταχύτητας με εξαίρεση το θεαματικό σύμπλεγμα των 11-12. Οι αρκετά μεγάλες ευθείες, όμως, επιτρέπουν στα μονοθέσια να διατηρούν μέση ταχύτητα αρκετά υψηλότερη σε σχέση με τα υπόλοιπα σιρκουί πόλης.
Ελαστικά
The 2018 F1 Championship is about to get underway. Here are some interesting facts about Melbourne. #ForzaFerrari #AusGP pic.twitter.com/cd7NIg0k3d
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) March 22, 2018
Τεχνική σύνοψη
Mercedes: Η περσινή πρωταθλήτρια ξεκινά το πρωτάθλημα ως φαβορί και στη Μελβούρνη θα έχουμε μία πρώτης τάξεως ευκαιρία να δούμε κατά πόσον η εικόνα των χειμερινών δοκιμών ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Αυτό το λέμε διότι η W08 μπορεί να πήρε την pole το 2017 με τον Hamilton, αλλά στον αγώνα έχασε καθαρά από την SF70H. Το κατά πόσον η φετινή W09 έχει απεμπολήσει τα όποια προβλήματα αντιμετώπιζε η προκάτοχός της σε τέτοιου είδος διαδρομές θα φανεί στον αγώνα της Κυριακής. Και μάλιστα θα φανεί από την επίδοση του Bottas καθώς ο Hamilton πάντα στο Albert Park διαπρέπει, κυρίως στα δοκιμαστικά.
Red Bull: Η RB13 δεν είχε αποδειχθεί… γρουσούζικη τελικά για τους αντιπάλους της, αλλά η διάδοχός RB14 φαίνεται πώς θα φέρει τους Ricciardo-Verstappen πιο κοντά στις δύο κορυφαίες ομάδες. Το σασί της δεν έχει μάλλον να ζηλέψει κάτι από εκείνα των Mercedes και Ferrari αλλά ο κινητήρας της Renault, παραμένει το μεγαλύτερο ερωτηματικό για την Αυστριακή ομάδα. Εάν τουλάχιστον έχει εξασφαλιστεί η αξιοπιστία, θα μπορούσε η Μελβούρνη να σημάνει την αρχή της επανόδου των Ταύρων στην κορυφή. Όπως και η Ferrari θα ευνοηθεί λογικά από τα Supersoft.
Our preview to the first race of the year continues, now with @CarlosSainz55 talking us through a lap of Albert Park! #RSspirit #AusGP pic.twitter.com/Bng0pg5SfE
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) March 21, 2018
Από τις υπόλοιπες ομάδες το μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν η εργοστασιακή ομάδα της Renault, η οποία δουλεύει μεθοδικά και επιπλέον διαθέτει ένα εκρηκτικό οδηγικό δίδυμο, αλλά και η McLaren στην οποίαν όλοι πέρσι ορκίζονταν (του Alonso πρωτοστατούντος) ότι το μόνο που τους εμπόδιζε από τη διεκδίκηση νικών ήταν ο κινητήρας της Honda. Η οποία Honda ήδη αισθάνεται πιο άνετα στην Toro Rosso και θα έχει στη διάθεσή της μία σεζόν μικρής εξωτερικής πίεσης ώστε να αναβαθμίσει την PU της, στοχεύοντας σύντομα στο να προμηθεύσει την Red Bull. Επίσης θα φανεί και το κατά πόσον η Force India θα συνεχίσει τις περσινές εκπληκτικές εμφανίσεις αλλά και η πραγματική ισχύς του μεγάλου αγνώστου Χ των χειμερινών δοκιμών που ακούει στο όνομα Williams. Ο αεροδυναμικός σχεδιασμός της FW41, όπως και της Sauber C37, είναι οι πιο extreme, τουλάχιστον οπτικά και μένει να αποδειχτεί αν αυτό θα μεταφραστεί και σε κερδισμένα δέκατα του δευτερολέπτου. Τέλος, η Haas VF18, που άφησε καλές εντυπώσεις στη Βαρκελώνη στοχεύει σε μια θέση στη δεκάδα.
Daniel hitches a wild ride with Mad Mike at the #AusGP 🇦🇺🤙 pic.twitter.com/XtfFHJ8vg3
— Red Bull Racing (@redbullracing) March 21, 2018
Ιστορικό σημείωμα
Αλλά και από το 1996 που διεξάγεται στο Albert Park, δεν έχουν λείψει οι συγκινήσεις, όπως το εκπληκτικό ντεμπούτο του Jacques Villeneuve στον παρθενικό αγώνα, την πρώτη νίκη του Eddie Irvine το 1999 αλλά και τις μεγάλες νίκες του Button το 2010 και το 2012. Πολυνίκες του θεσμού είναι ο Michael Schumacher και η McLaren με 4 και 11 επιτυχίες αντίστοιχα. Από τους οδηγούς στο φετινό grid οι Hamilton, Raikkonen, Vettel έχουν από δύο νίκες ενώ μία έχει ο Alonso.