Έχω πάει ως θεατής, ως εθελοντής κριτής, ως «πολεμικός» ανταποκριτής, ακόμα και ως εναέριος παρατηρητής. Μόνο που για διάφορους λόγους, το Ακρόπολις και γενικότερα τα ράλλυ έχουν πάψει να με συγκινούν
Ξύπνημα πολύ πριν λαλήσουν τα κοκόρια, βουτιά στο αντιηλιακό μπας και γλιτώσεις τα ολικά εγκαύματα, ζεμένος με όσα μπουκάλια νερό αντέχει η πλάτη σου και ρούχα που σε οικοδομή θα σε περνούσαν για ζητιάνο. Κουραστικό περπάτημα, πολύωρη αναμονή, εξάντληση και ξαφνικά ένα σφύριγμα που σε κάνει να νιώθεις σαν παιδί. Δεν είναι το σφύριγμα του τούρμπο, αλλά εκείνο του κριτή που σε προειδοποιεί ότι τα πρώτα αυτοκίνητα της οργάνωσης ελέγχουν τις ειδικές διαδρομές.
Στο τέλος, το χώμα βρίσκεται κυριολεκτικά παντού στο σώμα σου, έχεις κάνει μαύρισμα λες κι έχεις πάει σε άμεσο σολάριουμ και προσπαθείς να χαμογελάς διακριτικά για να μη φαίνεται το κοκκινόχωμα στα δόντια. Όσο νερό κι αν πιεις, η γεύση του χώματος φεύγει από το στόμα σου μετά από μέρες. Η συνολική εμπειρία όμως σε έχει αποζημιώσει για κάθε κόκο σκόνης που έφαγες και για κάθε ακτίνα του ήλιου που προσπάθησε να σε κάψει.
Γι’ αυτό δεν μου φταίνε μόνο οι Έλληνες οργανωτές. Το «κακό» ξεκίνησε πολλά χρόνια πριν, όταν η Citroen σάρωνε τα πρωταθλήματα, μηδενίζοντας το ενδιαφέρον και, το πιο κακό απ’ όλα, αρνούμενη να παρουσιάσει ένα αυτοκίνητο παραγωγής με σπορ προδιαγραφές.
Τώρα όλα γίνονται γρήγορα και αθόρυβα. Ψεκάστε, σκουπίστε, τελειώσαμε, λες και δεν θέλουμε να πάρει κανείς χαμπάρι ότι γίνεται αυτός ο τόσο σημαντικός και με τόση ιστορία αγώνας. Ησυχία παιδιά, προσέξτε μην ξυπνήσουμε κανέναν χορηγό…
Φωτογραφίες: acropolis, rally.gr