Οι δύο W09 έχοντας στο πίσω μέρος την αναβαθμισμένη έκδοση της μονάδας ισχύος τους αλλά και επιδεικνύοντας αξιοζήλευτη ισορροπία σε κάθε σημείο της πίστας του Πωλ Ρικάρ, κατάφεραν να «κλειδώσουν» την πρώτη σειρά εκκίνησης για τον αυριανό αγώνα.
Ο Hamilton οδηγώντας ταχύτατα αλλά και πολύ καθαρά σε όλη τη διάρκεια της διαδικασίας, κατάφερε να επιβληθεί επί του επίσης ταχύτατου σήμερα Bottas για κάτι περισσότερο από ένα δέκατο του δευτερολέπτου. Αυτή ήταν η 3η φετινή pole- 75η συνολικά- για τον Lewis, η οποία τον θέτει σε πλεονεκτική θέση για τον αυριανό αγώνα. Οι Ferrari θα ξεκινήσουν από τις θέσεις 3 και 6 αύριο, με τους Vettel και Raikkonen να έχουν τις δύο RB14 των Verstappen-Ricciardo ανάμεσά τους. Τα κόκκινα μονοθέσια δεν είχαν απάντηση στον καταιγιστικό ρυθμό των Mercedes για τα δοκιμαστικά και αυτό ανάγκασε τους οδηγούς τους να υπερβούν αρκετές φορές το όριο με τον Raikkonen, για άλλη μία φορά φέτος, να κατατάσσεται πολύ χαμηλότερα από το αναμενόμενο. Εξαιρετικά ανεβασμένες οι δύο Haas ενώ την παράσταση έκλεψαν τα οδηγικά ρεσιτάλ του Sainz και- κυρίως- του Charles Leclerc.
Η Mercedes, μάλιστα, είχε φέρει στο Καστελλέ εκτός από τα στοιχεία της αναβαθμισμένης έκδοσης και καινούργια στοιχεία από την πρώτη έκδοση ώστε σε περίπτωση που συνέβαινε το απευκταίο, οι ομάδες της να μπορούσαν να περάσουν σε καινούργια PU καθώς εκείνη που χρησιμοποιούνταν από τη Μελβούρνη δε θα μπορούσε να βγάλει και 8ο αγώνα στη σειρά. Αυτό φυσικά θα είχε τεράστιες επιπλοκές για την εργοστασιακή ομάδα μιας και θα τη δέσμευε για άλλους 7 αγώνες στην παλιά έκδοση ή θα την ανάγκαζε σε κάποιον από τους επόμενους αγώνες να υποστεί ποινή θέσεων στην εκκίνηση έχοντας πιθανότατα ξεπεράσει τον μέγιστο επιτρεπτό αριθμό μηχανικών στοιχείων. Ευτυχώς για την Mercedes οι δοκιμές κύλησαν ιδανικά, η νέα μονάδα ισχύος πήρε το τελικό ok και έτσι οι W09, όπως και οι δύο Force India και οι Williams πέρασαν στις αναβαθμισμένες εκδόσεις της M09 EQ power +.
Το λέμε αυτό γιατί και οι δύο οδηγοί των Mercedes βρέθηκαν σε μεγάλη μέρα. Η μεταξύ τους μάχη κρίθηκε, δε, στις λεπτομέρειες και μάλλον στον τρίτο τομέα του σιρκουί. Εκεί τα περάσματα του Hamilton από την πολύ τεχνική 11 ήταν άψογα κάθε φορά, ενώ ο Βρετανός είχε την αυτοπεποίθηση να πατάει με τεράστια ακρίβεια στο πολύ «πονηρό» κερμπ που βρίσκεται στην έξοδο και στο οποίο η παραμικρή υπερβολή μπορεί να στείλει το μονοθέσιο εκτός τροχιάς. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι η πλειοψηφία τον οδηγών απέφευγε το συγκεκριμένο σημείο. Αρχοντικά ήταν τα περάσματα του Lewis και από το υπόλοιπο του τελευταίου τομέα όπως και στην ταχύτατη πρώτη στροφή. Ο Bottas ήταν και αυτός εξαιρετικός αλλά του έλειψε το κάτι παραπάνω σε σχέση με τον teammate του ώστε να κατακτήσει την pole και να αποκτήσει πλεονέκτημα για την αυριανή νίκη. Θα ποντάρει σε καλύτερη εκκίνηση από τον Lewis καθώς τα μεγάλα stints των δύο Mercedes ήταν ισοδύναμα.
Ομάδες για τις οποίες έχουν οδηγήσει θρύλοι του σπορ και οι οποίες έχουν αναδείξει πληθώρα μεγάλων μηχανικών και σχεδιαστών. Όμως, η ιστορία, δυστυχώς, δεν εξασφαλίζει επιδόσεις ενώ στην περίπτωση της McLaren φαίνεται πώς ούτε ο μεγάλος προϋπολογισμός αλλά ούτε και το κορυφαίο οδηγικό δίδυμο μπορούν να την ξεκολλήσουν σύντομα από τη θέση στην οποίαν βρίσκεται. Αναρωτιόμαστε για ποιον λόγο θα ήθελε ο Ricciardo να αφήσει την Red Bull για αυτήν την McLaren. Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι στη μάχη της τρίτης κατηγορίας του grid νικητής αναδείχτηκε ο Alonso στην 16η θέση, ακολουθούμενος από τους Hartley, Vandoorne, Sirotkin και Stroll.
Άξιος αναφοράς ο Sainz που υποσκέλισε και πάλι τον Hulkenberg οδηγώντας την RS18 εκπληκτικά είτε ψιχάλιζε είτε όχι. Τη στιγμή που οι περισσότεροι οδηγοί προσπαθούσαν να βρουν τα πατήματά τους σε εναλλασσόμενες συνθήκες, ο Ισπανός βρισκόταν άνετα στο όριο του μονοθεσίου του σημειώνοντας στην αρχή του Q2 χρόνους ταχύτερους από τις Red Bull και τις Ferrari. Σε περίπτωση που ο Ricciardo φύγει από την Red Bull ο Carlos θα είναι ο λογικός αντικαταστάτης του. Από την άλλη, ο μικρός μάγος της F1, Charles Leclerc συνέχισε να εντυπωσιάζει περνώντας στο Q3 με έναν από τους καλύτερους γύρους που έχουμε δει σε όλο το τριήμερο. Εξαιρετικά επιθετική οδήγηση, ιδίως, στους πρώτους δύο τομείς διατηρώντας, όμως, τον πλήρη έλεγχο του μονοθεσίου και τέλεια αίσθηση της πρόσφυσης. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι ήταν ο μόνος που χρησιμοποιούσε ολόκληρα τα κερμπ των στροφών 1 και 3, ενώ η Sauber C37 με κάποιον ανεξήγητο τρόπο έμενε «βιδωμένη» στην πορεία της χωρίς υποψία ανισορροπίας! Πώς να μην δώσουμε μετά βάση στις φήμες που τον θέλουν να αντικαθιστά τον Raikkonen στην Ferrari ήδη από το 2019;
Κάτι αντίστοιχο με τον Leclerc επιχείρησε να κάνει ο Grosjean στο Q3 χωρίς, όμως, αίσιο αποτέλεσμα. Ο Γάλλος, όπως και ο Magnussen, τα πήγαιναν περίφημα μέχρι εκείνην τη στιγμή με τις δύο VF18 να είναι best of the rest πίσω από τις τρεις πρώτες ομάδες. Όλα έδειχναν, μάλιστα, ότι ο Romain θα σημείωνε ένα αποτέλεσμα-βάλσαμο σε μία σεζόν στη διάρκεια της οποίας έχει υποπέσει ο ίδιος σε αρκετά λάθη έχοντας και κακή τύχη σε άλλες περιπτώσεις. Όλα πήγαν στράφι, όμως, ενώ έμπαινε στην στροφή 3 στον πρώτο γύρο του Q3. Πάτησε άτσαλα στο εσωτερικό κερμπ, το μονοθέσιο αποσταθεροποιήθηκε και κατέληξε στα προστατευτικά λάστιχα, χαλώντας ταυτόχρονα και τον γύρο του teammate του. Οι δύο Haas θα ξεκινήσουν αύριο από τις θέσεις 9-10 ενώ θα έπρεπε να βρίσκονται στις θέσεις 7-8. Εκεί όπου θα βρεθούν οι εκπληκτικοί σήμερα Sainz και Leclerc.
Στο αυριανό Grand Prix μεγάλο φαβορί δεν είναι άλλος από τον Lewis Hamilton. Ο Βρετανός έχει δείξει και στο παρελθόν πώς όταν το μονοθέσιο του είναι ισορροπημένο μπορεί και το εκμεταλλεύεται καλύτερα από τον Bottas. Ο Φιλανδός, όμως, θα τα δώσει όλα για μια νίκη που θα τον βάλει για τα καλά στη μάχη του πρωταθλήματος. Ο Vettel, αμέσως πίσω τους, ίσως προσπαθήσει να επιτεθεί στην αρχή με τα Ultrasoft αλλά εάν δεν κερδίσει θέση στην εκκίνηση θα πρέπει μάλλον να επικεντρωθεί στη διαφύλαξη της 3ης θέσης από τις Red Bull. Το σιρκουί δεν είναι όσο εύκολο φαίνεται και υπάρχουν αρκετά «ύπουλα» σημεία που μπορεί να εκπλήξουν τους οδηγούς, όπως είδαμε και σήμερα. Επιπλέον, οι μετεωρολογικές προβλέψεις κάνουν λόγω για καταιγίδες στη διάρκεια του αγώνα…
Τα σκορ των δοκιμαστικών | |
Hamilton-Bottas | 5-3 |
Ricciardo-Verstappen | 3-5 |
Vettel-Raikkonen | 7-1 |
Perez-Ocon | 2-6 |
Stroll-Sirotkin | 3-5 |
Hulkenberg-Sainz | 5-3 |
Hartley-Gasly | 3-5 |
Grosjean-Magnussen | 2-6 |
Vandoorne-Alonso | 0-8 |
Ericsson-Leclerc | 2-6 |