Ο εντέκατος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος διεξάγεται στην Γερμανία και, όπως κάθε δεύτερη χρονιά, στην πίστα του Χόκενχαϊμ.
Το σιρκουί στην κοιλάδα του Ρήνου έχει ξεχωριστή σημασία και για τους δύο συνδυασμούς που μάχονται για τα πρωταθλήματα, καθώς απέχει 76 χιλιόμετρα από την Στουτγάρδη- ιστορική έδρα της Mercedes- και μόλις 37 από το Χέπενχάιμ, την γενέτειρα του Sebastian Vettel. Ο Γερμανός δεν έχει κερδίσει ποτέ στην συγκεκριμένη πίστα ως οδηγός F1 ( η μοναδική του νίκη σε Γερμανικό GP επετεύχθη το 2013 στο Νίρμπουργκρινγκ) και επιθυμεί διακαώς να σπάσει αυτήν την παράδοση, αυξάνοντας παράλληλα και την διαφορά του στην βαθμολογία από τον Hamilton.
Η Mercedes και ο Hamilton, από την άλλη, θέλουν να απαντήσουν στην τελευταία επικράτηση των Vettel-Ferrari και να μετατρέψουν τις πρόσφατες αναβαθμίσεις της W09 σε βαθμολογικό κέρδος. Με την χάραξη της πίστας να μην ευνοεί ξεκάθαρα κάποιον από τους δύο συνδυασμούς και τις περισσότερες μετεωρολογικές προβλέψεις να κάνουν λόγο για βροχή στη διάρκεια του τριημέρου, ετοιμαστείτε για μία από τις πιο αμφίρροπες αναμετρήσεις της χρονιάς.
Χαρακτηριστικά σιρκουί
Η πίστα-πρόγονος του Χόκενχάιμ κατασκευάστηκε το 1932 και είχε μήκος που ξεπερνούσε τα 12 χιλιόμετρα. Στην ουσία επρόκειτο για μια διαδρομή η οποία είχε την ευθεία εκκίνησης-τερματισμού στην ομώνυμη πόλη και αποτελούνταν κυρίως από ένα σύμπλεγμα δασικών δρόμων. Από το 1938, ήδη, έγιναν οι πρώτες εκτεταμένες αλλαγές στην χάραξη της ενώ το 1966 πήρε την μορφή των 6,8 χιλιομέτρων την οποία θυμούνται οι παλαιότεροι φίλοι του μηχανοκίνητου αθλητισμού και η οποία περιελάμβανε τον τομέα του Motodrom αλλά όχι τα τρία σικέιν των μεγάλων ευθειών της. Αυτά θα προσθέτονταν σταδιακά μέχρι και το 1982, σχηματίζοντας τελικά ένα φανταστικό σιρκουί στο οποίο τα μονοθέσια «χάνονταν» μέσα στο αχανές πευκοδάσος για να επανεμφανιστούν στην εντυπωσιακή ατμόσφαιρα του σταδίου.
Όλα αυτά, όμως, έμελλε να αλλάξουν το 2002 όταν η πίστα ανασχεδιάστηκε από τον Tilke με γνώμονα την βελτίωση της τηλεοπτικής μετάδοσης. Έτσι, προέκυψε η σημερινή έκδοση η οποία αν και προσφέρει ορισμένα καλά σημεία για προσπέρασμα, δεν θέτει την οδηγική πρόκληση του παρελθόντος. Στα 4,574 χιλιόμετρα της διαδρομής έχει διατηρηθεί το Motodrom ενώ η καμπή Parabolika οδηγεί στο hairpin όπου λαμβάνουν χώρα και οι περισσότερες μονομαχίες. Εντυπωσιακές παραμένουν η Mobil 1 Kurve, η στροφή που οδηγεί στο στάδιο, αλλά και η αμέσως επόμενη ελαφρώς κεκλιμένη αριστερή Sachskurve. Η πίστα είναι μέσου αεροδυναμικού φορτίου ενώ και η άσφαλτος δεν είναι ιδιαιτέρως τραχιά. Τρεις θα είναι οι ζώνες DRS, στην κεντρική ευθεία, ανάμεσα στις στροφές 1-2 και στην πίσω ευθεία μέχρι το hairpin. Ο αγώνας ολοκληρώνεται έπειτα από 67 γύρους.
We are ready for Hockenheim! #GermanGP #ForzaFerrari pic.twitter.com/CShU4VoTeK
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) July 18, 2018
Ελαστικά
Η Pirelli φέρνει τις Ultrasoft, Soft και Medium γόμες για τον Γερμανικό αγώνα με την Supersoft να παραλείπεται. Οι Mercedes-Ferrari έχουν κάνει πανομοιότυπες επιλογές στον αριθμό των σετ με την Red Bull να έχει μικρές διαφοροποιήσεις. Εντύπωση προκαλούν τα 10 σετ US που έχει φέρει η Renault για κάθε οδηγό της, με διαφορά η πιο επιθετική προσέγγιση στο grid. Λογικά ο αγώνας θα είναι του ενός pit stop με τον συνδυασμό US/S να προβάλλει ως ο πιθανότερος. Η μεγάλη χρονική διαφορά (delta) ανάμεσα σε US-S, περί τα 1,4 δευτερόλεπτα, καθιστούν μάλλον απαγορευτική την κατάταξη για τις κορυφαίες ομάδες στο Q2 με την πιο σκληρή γόμα. Κατά συνέπεια οι πρώτοι δέκα θα ξεκινήσουν, λογικά, με τα Ultrasoft και θα προσπαθήσουν να παρατείνουν όσο γίνεται το πρώτο τους stint.
Τεχνική σύνοψη
Mercedes: Κατά την εβδομάδα που ακολούθησε το Βρετανικό Grand Prix έγινε γνωστή η αναδιάρθρωση στην τεχνική ηγεσία της ομάδας από την επόμενη σεζόν. Συγκεκριμένα, ο Aldo Costa επικεφαλής του μηχανολογικού τμήματος της Mercedes από το 2011, θα περιοριστεί σε συμβουλευτικό ρόλο το 2019 με τον μέχρι πρότινος αρχισχεδιαστή John Owen να καταλαμβάνει την θέση του. Επιπλέον ο υπεύθυνος για το σασί Mark Ellis αποχωρεί από την ομάδα (κατά πάσα πιθανότητα έπειτα από ένα διάστημα αποχής θα επανέλθει σε κάποια άλλη ομάδα του grid) και την θέση του θα καταλάβει ο Loic Serra.
⚡️ “Lewis Hamilton Re-Signs with Mercedes”https://t.co/8d0EWKJpR5
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) July 19, 2018
Ferrari: Στο επίκεντρο βρέθηκαν για άλλη μία φορά οι καθρέφτες της SF71H με τον Jo Bauer να ελέγχει κατά τη διάρκεια του προηγούμενου τριημέρου την ορατότητα από εκείνους του Vettel. Θεωρείται πολύ πιθανό ότι από την Σιγκαπούρη θα υπάρξει νέα οδηγία που θα τοποθετεί σε πολύ συγκεκριμένο σημείο τους καθρέφτες όλων των μονοθεσίων ενώ θα περιγράφει ακόμη πιο λεπτομερώς την κατασκευή τους ώστε αυτοί να μην χρησιμοποιούνται ως αεροδυναμικά βοηθήματα. Υπενθυμίζουμε ότι η Ferrari με τον επαναστατικό σχεδιασμό των καθρεφτών της ανάγκασε πολλές ομάδες να την αντιγράψουν εν μέρει ή εν συνόλω στο συγκεκριμένο στοιχείο.
FLASHBACK: GERMANY, 1986 🇩🇪
In P3, @Prost_official runs out of fuel with the finish in sight ⛽️
And brings new meaning to ‘pushing for a podium’ 😣#GermanGP #F1 pic.twitter.com/H0XvGLscCp
— Formula 1 (@F1) July 18, 2018
Ιστορικό σημείωμα
Το Γερμανικό Grand Prix διεξήχθη για πρώτη φορά το 1926 στο υπερταχύ σιρκουί AVUS του Βερολίνου, το οποίο αποτελούταν από δημόσιους δρόμους. Έκτοτε ο αγώνας της Γερμανίας συνδέθηκε με την θρυλική «Πράσινη κόλαση» του παλαιού Νίρμπουργκρινγκ όπου και φιλοξενήθηκε τις περισσότερες φορές από το 1951μέχρι και το 1976. Έπειτα από εκείνον τον αγώνα, λόγω του πασίγνωστου ατυχήματος του Lauda με Ferrari, η Nordschleife θεωρήθηκε απαγορευμένη διαδρομή για τα μονοθέσια της F1. Την σκυτάλη θα έπαιρνε το Χόκενχάιμ το οποίο θα αποτελούσε για καιρό το ένα από τα δύο «δυναμόμετρα» του πρωταθλήματος, με το άλλο να είναι η Μόντσα.
18 July, 1976 = one of the most controversial F1 races in memory
A rollercoaster British GP for James Hunt:
💥 Crashes on the first corner
🚫 Blocked from the restart
🚦 Reinstated
🏆 Beats title rival Niki Lauda to the win
😑 Disqualified two months later#OnThisDay #F1 pic.twitter.com/MOt31EUvkt
— Formula 1 (@F1) July 18, 2018
Από το 2008 ο αγώνας φιλοξενείται εναλλάξ στα σιρκουί των Χόκενχάιμ και Νίρμπουργκρινγκ, αν και το δεύτερο δεν μπορεί από το 2015 να ανταποκριθεί λόγω οικονομικών προβλημάτων. Πρώτος νικητής ήταν ο Alberto Ascari το 1951 με Ferrari, ενώ πολυνίκης του θεσμού είναι ο Michael Schumacher με τέσσερεις επιτυχίες. Στους κατασκευαστές προηγείται η Ferrari με 21 νίκες. Από τους οδηγούς του σημερινού grid, οι Alonso και Hamilton έχουν από τρεις νίκες, ενώ μία επιτυχία έχει ο Vettel.