Αυτή είναι η κωδική ονομασία της μονάδας ισχύος που χρησιμοποιείται στις SF71H των Vettel-Raikkonen, όπως επίσης στις Haas και Sauber, για τη σεζόν του 2018…
Και είναι η Ιταλική PU εκείνη που μετά τον πρώτο γύρο αναβαθμίσεων της χρονιάς έχει γείρει, όπως φαίνεται, την πλάστιγγα ελαφρώς προς την μεριά της Ferrari. Όταν χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά φέτος στον Καναδά, το πλεονέκτημά που εξασφάλιζε στα κόκκινα μονοθέσια έναντι των Mercedes φάνταζε υπαρκτό αλλά όχι καθοριστικό. Ακολούθησαν και οι απαντήσεις των ασημί μονοθεσίων σε Γαλλία-Αυστρία και όλα έμοιαζαν ότι ξεκινούσαν και πάλι από το μηδέν στην καλύτερη περίπτωση.
Φυσικά, η κορυφαία PU του grid δεν αρκεί από μόνη της για την κατάκτηση του πρωταθλήματος. Πρέπει και όλα τα υπόλοιπα στοιχεία του μονοθεσίου να δένουν αρμονικά και σε αυτόν τον τομέα η Ιταλική ομάδα έχει κάνει άλματα προόδου από το 2014. Η SF71H, όπως έχουμε ξαναγράψει, αποδεικνύεται το πιο ολοκληρωμένο μονοθέσιο φέτος, ικανό να διεκδικήσει τη νίκη σε κάθε αγώνα. Επιπλέον, σε αντίθεση με την προκάτοχό της, φαίνεται ότι έχει και μεγάλο περιθώριο εξέλιξης πράγμα εξαιρετικά σημαντικό όταν μιλάμε για ένα πρωτάθλημα 21 αγώνων. Με αυτά τα δεδομένα, δεν θα υπήρχε πιο κατάλληλος οδηγός για την φετινή Ferrari από τον Sebastian Vettel.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, μπορούμε πολύ εύκολα να εξηγήσουμε και την μέχρι τώρα πορεία του τριημέρου. Οι άνθρωποι της Ferrari έφτασαν στο Χόκενχάιμ γεμάτοι αυτοπεποίθηση, γνωρίζοντας ότι η SF71H και ο Vettel θα μπορούσαν άνετα να προσαρμοστούν σε οποιοδήποτε σενάριο κι αν προέκυπτε. Το μεγάλο offset ανάμεσα σε Ultrasoft και Soft καθιστούσε επιτακτική την κατάταξη στο Q2 με την μαλακότερη από τις δύο γόμες. Αυτό έθετε δύο προκλήσεις:
- Πώς διαχειριζόμαστε το μονοθέσιο στη διάρκεια ενός γρήγορου γύρου γνωρίζοντας ότι τα Pirelli με τον μωβ χρωματισμό χάνουν το 25% της απόδοσής τους κατά τη διάρκειά του;
- Τι προτεραιότητα δίνουμε στο set-up του μονοθεσίου και τι ποσοστό απόλυτων επιδόσεων θυσιάζουμε προς χάριν ενός μεγαλύτερου πρώτου stint στον αγώνα;
Για να απαντηθεί το πρώτο ερώτημα, οι της Ferrari έπρεπε να αποφασίσουν τον τρόπο με τον οποίον θα εκμεταλλεύονταν την ανωτερότητα του μονοθεσίου τους. Η δυσκολία βρισκόταν στο ότι το Motodrom, το αργό σύμπλεγμα της πίστας όπου και οι απαιτήσεις από τα ελαστικά είναι περισσότερες, βρίσκεται στο τέλος του γύρου. Την απάντηση έδωσε η μονάδα ισχύος της SF71H. Λιγότερο φτερό- αναλογικά- στην SF71H και μάξιμουμ επίθεση στους δύο ταχύτερους πρώτους τομείς. Φτάνοντας στο στάδιο τα ελαστικά θα έχουν αρκετή ζωή ακόμη ώστε να μην χαθεί περισσότερος χρόνος στον τρίτο τομέα από όσον είχε κερδηθεί προηγουμένως. Το οδηγικό στιλ του Seb με το περίφημο πλεόν V-turn του στις πιο αργές στροφές ταίριαζε γάντι στην περίσταση. Ο Γερμανός θα εκτελούσε άψογα το σχέδιο στον τελευταίο γύρο του Q3.
Το απόγευμα της Παρασκευής, όμως, είχε γίνει εμφανής και η υστέρηση των W09 έναντι των Ferrari. Τα long runs των Hamilton-Bottas ήταν χειρότερα από των Vettel-Raikkonen. Ο Βρετανός αν και έκανε δύο γύρους λιγότερους από τον Raikkonen με τα Ultrasoft και 6 γύρους λιγότερους από τον Vettel με τα Medium, είχε υψηλότερο μέσο χρόνο και στις δύο περιπτώσεις. Αντίστοιχα αργότερος ήταν και ο Bottas που έκανε παρόμοιο stint με του Vettel φορώντας τα Ultrasoft. Οι Mercedes είχαν μόνο ένα μικρό προβάδισμα στη Soft γόμα, αλλά δυστυχώς για εκείνες δε θα μπορούσαν να βγάλουν όλον τον αγώνα με US/S εκτός κι αν είχαμε πολλούς γύρους με ο αυτοκίνητο ασφαλείας. Κατά συνέπεια δεν μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν κάποια διαφορετική στρατηγική έναντι των Ferrari, έπρεπε να τις κερδίσουν σε απόλυτο ρυθμό.
Επιχειρώντας να περάσει με τέρμα γκάζι από την πρώτη στροφή της πίστας, ο Lewis βγήκε πολύ μακριά στο κερμπ της εξωτερικής το οποίο τον πέταξε στην ασφαλτοστρωμένη έξοδο διαφυγής. Εκεί ο Βρετανός αντί να κόψει και να βγει με ασφάλεια στην πίστα (έτσι κι αλλιώς ο χρόνος που είχε σημειώσει αρκούσε για να περάσει) προτίμησε να κρατήσει αρκετή από την ταχύτητά του και να μπει με φόρα στην αγωνιστική γραμμή. Δεν υπολόγισε, όμως, το δεύτερο κερμπ που βρισκόταν στο τέλος της εξόδου. Η W09 αναπήδησε άτσαλα, χτυπώντας στο έδαφος τρεις φορές με το πίσω μέρος στην μεριά που βρίσκεται το κιβώτιο ταχυτήτων.
We win as we lose together as a team. I will never give in or give up. Tomorrow is a new day and as always I will drive like my life depends on it! Thank you for the support and love as always, #TeamLH. 🙏🏾 @MercedesAMGF1 pic.twitter.com/NvqFErjSeY
— Lewis Hamilton (@LewisHamilton) July 21, 2018
Αμέσως η Mercedes κόλλησε στην 4η ταχύτητα και ο Pete Bonnington του ζήτησε εσπευσμένα να σταματήσει το μονοθέσιο. Ο Lewis επέμενε πώς μπορεί να γυρίσει πίσω, ώσπου ο μηχανικός του αναγκάστηκε να του πει ότι υπάρχει κίνδυνος για την μονάδα ισχύος καθώς υπήρχε διαρροή στο υδραυλικό κύκλωμα. Ο Hamilton πάρκαρε το μονοθέσιο μετά την στροφή 10 και έπειτα προσπάθησε να σπρώξει (!) την W09 μέχρι τα pits. Προσπάθεια που ήταν καταδικασμένη σε αποτυχία. Στην συνέχεια θα δήλωνε ότι το πρόβλημα υπήρξε πριν την πρώτη στροφή, ενώ και ο Toto Wolff που είχε αρχικά υποστηρίξει ότι η έξοδος δημιούργησε το πρόβλημα, αναθεώρησε μετά τις δηλώσεις Hamilton. Αυτό θυμίζει έντονα εκείνην την «ριπή ανέμου» που είχε οδηγήσει τον Rosberg σε λάθος πριν την καρό σημαία του Αμερικανικού Grand Prix το 2015.
Η πίστα είχε στεγνώσει μέχρι την έναρξη του Q1 και η θερμοκρασία οδοστρώματος είχε φτάσει στους 30°C. Tα καλά νέα για τις McLaren και Williams ήταν ότι είχαν από ένα μονοθέσιο που κατάφερε να προβιβαστεί. Οι Alonso και Sirotkin οδήγησαν εξαιρετικά αφήνοντας τους teammates τους στις δύο τελευταίες θέσεις της κατάταξης. Η εκπληκτική ικανότητα του Fernando με κάθε είδους αγωνιστικά αυτοκίνητα είναι εδώ και χρόνια γνωστή. Η επίδοση, όμως, του Sergei είναι μία πολύ ευχάριστη έκπληξη που έρχεται να προστεθεί και σε άλλες σποραδικές εκλάμψεις του Ρώσου κατά τη διάρκεια της σεζόν, όπως οι κατατακτήριες του Μονακό. Φαίνεται ότι δεν είναι απλώς ένας pay-driver όπως ο ομόσταβλος του. Εκτός Q2 θα έμεναν οι Ocon, Gasly, Hartley, Stroll και Vandoorne.
Στο Q3 ο Bottas σημείωσε έναν καταπληκτικό χρόνο στην τελευταία του προσπάθεια δείχνοντας ικανός να κλέψει την pole από τις Ferrari. Η απάντηση του Vettel, όμως, ήταν άμεση με νέο ρεκόρ πίστας στο 1:11.212. Ο 3ος σήμερα Raikkonen δεν έκανε κάποιο μεγάλο λάθος στην τελευταία του προσπάθεια αλλά απείχε άνω των τριών δεκάτων του δευτερολέπτου από τον ομόσταβλο του. Την δεκάδα συμπλήρωσαν οι Verstappen, Magnussen, Grosjean, Hulkenberg, Sainz, Leclerc και ο Perez που έπειτα από καιρό επικρατεί του Ocon σε δοκιμαστικά. Οι δύο Haas είναι για άλλον έναν αγώνα τα καλύτερα μονοθέσια της δεύτερης κατηγορίας, δείχνοντας πλέον το ίδιο γρήγορα και σε διαφορετικούς τύπους σιρκουί. Φυσικά μεγάλο ρόλο σε αυτό παίζει και η PU της Ferrari που χρησιμοποιούν.
Full commitment, maximum attack!! 🔥
Watch as Sebastian Vettel demolishes the lap record in Germany
And grabs his tenth pole position as a @ScuderiaFerrari driver#GermanGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/IQv5JbIg8s
— Formula 1 (@F1) July 21, 2018
Για τον αγώνα, ο Vettel είναι το λογικό φαβορί αλλά ο Bottas θα τα δώσει όλα για να του χαλάσει την «γιορτή» και να αναπτερώσει το ηθικό της Mercedes. Για να το πετύχει, όμως, θα πρέπει να κερδίσει οπωσδήποτε την εκκίνηση, καθώς η Ferrari φαίνεται ότι έχει κατά τι ανώτερο ρυθμό από την Mercedes. Προσοχή επίσης στους Verstappen- Magnussen που κάνουν συνήθως καλές εκκινήσεις. Οι Hamilton και Ricciardo θα μας προσφέρουν σίγουρα πολλά προσπεράσματα, ξεκινώντας από το πίσω μέρος του grid ελπίζοντας σε κάποιο Safety car που θα ανατρέψει τα δεδομένα και θα τους βάλει στο παιχνίδι του podium. Τέλος υπάρχουν αρκετές προβλέψεις που μιλούν για σύντομη βροχόπτωση στη διάρκεια του αγώνα, κάτι που θα δώσει ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην αυριανή αναμέτρηση στις 16:10. Έως τότε δείτε εδώ την βαθμολογία στο πρωτάθλημα.
Τα σκορ των δοκιμαστικών | |
Hamilton-Bottas | 6-5 |
Ricciardo-Verstappen | 3-8 |
Vettel-Raikkonen | 10-1 |
Perez-Ocon | 3-8 |
Stroll-Sirotkin | 4-7 |
Hulkenberg-Sainz | 7-4 |
Hartley-Gasly | 3-8 |
Grosjean-Magnussen | 3-8 |
Vandoorne-Alonso | 0-11 |
Ericsson-Leclerc | 2-9 |