Ο αειθαλής Kimi Raikkonen θα ξεκινήσει από την πρώτη θέση το Ιταλικό Grand Prix του 2018. Ο τελευταίος πρωταθλητής της Ferrari, ο οποίος οδηγεί υπέροχα από την αρχή του τριημέρου, κατάφερε την τελευταία στιγμή με έναν αριστουργηματικό γύρο να πάρει την pole position μέσα από τα χέρια του team mate του, Sebastian Vettel.
Η Ferrari είδε στην Μόντσα τα μονοθέσιά της να κυριαρχούν, «κλειδώνοντας» την πρώτη σειρά εκκίνησης στον εντός έδρας αγώνα για πρώτη φορά από το μακρινό 2000 όταν οι Schumacher-Barrichello είχαν κάνει και τότε το 1-2 στα δοκιμαστικά. Επιπλέον, η 18η pole της καριέρας του Kimi συνοδεύτηκε και από το νέο ρεκόρ ταχύτερου γύρου σε επίσημη χρονομετρημένη διαδικασία στην Formula 1, με τον «Ιπτάμενο Φιλανδό» να σημειώνει την απίστευτη μέση ωριαία ταχύτητα των 263,587 χλμ/ώρα κατά την τελευταία του προσπάθεια στο Q3. Έτσι, έσπασε άλλο ένα «στοιχειωμένο» ρεκόρ, το οποίο κρατούσαν από το 2004 ο Juan Pablo Montoya και η Williams. Ο Hamilton, οδήγησε κι εκείνος εξαιρετικά, αλλά στο τέλος περιορίστηκε στην τρίτη θέση εκκίνησης, ένα διόλου άσχημο αποτέλεσμα αν αναλογιστεί κανείς τον περίπλοκο αγώνα που ενδέχεται να έχουμε αύριο. Εξαιρετικοί ήταν επίσης και οι τρεις Γάλλοι του grid, ενώ η Williams για πρώτη φορά φέτος κατάφερε να προκριθεί σε Q3!
All RED first row! POLE number 219 for the Scuderia! #Kimi7 sets the #F1 speed record of all times. 1:19.119 #Seb5 P2 1:19.280 great job for the TEAM! #ItalianGP #ForzaFerrari pic.twitter.com/ErS0szLABD
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) September 1, 2018
Φέτος, δε, χάρη και στην εκπληκτική SF71H, ο Raikkonen έχει καταφέρει αρκετές φορές να διεκδικήσει με αξιώσεις την pole position αν και μέχρι σήμερα πάντα υπήρχε κάποιος λόγος που θα του στερούσε την πρώτη θέση εκκίνησης σε αγώνα. Στο Μπαχρέιν και στην Κίνα ο Vettel ήταν ανώτερος, ενώ στο Μπακού όλα έδειχναν ότι η Ferrari με το νούμερο 7 θα έπαιρνε την pole, μέχρι ο οδηγός της να το «χάσει» στην τελευταία του προσπάθεια. Έπειτα ήρθε το DNF στην Βαρκελώνη που του στέρησε από τον Καναδά μέχρι και την Ουγγαρία την δεύτερη αναβάθμιση της Ιταλικής PU ώστε να μην πάρει ποινή θέσεων στην εκκίνηση κάποιου αγώνα. Ακόμη κι έτσι, η διαφορά που είχε με τον Vettel στις περισσότερες περιπτώσεις δεν ήταν πάντα πλήρως δικαιολογήσιμη, ιδίως στους αγώνες όπου η Ferrari δεν είχε το πάνω χέρι. Ίσως, αν ο Kimi είχε την αναβαθμισμένη PU να έπαιρνε την pole στο Σίλβερστοουν, ενώ στην Ουγγαρία είχε καλές πιθανότητες μέχρι η Ferrari να τον στείλει στο τέλος του Q3 πίσω από το σπρέι του Grosjean. Τέλος, στο Σπα, έγινε ο γνωστός λάθος υπολογισμός που του στέρησε μια καλύτερη θέση στην εκκίνηση.
Italian Grand Prix – It’s a lock-out! #ItalianGP #ForzaFerrari https://t.co/VutnijbZB9
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) September 1, 2018
Έτσι ο γηραιότερος οδηγός του grid θα έχει την καλύτερη θέα κατά την αυριανή εκκίνηση αναγκάζοντας τους δύο διεκδικητές του φετινού πρωταθλήματος οδηγών να βλέπουν τον διαχύτη της Ferrari του πριν το σβήσιμο των κόκκινων φώτων. Ο Vettel, ήταν εμφανώς δυσαρεστημένος μετά τη λήξη της διαδικασίας θεωρώντας προφανώς- αν και δεν το είπε ξεκάθαρα- ότι η pole χάθηκε λόγω του ότι ο Raikkonen βρισκόταν στην αεροδυναμική «σκιά» του κατά τις τελευταίες προσπάθειες. Αυτό σίγουρα πιστεύουμε ότι έπαιξε ρόλο, αλλά ρόλο έπαιξαν επίσης και τα όχι ιδανικά περάσματα του Γερμανού από το σικέιν της Roggia και από τις Lesmo, σημεία στα οποία ο Seb ήταν ταχύτερος όλων κατά τη διάρκεια του τριημέρου μέχρι και το Q3. Μπορεί ο Seb να κατάφερε να συνδυάσει τους τρεις καλύτερους τομείς του στην τελευταία του προσπάθεια, ενώ και η είσοδος του στην Parabolica όντως έκοβε την ανάσα. Όταν, όμως, στον- θεωρητικά ισχυρότερο για εκείνον- δεύτερο τομέα κατέληξε να είναι μόλις τρίτος ταχύτερος κάπου φέρει και ο ίδιος μια μικρή ευθύνη για το ότι η pole χάθηκε σήμερα. Φυσικά, το αποτέλεσμα δεν είναι κακό για τον Vettel ο οποίος με μια καλή εκκίνηση θα πάρει και την προτεραιότητα στην στρατηγική από την ομάδα.
Αντιθέτως, η Sauber φαίνεται ότι μετά την βλάβη στο DRS του Ericsson κατά το FP2, έχασε την ορμή της, επιλέγοντας πιθανώς και πιο συντηρητικές λύσεις στο set-up της C37. Το αποτέλεσμα ήταν και οι δύο οδηγοί της να ακολουθήσουν τους Perez, Hartley και Vandoorne εκτός Q2. Στο Q2 πέρασαν οι Ricciardo- Hulkenberg- δύο οδηγοί που αύριο ξεκινούν από το τέλος του grid- αλλά δεν σημείωσαν χρόνο, ώστε να φυλάξουν ελαστικά για τον αγώνα. Λογικά, θα δούμε πολλά προσπεράσματα και από τους δύο, το εντελώς αντίθετο δηλαδή από τον αγώνα που προβλέπεται να έχει ο Verstappen. Ο Ολλανδός, ήταν εύκολα 5ος σήμερα αλλά αρκετά μακριά από τους τέσσερεις πρώτους. Το πιθανότερο είναι να έχει ένα μοναχικό Grand Prix αύριο περιμένοντας να επωφεληθεί από κάποια αστοχία των δύο μεγάλων ομάδων.
Στον αυριανό αγώνα, όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά. Η εκκίνηση στην Μόντσα είναι πάντα δύσκολη και οι επαφές στο πρώτο σικέιν συνήθεις. Αυτό θα φέρει σε δύσκολη θέση πιθανώς τους Vettel-Hamilton οι οποίοι έχουν ένα πρωτάθλημα να σκεφτούν και ίσως επιλέξουν να μη ρισκάρουν από νωρίς. Ο Vettel, έχει συνολικά καλύτερο ρυθμό αγώνα από τον Raikkonen και σε περίπτωση που κερδίσει την εκκίνηση- ιδιαίτερα εάν ο Kimi κρατηθεί μπροστά από τον Hamilton- θα αποκτήσει τεράστιο προβάδισμα για την νίκη. Σε περίπτωση που ο Kimi στρίψει πρώτος, θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε το πώς θα διαχειριστεί την κατάσταση η Ferrari. Οι άνθρωποι της Scuderia ήταν εμφανώς ενθουσιασμένοι με την επίδοση του Kimi σήμερα και δηλώνουν ότι θα τον αφήσουν να διεκδικήσει τη νίκη. Έχουν, όμως, αυτήν την πολυτέλεια με τον Hamilton να προβάλλει απειλητικός από την τρίτη θέση του grid;
Τα σκορ των δοκιμαστικών | |
Hamilton-Bottas | 9-5 |
Ricciardo-Verstappen | 3-11 |
Vettel-Raikkonen | 11-3 |
Perez-Ocon | 3-11 |
Stroll-Sirotkin | 6-8 |
Hulkenberg-Sainz | 8-6 |
Hartley-Gasly | 3-11 |
Grosjean-Magnussen | 5-9 |
Vandoorne-Alonso | 0-14 |
Ericsson-Leclerc | 3-11 |