Έπειτα από έναν χρόνο και είκοσι αγώνες παγκοσμίου πρωταθλήματος φτάσαμε στο ίδιο σημείο με την σεζόν του 2017.
Ο Lewis Hamilton φτάνει στο Μεξικό- με μία συντριπτική βαθμολογική υπεροχή έναντι του Sebastian Vettel- και χρειάζεται απλώς έναν τερματισμό κάπου στο μέσον της βαθμολογούμενης δεκάδας για να εξασφαλίσει τον τίτλο των οδηγών, ανεξαρτήτως του τι θα κάνει ο αντίπαλός του. Πέρσι η μεταξύ τους διαφορά ήταν στους 66 βαθμούς και στον Lewis αρκούσε μια 5η θέση, ενώ φέτος εκείνη είναι κατά 4 βαθμούς μεγαλύτερη και στον Βρετανό φτάνει η 7η θέση για να χριστεί για 5η φορά παγκόσμιος πρωταθλητής.
Χαρακτηριστικά σιρκουί
Το σιρκουί κατασκευάστηκε το 1959 μέσα στην έκταση του πάρκου Magdalena Mixhuca στο Μέξικο σίτυ. Φιλοξενούσε Grand Prix από το 1963 ως το 1970 και από το 1986 ως το 1992. Αναμορφώθηκε από τον Tilke και επέστρεψε στο καλεντάρι το 2015, ως άμεση συνέπεια της υψηλότατης δημοτικότητας που απολαμβάνει στη χώρα του ο Sergio Perez αλλά και λόγω των αρκετών και υψηλού προφίλ Μεξικανών χορηγών που έχουν επενδύσει στο σπορ. Η πίστα βρίσκεται σε υψόμετρο 2.229 μέτρων (μακράν το μεγαλύτερο από τις πίστες του πρωταθλήματος) κάτι που συνεπάγεται μικρότερη πυκνότητα ατμοσφαιρικού αέρα και άρα μεγάλα προβλήματα απόδοσης στις μονάδες ισχύος με ταυτόχρονη διαφοροποίηση των αεροδυναμικών στοιχείων που απαιτούνται από τα μονοθέσια. Ωστόσο η 4,304 χιλιομέτρων διαδρομή είναι από τις πιο επίπεδες στο πρόγραμμα (μόλις 2,8 μέτρα απέχουν το υψηλότερο από το χαμηλότερο σημείο) με τις κύριες αλλαγές που έχει υποστεί κατά την ανακατασκευή της να εντοπίζονται στην διαφοροποίηση των Esses και την αλλαγή της περίφημης τελευταίας στροφής Peraltada.
Από αυτήν την παραβολική κεκλιμένη στροφή έχει απομείνει μόλις το δεύτερο μισό καθώς το πρώτο έχει αντικατασταθεί από ένα αργό σύμπλεγμα που θυμίζει γήπεδο ποδοσφαίρου. Αναμφίβολα εντυπωσιακή εικόνα, στο βωμό της οποίας θυσιάστηκε ένα από τα πιο όμορφα σημεία σε σιρκουί παγκοσμίως. Οι ζώνες DRS είναι δύο, με την πρώτη να βρίσκεται στην… ατελείωτη κυρίως ευθεία και την δεύτερη στην αμέσως επόμενη προσφέροντας καλές ευκαιρίες για προσπεράσματα. Το σημείο ανίχνευσης, όπως στην Ουγγαρία, είναι κοινό και για τις δύο ζώνες και βρίσκεται μέσα στο στάδιο λίγο πριν τη είσοδο της Peraltada. Στο τέλος της μεγάλης ευθείας αναμένονται και για φέτος οι υψηλότερες τελικές. Ο αγώνας ολοκληρώνεται έπειτα από 71 γύρους.
Ελαστικά
Η Pirelli φέρνει τις τρεις μαλακότερες γόμες του φάσματός της για τον αγώνα στο Μέξικο σίτυ με τις Hypersoft, Ultrasoft και Supersoft να είναι διαθέσιμες στις ομάδες. Αυτό έχει συμβεί άλλες δύο φορές στη διάρκεια της σεζόν σε Μονακό και Καναδά, αγώνες στους οποίους είχαν κυριαρχήσει η Red Bull και η Ferrari, ενώ αντιθέτως η Mercedes είχε δυσκολευτεί. Θα έχει ενδιαφέρον, συνεπώς, να δούμε το πραγματικό όφελος που έχει επιφέρει στις W09 η αναβάθμιση του Σπα. Η λεία άσφαλτος του Μεξικάνικου σιρκουί ευνοεί την χαμηλή θερμική καταπόνηση των ελαστικών κάτι που σε συνδυασμό με το αρκετά μεγάλο pit lane κάνει την επιλογή του ενός pit stop μονόδρομο. Πιθανότερος συνδυασμός είναι HS/SS αλλά δεν θα έπρεπε να αποκλειστεί και η κατάταξη στο Q2 με την US για τους κορυφαίους συνδυασμούς, όπως είχε γίνει και στο Μόντρεαλ άλλωστε. Μετά το πέρας του αγωνιστικού τριημέρου, θα διεξαχθεί στην ίδια πίστα η τελευταία ημέρα δοκιμών της Pirelli κατά τη διάρκεια της σεζόν.
Τεχνική σύνοψη
Mercedes: Μετά το σίριαλ «δίδυμες μπαταρίες Ferrari» που απασχόλησε την υφήλιο από τον Μάιο μέχρι και τα μέσα του Οκτωβρίου, έχουμε τη νέα σειρά «διάτρητοι αποστάτες τροχών Mercedes». Μόνο που η δεύτερη περίπτωση φαίνεται ότι ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα εν αντιθέσει με την γελοία ιστορία του αισθητήρα-που-έκλεβε-άλογα από την Ιταλική PU. Όπως είχαμε σημειώσει και στην προεπισκόπηση του προηγούμενου αγώνα, η Mercedes είχε πάρει το πράσινο φως για την χρησιμοποίησή τους πριν το Ώστιν, έπειτα από ερώτηση της Ferrari προς το τεχνικό τμήμα της FIA για το κατά πόσον αυτές οι οπές καθιστούν τους αποστάτες κινητά αεροδυναμικά βοηθήματα. Ωστόσο, πολλές πηγές αναφέρουν ότι η Ιταλική ομάδα δεν έμεινε ικανοποιημένη από την ερμηνεία που έδωσε το επιτελείο του Νικόλα Τομπάζη και σκόπευε να καταθέσει ένσταση μετά το Grand Prix των ΗΠΑ, εάν οι W09 χρησιμοποιούσαν την συγκεκριμένη διάταξη. Αυτό ανάγκασε τους ανθρώπους της Mercedes να γεμίσουν με σιλικόνη τις εν λόγω οπές πριν τον αγώνα της Κυριακής, ώστε να μην αμαυρωθεί μία πιθανή κατάκτηση του πρωταθλήματος οδηγών εκεί, από ενστάσεις και κατηγορίες παρανομίας.
Some fantastic news ahead of #MexicoGP weekend @MercedesAMGF1 non-executive Chairman Niki Lauda has been discharged from hospital
The triple F1 world champion will continue his recovery from surgery at his home
>> https://t.co/mx1DqBF4Ld pic.twitter.com/kglKZvnzh2
— Formula 1 (@F1) October 25, 2018
Όπως κι αν έχει το πράγμα, οι άνθρωποι της Αγγλογερμανικής ομάδας ζήτησαν από τους κριτές στο Grand Prix του Μεξικού να τοποθετηθούν επί του ζητήματος καθώς σε κάθε αγώνα εκείνοι είναι υπεύθυνοι ώστε «Να ξεκαθαριστεί κάθε θέμα που ενδέχεται να προκύψει κατά τη διάρκεια του τριημέρου και το οποίο μπορεί να γίνει αντικείμενο ένστασης με βάση τις διατάξεις του διεθνούς αγωνιστικού κώδικα».
Οι αγωνοδίκες Jorge Rodriguez, Gerd Esner, Tim Mayer και Michael Masi (αντικατέστησε μόνο για χθες τον Mika Salo) αποφάνθηκαν ότι: «Σε ότι αφορά το ζήτημα των οπών στους αποστάτες των πίσω τροχών θεωρούμε ότι 1) Οι μικρές οπές του σχεδίου που μας παρουσιάσατε (σ.σ. η Mercedes στην οποίαν απευθύνεται) έχουν ως πρωταρχικό σκοπό την ψύξη του πολύ συγκεκριμένου σημείου και παρά το ότι ενδέχεται να έχουν μία μικρή επίπτωση στην αεροδυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, θεωρούνται αποδεκτές. 2) Ο αποστάτης είναι τμήμα της διάταξης του τροχού, συνεπώς εφόσον πρωταρχικά χρησιμοποιείται ως τέτοιος μία μικρή τοπική αλλαγή της αεροδυναμικής ροής μπορεί να γίνει αποδεκτή. Η περιστροφή του αποστάτη είναι εγγενές του χαρακτηριστικό, όπως και των ακτινών στις ζάντες. Κατά συνέπεια θεωρούμε την πολύ συγκεκριμένη γεωμετρία των πίσω τροχών που μας παρουσιάσατε αποδεκτή αν και επιφυλασσόμαστε έναντι οποιασδήποτε αλλαγής μπορεί να κάνετε στο σχέδιο αυτό και η οποία μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα ένα πιο καίριο αεροδυναμικό πλεονέκτημα».
A fifth #F1 world championship is within touching distance for @LewisHamilton in Mexico this weekend 🏆
Here’s how he can clinch it – and how Sebastian Vettel can keep the title race alive 👀#MexicoGP #F1 🇲🇽 pic.twitter.com/H54oxW1tAX
— Formula 1 (@F1) October 26, 2018
Να σημειώσουμε ότι η κρίση των αγωνοδικών ισχύει μόνο για το συγκεκριμένο αγωνιστικό τριήμερο ενώ οι υπόλοιπες ομάδες μπορούν να καταθέσουν ένσταση για την παραπάνω απόφασή τους. Κάτι τέτοιο δεν φαντάζει ιδιαίτερα πιθανό, βεβαίως, καθώς αυτή ήταν η δεύτερη συνεχόμενη επίσημη απόφαση ανθρώπων της FIA υπέρ της λύσεως που έχει επιλέξει η Mercedes για την W09 από το Σπα και μετά.
He’s two penalty points away from a one-race ban 😳
Keep pushing to the limit? Or stay out of trouble? ⚖️
Romain Grosjean faces a delicate balancing act at this weekend’s #MexicoGP 🇲🇽 #F1 https://t.co/lyo6OmOZaO
— Formula 1 (@F1) October 26, 2018
Με καινούργιο ρύγχος θα εμφανιστεί η MCL33 στο Μεξικό, σε μια προσπάθεια της McLaren να διεκδικήσει με αξιώσεις την είσοδό της στο Q2. Επιπλέον η Βρετανική ομάδα έχει διαμορφώσει το πίσω μέρος του καλύμματος με τέτοιο τρόπο ώστε να σχηματιστούν δύο μικρά πτερύγια εκατέρωθεν της περιοχής από την οποίαν διέρχεται η εξάτμιση. Τέλος, ο Zak Brown, διέψευσε τις φήμες που κυκλοφορούσαν για καιρό και οι οποίες ήθελαν την McLaren να έχει κατευθύνει πόρους προς τον σκοπό δημιουργίας δικής της ομάδας στα Indy car. Η RPFI από την άλλη φαντάζει ως ικανή διεκδικήτρια της 6ης θέσης από την McLaren με βάση την φόρμα των τελευταίων αγώνων. Η ακύρωση του Ocon στο Ώστιν, ασφαλώς και πήγε πίσω την ομάδα των Stroll αλλά η διαφορά ρυθμού που έχουν οι «ροζ πάνθηρες» από τις MCL33 καταδεικνύουν πώς έστω και την τελευταία στιγμή οι Perez-Ocon θα μπορέσουν να επιβληθούν των δύο McLaren.
We can’t believe that it’s been 42 years since the iconic Fuji ’76 race that resulted in James Hunt winning his first and only World Championship title. Time flies… 🏁🏆👏 pic.twitter.com/dgOMeuEoP0
— McLaren (@McLarenF1) October 24, 2018
Η Toro Rosso θα έχει το αεροδυναμικό πακέτο του Ώστιν και στα δύο της μονοθέσια (στις ΗΠΑ το διέθετε μόνο εκείνο του Gasly) και θα προσπαθήσει χάρη και στην 3η έκδοση της PU της Honda να διεκδικήσει με αξιώσεις τερματισμό στην δεκάδα. Είναι αξιοσημείωτο το φαινόμενο το οποίο παρατηρείται στους τελευταίους αγώνες, με τις STR13 να εμφανίζονται πολύ δυνατές στα δοκιμαστικά, αλλά να οπισθοχωρούν σταδιακά κατά τη διάρκεια του αγώνα. Αυτό μπορεί να καταδεικνύει κάποια προβλήματα στην κατανάλωση της Ιαπωνικής PU.
Οι άνθρωποι της Sauber δηλώνουν πολύ ευχαριστημένοι από την φετινή σεζόν και περιμένουν μερικές ακόμη δυνατές εμφανίσεις από τον Leclerc ώστε να κλέψουν την τελευταία στιγμή της 8η θέση του κατασκευαστών από την Toro Rosso.
Τέλος, στη Williams εντυπωσιάζει το ύψος τοποθέτησης της T-wing η οποία συνδέεται και με δεύτερο πτερύγιο στο κάτω μέρος της. Αξίζει να σημειωθεί ότι λόγω της χαμηλής πυκνότητας αέρα στο Μεξικανικό σιρκουί, όλα τα μονοθέσια θα φέρουν ειδικές διατάξεις για την καλύτερη ψύξη των μηχανικών μερών τους. Επιπλέον, οι μειωμένες αεροδυναμικές αντιστάσεις που προκύπτουν από τον ίδιο λόγο, ίσως δώσουν τη δυνατότητα σε ορισμένους συνδυασμούς να ξεκινήσουν τον αγώνα με λιγότερα από 105 kg καυσίμου.