Ανασκόπηση F1 2018: Στα γρήγορα… και με άποψη! [blog]

Μια ακόμη χρονιά του Χάμιλτον, η τέταρτη τα πέντε τελευταία χρόνια. Και μια τεράστια στιγμή για τη Mercedes που αναδεικνύεται στην πολυνίκη ομάδα της Formula 1…

Ο Λιούις Χάμιλτον έκανε την υπέρβαση ξανά και με 11 νίκες δεν άφησε το παραμικρό περιθώριο αμφισβήτησης στον μεγάλο του αντίπαλο Σεμπάστιαν Φέτελ, και στον παράτολμο διεκδικητή Μαξ Φερστάπεν. Και αυτό χωρίς να διαθέτει πάντα το καλύτερο μονοθέσιο, που για μεγάλο διάστημα της χρονιάς ήταν η εκπληκτική Ferrari SF71H…

Αυτή επέβαλε το νόμο της στους δύο πρώτους αγώνες με τον Φέτελ, προμηνύοντας μεγάλα πράγματα. Στη Μελβούρνη βέβαια η νίκη του Φέτελ ήταν τυχερή. Σε καθεστώς Virtual Safety Car ο Χάμιλτον έχασε ελάχιστο χρόνο και αυτό επέτρεψε στον Γερμανό να περάσει μπροστά. Η συνέχεια υπήρξε ένα ρεσιτάλ αμυντικής οδήγησης του Φέτελ που κράτησε πίσω του με αυτοκυριαρχία τον Χάμιλτον και όταν ο κινητήρας του Άγγλου άναψε, απέκτησε διαφορά ασφαλείας. Ο Χάμιλτον μάλιστα είχε και μια έξοδο.

Στο σημείο αυτό να υπενθυμίσουμε το άρθρο – πρόβλεψη με τίτλο “Φαβορί η Mercedes, δύσκολα για τη Ferrari” πριν ακόμη παρουσιαστούν τα μονοθέσια του 2018. Scripta Manent… Τα γραπτά μένουν…

Το ρεσιτάλ για τον Φέτελ συνεχίστηκε και στο Μπαχρέιν. Σημείωσε την pole, ήλεγξε τον αγώνα και έβγαλε πολλούς τελικούς γύρους με τελειωμένα soft λάστιχα κρατώντας πίσω του τον επερχόμενο Μπότας. Ο Ράικονεν έκανε επιθετική στρατηγική δύο πιτ στοπ και θα περνούσε μάλλον τις Mercedes και ενδεχομένως και τον Φέτελ, αλλά στο δεύτερο πιτ στοπ δεν βιδώθηκε καλά ένας τροχός και εγκατέλειψε άδοξα…

Στη Σαγκάη οι Ferrari έκαναν ένα νέο 1-2 στις κατατακτήριες δοκιμές μετά το Μπαχρέιν. Ο αγώνας όμως εξελίχθηκε διαφορετικά. Οι δύο Red Bull έβαλαν πιο μαλακά λάστιχα και επιτέθηκαν. Ο μεν Φερστάπεν χτύπησε από πίσω τον τότε δεύτερο Φέτελ στέλνοντάς τον σε τετ-α-κε, ο δε Ρικιάρντο πέρασε τον Μπότας και πήρε μια μεγάλη νίκη.

Η συνέχεια δόθηκε στο Μπακού και εκεί ο Χάμιλτον κληρονόμησε μια τυχερή νίκη. Ο Φέτελ κυριάρχησε αλλά η έξοδος του Safety Car προς το τέλος του στέρησε την πρωτιά. Επιτέθηκε για το προβάδισμα στον Μπότας αλλά είχε μπλοκάρισμα στην πρώτη στροφή και έπεσε πίσω. Ο Μπότας είχε ένα κλατάρισμα και έτσι ο Χάμιλτον κληρονόμησε τη νίκη.

Στην Ισπανία η Ferrari κατέβασε μια νέα ανάρτηση με αεροδυναμική σχεδίαση, αλλά αυτή έφθειρε πολύ και δεν αξιοποιούσε καλά τα λάστιχα και δεν ήταν ανταγωνιστική. Έτσι ο Χάμιλτον πήρε μια άνετη νίκη…

Η συνέχεια δόθηκε στο Μονακό όπου ο Ρικιάρντο τα έδωσε όλα. Έμεινε από Kers αλλά διατήρησε το προβάδισμα μπροστά από τον Φέτελ. Ο Φερστάπεν είχε ένα νέο ατύχημα στις δοκιμές και ξεκινούσε από πολύ πίσω…

Στον Καναδά η Ferrari του Φέτελ υπήρξε κυρίαρχη. Ήλεγξε τον αγώνα από την pole και στο δεύτερο μισό του αγώνα ο Σεμπ ήταν αναγκασμένος να επιλέγει ακατάλληλα προγράμματα λειτουργίας του κινητήρα επειδή το επέβαλε η FIA που έψαχνε τότε το διπολικό ERS της Ferrari. Έχασε κάποιο χρόνο αλλά ανέκαμψε και ο Μπότας είχε μια έξοδο και έμεινε στη δεύτερη θέση.

Στην επιστροφή της Formula 1 στο Λε Καστελέ ή Πολ Ρικάρ, ο Χάμιλτον πήρε μια άνετη νίκη αφού ο Φέτελ εμβόλισε τον Μπότας και έμεινε πίσω.

Η συνέχεια δόθηκε στην Αυστρία, όπου νίκησε ο Φερστάπεν αφού ακούμπησε από πίσω τον Ράικονεν και δεν τιμωρήθηκε. Οι δύο Mercedes έμειναν από τεχνικό πρόβλημα και οι Ferrari έκαναν το 2-3 με τον Ράικονεν δεύτερο.

Στο Σίλβερστοουν είχαμε μάλλον τον πιο συναρπαστικό αγώνα. Ο Ράικονεν χτύπησε κατά λάθος τον Χάμιλτον στην εκκίνηση ρίχνοντάς τον πίσω. Ο Φινλανδός τιμωρήθηκε με ποινή stop and go 10 δλ., αλλά ανέκαμψε στην 3η θέση προσπερνώντας τον Φερστάπεν από την εξωτερική. Μια έξοδος του Safety Car έριξε για μια ακόμη φορά τον Φέτελ πίσω από τον Μπότας αλλά τον προσπέρασε με ακροβατικό τρόπο για να πάρει μια πολύ μεγάλη νίκη. Ο Χάμιλτον ήταν δεύτερος.

Στο Χόκενχαϊμ ο Χάμιλτον αντιμετώπισε ένα τεχνικό πρόβλημα στις κατατακτήριες και θα ξεκινούσε από πίσω. Οι δύο Ferrari κυριάρχησαν μέχρι που ξεκίνησε να ψιχαλίζει. Ο Φέτελ το «έχασε» και βγήκε εκτός, το ίδιο προς στιγμήν και ο Ράικονεν και έτσι νίκησε ο Χάμιλτον μπροστά από τον Μπότας και τον Κίμι.

Στην Ουγγαρία έβρεξε στις δοκιμές και έτσι ο Χάμιλτον άφησε τις Ferrari πίσω. Στον αγώνα δεν είχε πρόβλημα να ελέγξει το προβάδισμα και να νικήσει, τη στιγμή που οι δύο Ferrari έκαναν το 2-3 προσπερνώντας τον Μπότας.

Στο Βέλγιο ξανά έβρεξε στις δοκιμές και ο Χάμιλτον πήρε την pole μπροστά από τον Φέτελ. Στον αγώνα όμως ο Γερμανός ήταν μαγικός: “κατάπιε” αμέσως τον Χάμιλτον στη Raidillon (Ραντιγιόν) και του έριξε 11 δευτερόλεπτα…

Στη Μόντσα οι Ferrari έκαναν το 1-2 στις δοκιμές με τον Ράικονεν στην pole, και στο 2ο σικέιν ακούμπησε ο Φέτελ τον Χάμιλτον και γύρισε. Μετά τα μοναδικά πιτ στοπ ο Χάμιλτον πέρασε τον Ράικονεν παίρνοντας μια μεγάλη νίκη. Ο Φέτελ ανέκαμψε στην 4η θέση.

Στη Σιγκαπούρη η Mercedes κατέβασε τους διαμορφωτές ροής στις εισαγωγές των φρένων και αυτοί απογείωσαν την αξιοποίηση των ελαστικών και την αεροδυναμική απόδοση της W09. Η Ferrari αντίθετα κατέβασε ατυχείς αεροδυναμικές μετατροπές, όπως τα σχέδια στο δάπεδο.

Ο Χάμιλτον ήλεγξε τον αγώνα από την pole, ενώ ο Φέτελ προσπέρασε με πλήρες φορτίο καυσίμου τον Φερστάπεν από την εξωτερική. Μετά τα πιτ στοπ όμως ο Ολλανδός πέρασε μπροστά από τον Γερμανό.

Στο Σότσι ο Χάμιλτον πέρασε τον Φέτελ και τον Μπότας κατόπιν εντολής και νίκησε ξανά.

Στη Σουζούκα ο Χάμιλτον νίκησε ακόμη μια φορά, ενώ ο Φέτελ ακούμπησε με τον Φερστάπεν.

Στο Ώστιν ο Ράικονεν πέρασε ωραία τον Χάμιλτον από την εσωτερική στην πρώτη στροφή και ήλεγξε κατόπιν τις επιθέσεις του 2ου Φερστάπεν και του Άγγλου για μια πολύ μεγάλη νίκη. Ο Φέτελ ήταν 4ος έπειτα από μια νέα επαφή με τον Ρικιάρντο…

Στο Μέξικο Σίτι ο Φερστάπεν κυριάρχησε μπροστά από τις Ferrari. Ο Φέτελ προσπέρασε ωραία τον Χάμιλτον, όπως είχε πράξει και στην Αυστρία… Ο Χάμιλτον εξασφάλισε το πρωτάθλημα…

Στη Βραζιλία ο Φερστάπεν πέρασε τις Ferrari και τις Mercedes αλλά συγκρούστηκε με τον αψυχολόγητο Οκόν και έπεσε στη 2η θέση πίσω από τον Χάμιλτον. Ο Ράικονεν πέρασε τον Μπότας για την 3η θέση, ενώ η Mercedes εξασφάλισε το 5ο συνεχόμενο Κατασκευαστών και πλησίασε τη Ferrari που την περίοδο 1999-2004 είχε 6 συνεχόμενα…

Στο Άμπου Ντάμπι τέλος ο Χάμιλτον κυριάρχησε με δεύτερο τον Φέτελ…

Eδώ ότι έγινε στο πρωτάθλημα, εδώ η βαθμολογία. Δείτε εδώ το πρόγραμμα για την Formula 1 2019.

Ετικέτες

Σπύρος Πέττας

Με τεράστια δημοσιογραφική εμπειρία ο Σπύρος γνωρίζει απέξω και ανακατωτά την Formula 1...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close