Τεχνική Ανασκόπηση F1 2018: Οι λύσεις που ξεχώρισαν [blog]

Μια σύνοψη των τεχνικών λύσεων που άφησαν το στίγμα τους τη συναρπαστική σεζόν που διανύσαμε στη Formula 1 για το 2018…

Κακά τα ψέματα… Η Mercedes με τον αλλιώτικο Χάμιλτον σάρωσε τις νίκες με 11, αλλά η ομάδα που ξεχώρισε περισσότερο το 2018 στο τεχνικό κομμάτι ήταν η Scuderia Ferrari.

Η λύση που ξεχωρίζει περισσότερο απ’όλες ήταν το διπολικό ERS (Energy Recovery System ή MGU-H, είναι ο ισχυρότερος από τους δύο ηλεκτροκινητήρες με τους οποίους εφοδιάζονται τα μονοθέσια από το 2014…) με τις δύο μπαταρίες, που εξασφάλιζε στα κόκκινα μονοθέσια αυξημένη απόδοση. Αυτό σε σημείο που ο V6 Monoturbo Ferrari να είναι για το μεγαλύτερο κομμάτι της σεζόν το ισχυρότερο μηχανικό σύνολο, αν και οφείλουμε να πούμε ότι στο τελικό τρίτο της σεζόν η Mercedes και η Renault μείωσαν πολύ τη διαφορά.

Για τη Ferrari ξεχωρίζει η εξέλιξη που κατέβασε στο Σπα Φρανκοσάμπ με τους 40 περισσότερους ίππους. Και ενώ φαινόταν ότι η αποχώρηση του επικεφαλής σχεδιαστή κινητήρων Λορέντζο Σάσι προς τη Mercedes θα την έπληττε πολύ, δεν συνέβη κάτι τέτοιο καθώς ο αντικαταστάτης του Κοράντο Ιότι και το επιτελείο του αποδείχθηκαν άξιοι συνεχιστές.

Το διπολικό ERS υπήρξε μια λύση της οποίας η νομιμότητα αμφισβητήθηκε σφόδρα από τη Mercedes, αλλά η FIA με επικεφαλής στο τεχνικό κομμάτι τον πολύπειρο Νικόλα Τομπάζη εξέτασε εξονυχιστικά τη λύση και δεν ανακάλυψε κάτι το παράνομο. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι στον Καναδά στο δεύτερο μισό του αγώνα, ο Φέτελ ήταν αναγκασμένος κατόπιν εντολής της FIA να επιλέγει διάφορα engine running modes και παραλίγο εξαιτίας τούτου να χάσει μια νίκη με ιδιαίτερο ειδικό βάρος και σημασία…

Άλλη λύση της Ferrari που εντυπωσίασε ήταν τα κανάλια – “σωλήνες” στο πίσω τμήμα του δαπέδου εκατέρωθεν του ακροφυσίου (ή διαχύτη) που αύξαναν την υποπίεση, δηλαδή το “ρούφηγμα” της ουράς του μονοθεσίου προς τα κάτω, όσο αυξάνεται η ταχύτητα. Εξάλλου, τα σχέδια στο δάπεδο εντυπωσίασαν και αυτά πολύ, αν και η εξέλιξή τους από τη Σιγκαπούρη και μετά έχασε το σωστό δρόμο και αναγκάστηκαν να πισωγυρίσουν στις λύσεις από τη Μόντσα και πριν στο Ώστιν, όπου και ο Ράικονεν κατέκτησε μια σημαδιακή για την υστεροφημία του νίκη.

Το Grand Prix της Σιγκαπούρης υπήρξε ένας κομβικός αγώνας όσον αφορά την έκβαση του πρωταθλήματος. Η Mercedes κατέβασε τις τροποποιημένες εισαγωγές των φρένων που έψυχαν τα λάστιχα και απογείωσε την αξιοποίησή τους ακόμη και στις ζεστές συνθήκες. Η Ferrari αντίθετα όπως προαναφέραμε πισωγύρισε με καινούριες μεν λύσεις, οι οποίες ωστόσο δεν ήταν προς το σωστό δρόμο.

Η Mercedes ήταν τόσο σίγουρη για την ορθότητα της λύσης αυτής που προανήγγειλε ότι έχει λύσει το πρόβλημα με την αξιοποίηση των ελαστικών στους ζεστούς αγώνες με σχετική ανακοίνωση τύπου πριν τη Σιγκαπούρη (!)…

Η ισχύς του μεταξονίου

Η τιμή του μεταξονίου παίζει κομβικό ρόλο στην οδική συμπεριφορά του μονοθεσίου. Η Mercedes διέθετε τη μεγαλύτερη τιμή και σε ανοικτές πίστες όπως η Βαρκελώνη και το Πολ Ρικάρ κυριάρχησε, με τον Χάμιλτον πάντα. Η Ferrari SF71H βρισκόταν κάπου στη μέση, ενώ η Red Bull διέθετε τη χαμηλότερη τιμή και κυριάρχησε σε πίστες με στενά κομμάτια όπως το Μονακό με τον Ρικιάρντο και το Μέξικο Σίτι και το Ιντερλάγκος με τον Φερστάπεν.

Προς το τέλος της περιόδου η αεροδυναμική εξέλιξη του μπλε μονοθεσίου σε τομείς όπως οι αεροφράκτες και τα συναφή πτερύγια ήταν εντυπωσιακή, όπως εντυπωσιακή ήταν και η πρόοδος της Renault σε μέγιστη ισχύ εν μέσω δριμείας κριτικής από Χόρνερ και… Φερστάπεν.

Για το 2019 να ευχηθούμε μια νέα τριπλή μονομαχία σε περισσότερους αγώνες και μια πολλαπλή μονομαχία για τον τίτλο των Οδηγών. Πολύ ανεβασμένη θα είναι η Sauber Alfa Romeo. Ίδωμεν, καλές γιορτές σε όλους!…

Ετικέτες

Σπύρος Πέττας

Με τεράστια δημοσιογραφική εμπειρία ο Σπύρος γνωρίζει απέξω και ανακατωτά την Formula 1...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close