Ρόρι Μπερν και χίλια άλογα για τη νέα Ferrari F1!

Το όνομα δε αυτής SF90 καθώς το 2019 κλείνουν τα 90χρονα από την ίδρυση της Scuderia Ferrari. Ο Ματία Μπινότο έκλεψε την παράσταση στην παρουσίαση, αλλά ο αφανής ήρωας είναι ο σχεδιαστής των τίτλων Ρόρι Μπερν!

Το 2019 η Ferrari οφείλει στην ιστορία της να σταματήσει επιτέλους τον κυκλώνα Mercedes με υπέρτατο στόχο να επιστρέψει στους τίτλους, αλλά και να διατηρήσει το ιστορικό ρεκόρ των 6 συνεχόμενων τίτλων Κατασκευαστών της περιόδου 1999-2004.

Η εμπλοκή του μεγάλου Νοτιοαφρικανού σχεδιαστή Ρόρι Μπερν στη σχεδίαση του νέου μονοθεσίου είναι αυξημένη όπως το είχε προγραμματίσει στο μυαλό του ο Σέρτζιο Μαρκιόνε όταν αποφάσιζε να μετακινήσει τον εκρηκτικό σε ιδέες και σχετικά επιτυχημένο Σιμόνε Ρέστα, αρχισχεδιαστή της Ferrari από το 2015, στην Alfa Romeo Racing.

Και για να δώσουμε μια ακόμη διευκρίνηση σχετικά με τον τίτλο, το νέο μοτέρ της Ferrari, εφοδιασμένο με την εξέλιξη του διπολικού ERS (ή MGU-H) με τις δύο μπαταρίες, που το 2018 έκανε τη διαφορά, θα προσεγγίζει, αν όχι ξεπεράσει στη διάρκεια της σεζόν, τους χίλιους ίππους!

Η αλήθεια βέβαια είναι ότι η νέα SF90 αποτελεί απλώς εξέλιξη της εξαιρετικής SF71H του 2018, καθώς η τιμή του μεταξονίου (που το 2018 αυξήθηκε, χάνοντας έτσι μεν την πρωτοκαθεδρία στο Μονακό, αλλά νικώντας σε Καναδά, Σπα και Ώστιν και κυριαρχώντας στις κατατακτήριες δοκιμές στη Μόντσα) διατηρήθηκε σε παρόμοιες τιμές.

Επίσης, η αεροδυναμική του μονοθεσίου της παρουσίασης είναι σχετικά απλοϊκή, όπως άλλωστε υπαγορεύουν και οι νέοι κανονισμοί, αν και σίγουρα στις σύντομες δοκιμές προετοιμασίας θα κατέβουν νέα μέρη.

Η εμπρόσθια αεροτομή είναι σχετικά απλοϊκή χωρίς τους πολλαπλούς κάθετους διαμορφωτές ροής που τέθηκαν στο περιθώριο από τους κανονισμούς και στόχος της είναι η βέλτιση κατανομή του αέρα που κατευθύνεται προς τα υπόλοιπα μέρη του μονοθεσίου. Εν μέρει, στόχος της εμπρόσθιας αεροτομής είναι ο αέρας να παρακάμψει αποτελεσματικά τους εμπρόσθιους τροχούς χωρίς αρνητικές εμπλοκές με τους στροβιλισμούς που παράγει η περιστροφή τους.

Οι συνδέσεις της αιχμής του ρύγχους με την εμπρόσθια αεροτομή, φέρουν όπως και το 2018 γρίλιες, μια ιδέα από τη McLaren του 2017. Αυτές τροφοδοτούν με αέρα τους αεροφράκτες.

Και αυτοί είναι σχετικά απλοϊκοί σε σχεδίαση, συγκρινόμενοι επί παραδείγματι με αυτούς της Mercedes ή της Alfa Romeo του Σιμόνε Ρέστα, ενώ για τα πλαϊνά υιοθετήθηκε το πρότυπο της Red Bull, με μικρότερες εσοχές στο κατώτερο μέρος, εσοχές που κατευθύνουν τον αέρα προς τα πίσω αεροδυναμικά βοηθήματα, όπως το διαχύτη και το ανασηκωμένο δάπεδο.

Αυτό που εντυπωσιάζει πραγματικά στο νέο μονοθέσιο της Ferrari είναι το πόσο συμπαγές έγινε το πίσω μέρος, χάρη σε πιο συμπαγή μηχανικά μέρη και καλύτερη χωροδιάταξή (“packaging”) τους.

Σχετικά με την πίσω αεροτομή αυτή φέρει πολλές γρίλιες σε μια προσπάθεια θετικότερου επαναπροσδιορισμού μιας λύσης που έκανε ένα όχι και τόσο επιτυχημένο ντεμπούτο το 2018 στη Σιγκαπούρη και ανακλήθηκε.

Να υπενθυμίσουμε ότι υπεύθυνοι του αεροδυναμικού επιτελείου της Ferrari είναι οι Ενρίκο Καρντίλε και Ντέιβιντ Σάντσεζ, μέλος της σχεδιαστικής ομάδας είναι ο Φάμπιο Μοντέκι και επικεφαλής του τμήματος κινητήρων ο Κοράντο Ιότι.

Νο1 οδηγός ο Φέτελ… Αξιοσημείωτο το γεγονός ότι ο νέος team principal Ματία Μπινότο ξεκαθάρισε ότι για τους πρώτους τουλάχιστον αγώνες ο Σεμπάστιαν Φέτελ θα διαθέτει στάτους Νο1 οδηγού έναντι του Λεκλέρκ. Ο Μπινότο έσπευσε να υποστηρίξει τον Γερμανό λέγοντας ότι αποτελεί τον “φάρο” για τη Ferrari…

Ετικέτες

Σπύρος Πέττας

Με τεράστια δημοσιογραφική εμπειρία ο Σπύρος γνωρίζει απέξω και ανακατωτά την Formula 1...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close