Πετάει η Ferrari στη Βαρκελώνη – Ζόρικα για τη Mercedes

Η αναγωγή των χρόνων του πρώτου τεστ στη Βαρκελώνη καταδεικνύει μια Ferrari μισό δευτερόλεπτο στο γύρο ταχύτερη των αντιπάλων της, τη στιγμή που ο Μπότας παρουσιάζει τα προβλήματα ισορροπίας της Mercedes ως “μαζικού μεγέθους”…

Η είδηση του πρώτου τετραημέρου δοκιμών στη Βαρκελώνη δεν είναι ότι η Ferrari πάει και δείχνει πολύ γρήγορη και σταθερή. Η είδηση των δοκιμών είναι ότι η Mercedes έχει προβλήματα ισορροπίας με το νέο της μονοθέσιο που ο ίδιος ο Μπότας χαρακτήρισε σε ένα event της Petronas στην Ιταλία (καθώς εκεί εδρεύουν τα ευρωπαϊκά της εργαστήρια) ως “μαζικού μεγέθους” σε κάποιες απαιτητικές στροφές (“massive”).

O Μπότας ζήτησε από την ομάδα μια μαζική βελτίωση για να ξεπεραστεί το πρόβλημα, ενώ είχε παραδεχτεί ήδη στη Βαρκελώνη ότι η ισορροπία του μονοθεσίου πατάει σε τεντωμένο σχοινί. Ο Χάμιλτον από την πλευρά του παραδέχτηκε ότι η αίσθηση που του δίνει το νέο μονοθέσιο είναι πολύ διαφορετική από αυτήν του μονοθεσίου του 2018, ενώ απέκρυψε τα προβλήματα ισορροπίας από τους δημοσιογράφους.

Χαρακτηριστικό είναι ότι στη Mercedes αναγκάστηκαν να χρησιμοποιήσουν δύο γεωμετρίες εμπρόσθιας ανάρτησης πολύ διαφορετικές μεταξύ τους, ενώ είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι σε μια προσπάθεια να ξεπεραστούν τα χρόνια προβλήματα σχηματισμού κόκκων στο πέλμα των κινητήριων ελαστικών (φαινόμενο graining), άλλαξε ριζικά η πίσω ανάρτηση από το πέρασμα από το παλιό στο νέο μονοθέσιο. Προβλήματα ισορροπίας τη στιγμή που δεν έχουν ακόμη διαφανεί αυτά με την αξιοποίηση των ελαστικών που παραδοσιακά πλήττουν τη Mercedes και έχοντας υπόψιν πόσο πολύ θα της κοστίσει η απαγόρευση των πτερυγίων και των διόδων στις εισαγωγές των φρένων και στις πλύμνες που στόχο είχαν να ψύξουν τα λάστιχα…

Τίποτε δεν είναι τυχαίο σε αυτή τη ζωή. Η προβληματική προς το παρόν νέα Mercedes W10 (με πλαϊνά που μιμούνται αυτά της Red Bull του 2018 με μικρή σχετικά κατώτερη εσοχή που τροφοδοτεί με ροή αέρα τον διαχύτη και το ανασηκωμένο δάπεδο) δεν είναι πια έργο του πολυνίκους σχεδιαστή των… 24 τίτλων Άλντο Κόστα, καθώς αυτός από το πρώτο μισό του 2018 μετακινήθηκε σε θέση συμβούλου και ανέλαβε ο Τζον Όουεν…

Όλα αυτά τη στιγμή που στη Ferrari εμπλέκουν έναν άλλο πολυνίκη σχεδιαστή, τον Ρόρι Μπερν, ολοένα και πιο πολύ, και γενικότερα πλέουν σε πελάγη ευτυχίας. Ο Φέτελ είναι ιδιαίτερα κεφάτος, ενώ ο Λεκλέρκ υπόσχεται μεγάλα πράγματα. Η νέα SF90 αποτελεί “απλώς” μια βελτίωση σε σχέση με την ούτως ή άλλως ακραία ανταγωνιστική SF71H του 2018 και διαθέτει στα μάτια τουλάχιστον απλοϊκή αεροδυναμική (όχι όμως στα σχέδια του δαπέδου στα οποία είναι πρωτοπόρος), αλλά οι απλές λύσεις στο σύνολό τους είναι αυτές που κάνουν τη διαφορά. Το μηχανικό σύνολο της SF90 με το διπολικό ERS αν δεν έχει ξεπεράσει ήδη τότε προσεγγίζει τους 1.000 ίππους και επέτρεψε και στις Alfa Romeo (με τον Τζοβινάτσι να κλέβει την παράσταση) και Haas να πάνε πολύ καλά στη Βαρκελώνη.

Στο Μοντμελό μια ομάδα που κράτησε σχετικά κρυφά τα χαρτιά της ήταν η Red Bull Honda με το κοντό μεταξόνιο και με τον V6 Monoturbo της Honda να εντυπωσιάζει με την αξιοπιστία του. Το δεξί χέρι του Ντίτριχ Μάτεσιτς, ο πολύπειρος Χέλμουτ Μάρκο αναγνώρισε μεν την υπεροπλία της Ferrari αλλά προέβλεψε ότι η ομάδα του το 2019 θα κατακτήσει νίκες και όχι μόνο σε ευνοϊκά σιρκουί όπως το Μονακό, το Ιντερλάγκος ή το Μέξικο Σίτι. Ίδωμεν…

Ετικέτες

Σπύρος Πέττας

Με τεράστια δημοσιογραφική εμπειρία ο Σπύρος γνωρίζει απέξω και ανακατωτά την Formula 1...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close