Φαβορί η Ferrari αλλά μην κάνει κανείς το λάθος να υποτιμήσει τη Mercedes

Τι και αν ο Χάμιλτον πλησίασε με ένα από τα γνωστά εξπλουά του σε χρόνους τον Φέτελ στη Βαρκελώνη; Η Ferrari παραμένει μπροστά κατά περίπου 0,4-0,5 δλ. και είναι το φαβορί τόσο για τη Μελβούρνη, όσο και για όλο το 2019…

Δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο. Η Ferrari δηλαδή να ξεκινά τη σεζόν σε καλύτερη μοίρα απ’ότι η Mercedes. Συνέβη εν μέρει το 2018 (και λέμε εν μέρει καθώς στην πρεμιέρα της Μελβούρνης ο Χάμιλτον βρισκόταν μπροστά κατά 7 δέκατα του δλ. στην pole αλλά έχασε τον αγώνα από τον Φέτελ), οπότε και στη διάρκεια της σεζόν για μεγαλύτερο μέρος της η Ferrari διέθετε το καλύτερο μονοθέσιο και συνέβη ακόμη πιο χαρακτηριστικά το 2017. Το θέμα είναι αν οι Φέτελ και Λεκλέρκ θα αξιοποιήσουν θετικά αυτήν την υπεροπλία, καθώς το 2018 ο Σεμπ έκανε χαρακτηριστικά πολλά λάθη και το κατά πόσον η Scuderia θα καταφέρει να χειριστεί σωστά την όλη κατάσταση χωρίς στρατηγικά λάθη, με δύο κόκορες πλέον στο ίδιο κοτέτσι, λάθη στρατηγικής που το 2018 ήταν έντονα.

Με απλή αεροδυναμική και με εμπρόσθια αεροτομή της οποίας οι πτέρυγες κλίνουν προς τα κάτω προκαλώντας έτσι επαρκή παράκαμψη των εμπρόσθιων ελαστικών και των στροβιλισμών τους και τροφοδοσία με βέλτιστη αεροδυναμική ροή των αεροφρακτών και των πλαΪνών, η Ferrari δείχνει το δρόμο και παράλληλα συμπαρασύρει και τις Alfa Romeo και Haas προς μεγάλα πράγματα.

Και η Mercedes; Αυτή κατέβασε ένα αεροδυναμικό πακέτο στη δεύτερη εβδομάδα δοκιμών που για την εμπρόσθια αεροτομή τουλάχιστον χαρακτηρίζεται από εμβαλωματικές λύσεις και όλοι ξέρουμε πόσο σημαντική είναι η αεροτομή αυτή για τη συνολική κατανομή του αέρα και τη συνολική αεροδυναμική στο μονοθέσιο. Από’κει και πέρα προστέθηκαν τρία slots στα πλαϊνά του δαπέδου, ενώ μάλλον η πιο ουσιαστική λύση ήταν η προσθήκη μιας ανώτερης επιμήκους εσοχής στα πλαϊνά (sidepods) που στόχο έχει να τροφοδοτήσει με περισσότερο αέρα το πίσω τμήμα του δαπέδου και το διαχύτη. Αυτές οι αλλαγές ήταν προγραμματισμένες εδώ και καιρό και για να αλλάξει η όλη αεροδυναμική σύλληψη του ασημένιου μονοθεσίου απαιτούνται τουλάχιστον δύο μήνες.

Τα προβλήματα ισορροπίας που έχουν, δηλαδή λανθασμένης κατανομής φορτίου μεταξύ εμπρόσθιου και οπίσθιου άξονα είναι εμφανή ιδίως στις καμπές υψηλής ταχύτητας από αυτές που βρίθει η Βαρκελώνη (αλλά και η Μελβούρνη…) και κυρίως έχουν να κάνουν με προβλήματα ευστάθειας της ουράς.

Στη Mercedes αναμένουμε να στοιχίσει πολύ στους ζεστούς αγώνες η απαγόρευση των πτερυγίων και των διόδων στις εισαγωγές των φρένων στις πλύμνες όσον αφορά το νευραλγικό τομέα της αξιοποίησης των ελαστικών.

Η Red Bull Honda από τη μεριά της κινείται σε σχετικά καλά επίπεδα αλλά υστερεί ελαφρώς της Mercedes στα fuel runs.

Η μεγάλη θετική έκπληξη θα είναι η Alfa Romeo καθώς διαθέτει πλέον και τους τεχνικούς και τους οδηγούς για κάτι πολύ καλό. Ίδωμεν…

Ετικέτες

Σπύρος Πέττας

Με τεράστια δημοσιογραφική εμπειρία ο Σπύρος γνωρίζει απέξω και ανακατωτά την Formula 1...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close