Grand Prix Μπαχρέιν – Ανάλυση Αγώνα: Mega Leclerc, αλλά ο Χάμιλτον νικάει και πάλι…

Το πηγάδι της τύχης του Λιούις Χάμιλτον δεν λέει να στερέψει. Ένας συγκλονιστικός Λεκλέρκ επέβαλε το νόμο του μέχρι που ο κινητήρας της Ferrari να έχει διαφορετική άποψη στο Μπαχρέιν…

Δεν ήταν μόνο ότι το έκανε, ότι ο Σαρλ Λεκλέρκ κυριάρχησε δηλαδή στο Μπαχρέιν, αλλά και πώς το έκανε. Στην εκκίνηση ο δεύτερος Φέτελ έφυγε καλύτερα από την εσωτερική, ο Λεκλέρκ πλασαρίστηκε από την εξωτερική και μετά το πήρε ήρεμα για να μην υπάρξει κάποια επαφή. Συνέπεια αυτού ήταν να χάσει ταχύτητα και να τον περάσει ο Μπότας που στο μεταξύ είχε προσπεράσει τον Χάμιλτον. Ο Λεκλέρκ μάλιστα είχε και μια ελαφρά επαφή με τον Χάμιλτον στην προσπάθειά του να κρατήσει πίσω τον Άγγλο.

Ανασυντάχθηκε όμως εκπληκτικά προσπερνώντας αμέσως τον Μπότας στην turn2 (ο Φινλανδός έχασε ταχύτητα και έχασε και την τρίτη θέση από τον Χάμιλτον στην turn 6) και λίγο αργότερα και τον Φέτελ από την εξωτερική στην turn 4 (ο Γερμανός είχε καταλάβει ότι ο Λεκλέρκ ήταν ταχύτερος και συναίνεσε σοφά στο προσπέρασμα) για να πάρει το προβάδισμα. Στη συνέχεια ο Σαρλ υπήρξε ο ταχύτερος όλων ανοίγοντας σταδιακά τη διαφορά έως και τα σχεδόν 10 δλ., αλλά 11 γύρους πριν το τέλος ο θερμικός κινητήρας και μάλλον όχι ηλεκτροκινητήρας που παίρνει κίνηση από το turbo (MGU-H ή ERS) παρουσίασε πρόβλημα, με συνέπεια να χάσει δραματικά σε τελικές ταχύτητες και οι δύο Mercedes να τον περάσουν. Παρηγοριά για τον Μονεγάσκο ήταν το πρώτο πόντιουμ της καριέρας του, που διασώθηκε από την έξοδο του Safety Car όταν εγκατέλειψαν ταυτόχρονα οι δύο Renault, και ο ταχύτερος γύρος στον αγώνα.

Εν τω μεταξύ μετά τον πρώτο γύρο πιτ στοπ πιο πίσω ο Φέτελ βρέθηκε στην τρίτη θέση πίσω από τον Χάμιλτον, αλλά προσπέρασε τον Άγγλο εκπληκτικά από την εξωτερική. Άνοιξε τη διαφορά έως τα 2,5 δλ. παρότι έφερε σκληρότερα λάστιχα (η Ferrari πήγαινε γενικά καλύτερα με τη μέση γόμα) αλλά η Mercedes στο δεύτερο γύρο πιτ στοπ έκανε ένα νέο “undercut” καλώντας τον Χάμιλτον νωρίτερα στα πιτς και η διαφορά μειώθηκε.

Αυτό επέτρεψε στον Άγγλο να επιτεθεί. Την πρώτη φορά αποτυχημένα, τη δεύτερη επιτυχημένα καθώς ο Φέτελ άνοιξε λίγο νωρίτερα και λίγο περισσότερο το γκάζι κάνοντας τετ-α-κε. Αυτό σημάδεψε τα λάστιχά του και στη συνέχεια από τους κραδασμούς κατέρρευσε η εμπρόσθια αεροτομή. Την άλλαξε και με ωραία προσπεράσματα κατέλαβε την πέμπτη θέση πίσω από τον Φερστάπεν και μπροστά από τον ταλαντούχο Λάντο Νόρις με τη βελτιωμένη McLaren Renault και τον αειθαλή Ράικονεν με την Alfa Romeo.

Τώρα ο τετράκις πρωταθλητής θα έχει πολλά να σκεφτεί καθώς εκτός από τον πάντα οπορτουνιστή Χάμιλτον θα έχει να αντιμετωπίσει και έναν ταχύτατο ομόσταβλο που ενδεχομένως να θέσει νέες ιεραρχίες μέσα στη Ferrari. Ο Φέτελ πάντως αποκάλυψε ότι πέρσι στο δεύτερο μισό της χρονιάς η Ferrari υστερούσε σε downforce, κάτι που εξηγεί εν μέρει τις συνεχείς ήττες του από το Βέλγιο και μετά, ενώ φέτος παραδέχθηκε ότι το πλεονέκτημα που είχε η Ferrari σε τελική ταχύτητα έχει εξαλοιφθεί. Όπως μαρτυρούν οι τμηματικοί χρόνοι στο Μπαχρέιν η μονάδα ισχύος του Μαρανέλο εξακολουθεί να έχει πλεονέκτημα πάντως.

Εκεί που υστερεί κάπως η Ferrari φέτος είναι το μηχανικό φορτίο, το φορτίο που ασκείται από τη συνεργασία του σασί με τις αναρτήσεις και τα ελαστικά και γι’αυτό δυσσκολευόταν κάπως στις αργές στροφές στο Μπαχρέιν. Δουλεύουν ωστόσο για να βελτιώσουν και αυτόν τον τομέα. Στο Μπαχρέιν, εξάλλου, η Ferrari χρησιμοποίησε ένα κάλυμμα κινητήρα πιο στενό σαν αυτό της Βαρκελώνης που επιτρέπει καλύτερη απαγωγή θερμότητας, ώστε να αποφευχθούν τα προβλήματα υπερθέρμανσης της Μελβούρνης. Προβλήματα που αρνήθηκαν δια στόματος Μπινότο ότι είχαν…

Όπως και να έχει είναι αποφασισμένοι να νικήσουν στη Σαγκάη (14 Απριλίου στις 09:10) στο 1000ό Grand Prix της Formula 1 (δείτε εδώ την βαθμολογία στο πρωτάθλημα). Η Mercedes, ωστόσο, σίγουρα θα έχει άλλα σχέδια…

Ετικέτες

Σπύρος Πέττας

Με τεράστια δημοσιογραφική εμπειρία ο Σπύρος γνωρίζει απέξω και ανακατωτά την Formula 1...

Σχόλια

  1. Διάβασα ότι η Ferrari του Leclerc είχε πρόβλημα στην συμπίεση ενός κυλίνδρου το οποίο προκάλεσε ρετάρισμα του μοτέρ(αστοχία μπουζί;). Σε ότι αφορά την McLaren-Renault ήταν κατά πολύ βελτιωμένη σε ότι βλέπαμε τα τελευταία χρόνια , μάλιστα ήταν σε θέση να κάνει μάχες και να προσπερνάει που όσο και παράξενο και να ακούγεται δεν ήταν συνηθισμένο φαινόμενο με την εικόνα που είχε τώρα τελευταία πράγμα που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και η πρόοδο που έχει σημειώσει η Renault στο μοτέρ της αν και εξακολουθεί να ταλαιπωρείται απ’ την αξιοπιστία

  2. Διάβασα ότι η Ferrari του Leclerc είχε πρόβλημα στην συμπίεση ενός κυλίνδρου το οποίο προκάλεσε ρετάρισμα του μοτέρ(αστοχία μπουζί;). Σε ότι αφορά την McLaren-Renault ήταν κατά πολύ βελτιωμένη σε ότι βλέπαμε τα τελευταία χρόνια , μάλιστα ήταν σε θέση να κάνει μάχες και να προσπερνάει που όσο και παράξενο και να ακούγεται δεν ήταν συνηθισμένο φαινόμενο με την εικόνα που είχε τώρα τελευταία πράγμα που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και η πρόοδο που έχει σημειώσει η Renault στο μοτέρ της αν και εξακολουθεί να ταλαιπωρείται απ’ την αξιοπιστία

    1. Ναι, και μακάρι η McLaren να ανέβει κι άλλο και να πάρει ξανά τη θέση που της αξίζει στη Formula 1. Η Renault φέτος έχει σημειώσει εξαιρετικές προόδους και σε κάνει να αναρωτιέσαι τι θα έκανε με τη Red Bull…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close