Grand Prix Κίνας – Ανάλυση Αγώνα: Mercedes Domination!

Εκπληκτική εμφάνιση στο 1000ό Grand Prix της Formula1 με τα ασημένια βέλη να κάνουν το τρίτο συνεχόμενο 1-2 με νικητή για 75η φορά και 6η στη Σαγκάη τον Χάμιλτον…

Η Ferrari ήταν το θεωρητικό φαβορί σε μια ολοκληρωμένη αχανή πίστα όπως η Σαγκάη αλλά εκεί που μέτραγε η Mercedes ήταν σταθερά ταχύτερη και ένας εκπληκτικός Χάμιλτον αντιμετώπισε επιτυχώς τα προβλήματα ισορροπίας που είχε στις δοκιμές για να κατακτήσει ακόμη μια νίκη.

Η είδηση του αγώνα ήταν ότι οι Mercedes ήταν κατά πολύ ταχύτερες στις στροφές κάτι που μαρτυρά ότι η Ferrari υστερεί πλέον σε downforce και ότι η εξέλιξή της δεν πάει όσο καλά θα ήθελε, ή τέλος πάντων τόσο καλά όσο πηγαίνει η εξέλιξη της Mercedes. Συν τοις άλλοις υπάρχουν βάσιμες υποψίες ότι μετά τη Μελβούρνη, και στη Σαγκάη στη Ferrari φύλαξαν τον κινητήρα στον αγώνα με συντηρητικές χαρτογραφήσεις ανάφλεξης με στόχο να αποφύγουν ένα πρόβλημα όπως συνέβη στο Μπαχρέιν. Χαρακτηριστικό ότι το πρόβλημα που αντιμετώπισε ο Λεκλέρκ στο Μπαχρέιν εμφανίστηκε στην Alfa του Τζοβινάτσι στις δοκιμές.

Ο Χάμιλτον καθάρισε τον αγώνα από την εκκίνηση προσπερνώντας τον poleman Μπότας και επιβάλλοντας το ρυθμό του μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας. Ο Άγγλος παραδέχτηκε ότι δυσκολεύτηκε πολύ στις δοκιμές όπου χρειάστηκε να πειραματιστεί με τις γραμμές του, ενώ στον αγώνα επέστρεψε στο επιθετικό οδηγικό του στιλ και δεν αντιμετώπισε πρόβλημα με τα λάστιχα. Αυτή επαναλαμβάνουμε ήταν η 75η νίκη του Άγγλου, η 6η του στη Σαγκάη (6 έχει και στον Καναδά και στην Ουγγαρία), ενώ η Mercedes έκανε το τρίτο συνεχόμενο 1-2 στους τρεις πρώτους αγώνες της χρονιάς επαναλαμβάνοντας τον άθλο της Williams Renault του 1992. Επίσης ο Χάμιλτον είχε νικήσει στον 900ό αγώνα της Formula 1 και στον 999ο…

Η Ferrari από τη μεριά της δεν είχε το ρυθμό της Mercedes και δοκίμασε τα πάντα για να την πλησιάσει, εις μάτην… Ο Λεκλέρκ προσπέρασε από την εσωτερική τον Φέτελ στην πρώτη στροφή για την τρίτη θέση. Ήταν εντυπωσιακό το πόσο κοντά κινούνταν σε χρόνους οι δύο οδηγοί της Ferrari και τότε έδωσαν τη συζητήσιμη εντολή να περάσει μπροστά ο Φέτελ μήπως και μειωνόταν κάπως η διαφορά από τις Mercedes. Κάτι τέτοιο όμως δεν συνέβη και μάλιστα υπό τη διακριτική πίεση του Λεκλέρκ ο Φέτελ υπέπεσε σε αλλεπάλληλα μπλοκαρίσματα κάτι που επέτρεψε στον 5ο Φερστάπεν να πλησιάσει.

Πρώτος για να περάσει από τα μεσαία σε σκληρά ελαστικά μπήκε στα πιτς ο Φερστάπεν και γενικότερα η Red Bull ήταν αυτή που υπαγόρευσε την όλη στρατηγική του αγώνα. Στον αμέσως επόμενο γύρο η Ferrari κάλεσε τον Φέτελ και βγήκε με κρύα λάστιχα ακριβώς εμπρός από τον Φερστάπεν. Ο Ολλανδός πέρασε μπροστά στιγμιαία με μια βουτιά στο hairpin όπως πέρυσι, αλλά ο Φέτελ έξυπνα άνοιξε τη γραμμή του, κατόπιν την έκλεισε απότομα και πέρασε πάλι μπροστά στην έξοδο, ρίχνοντας κατόπιν στον Φερστάπεν 12 δευτερόλεπτα. Μια στα ίσια νίκη για μια φορά επί του Ολλανδού που σίγουρα δεν θα κάνει κακό στην ψυχολογία του Φέτελ…

Απορίας άξιον κατόπιν γιατί ο Λεκλέρ άργησε να μπει στα πιτς για πρώτη φορά, πέφτοντας μετά το δικό του πρώτο πιτ στοπ 12 δευτερόλεπτα πίσω από τον Φερστάπεν. Η Red Bull έκανε και δεύτερο πιτ στοπ περνώντας εκ νέου στα μεσαία λάστιχα και στη Ferrari και στη Mercedes κάλυψαν την κίνηση καλώντας τον Φέτελ και τους Χάμιλτον και Μπότας μαζί στα πιτς, με τον Φινλανδό να χάνει ελάχιστο χρόνο δείγμα του πόσο καλά δουλεύουν στα πιτς οι της Mercedes.

Ο Μπότας έπεσε στην τρίτη θέση πίσω από τον Λεκλέρ που δεν σταμάτησε και δεν δυσκολεύτηκε να προσπεράσει τον Μονεγάσκο παρά τις φιλότιμες προσπάθειες που κατέβαλε ώστε να τον κρατήσει πίσω, με στόχο να πλησιάσει ο επερχόμενος Φέτελ.

Εκεί έχουμε το δεύτερο ή μάλλον τρίτο απορίας άξιον σχετικά με τη στρατηγική της Ferrari. Ο Λεκλέρκ είχε 12 δευτερόλεπτα διαφορά από τον Φερστάπεν με 13 γύρους να απομένουν και αποφάσισαν να τον καλέσουν εκ νέου στα πιτς με αποτέλεσμα να χαθεί μια και καλή η τέταρτη θέση… Τα λάστιχά του σε εκείνο το σημείο φαίνονταν να βρίσκονται σε αρκετά καλή κατάσταση πάντως…

Στην 6η θέση τερμάτισε ο Γκασλί που έγραψε και τον ταχύτερο γύρο που κρατούσε για μεγάλο διάστημα ο Φέτελ καθώς τον κάλεσαν στοχευμένα στα πιτς για να περάσει στα μαλακά λάστιχα, στην 7η θέση τερμάτισε ο Ρικιάρντο στους πρώτους του φετινούς βαθμούς με τη Renault και 8ος ήταν ο Πέρεζ με τη Racing Point αποδεικνύοντας ότι σίγουρα αξίζει καλύτερα. Σπουδαίος 9ος ήταν ο Ράικονεν ο οποίος αποκάλυψε ότι έχασε θερμοκρασία στα εμπρόσθια ελαστικά του αλλιώς θα μπορούσε και πάλι για την “best of the rest” 7η θέση. 10ος τέλος ήταν ο Αλμπόν με την Toro Rosso που ξεκίνησε από τα πιτς.

ΚΚαι έπεται συνέχεια στις “Συμπληγάδες” του Μπακού όπου έχουμε την αίσθηση ότι σε μια “σταμάτα – ξεκίνα” πίστα στην οποία η μέγιστη ισχύς παίζει πολύ μεγάλο ρόλο, η Ferrari θα βρίσκεται πιο κοντά στη Mercedes παρότι υστερεί σε μηχανικό φορτίο όπως φάνηκε και στη Μελβούρνη. Ίδωμεν…

Επόμενο Grand Prix στο Μπακού (28 Απριλίου, 15:10). Δείτε εδώ την βαθμολογία στο πρωτάθλημα.

Ετικέτες

Σπύρος Πέττας

Με τεράστια δημοσιογραφική εμπειρία ο Σπύρος γνωρίζει απέξω και ανακατωτά την Formula 1...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close