Grand Prix Αζερμπαϊτζάν – Ανάλυση Αγώνα: 4ο σερί 1-2 της Mercedes

Η Ferrari έδειχνε πανίσχυρη στις ελεύθερες δοκιμές, καθώς τότε η Mercedes φυλάει τον κινητήρα της, αλλά όταν μετρούσε η Mercedes στάθηκε ελαφρώς ανώτερη και ένας εκπληκτικός Μπότας νίκησε στα ίσια τον Χάμιλτον…

Η είδηση ωστόσο του αγώνα ήταν το πώς κατάφερε η Ferrari να χάσει αυτόν τον αγώνα. Ο Λεκλέρ τουλάχιστον διέθετε τρομερή ταχύτητα, ενώ η στέρηση του tow – slip streaming για τον Φέτελ ενδεχομένως να του στέρησε την pole. Από’κει και πέρα, η στρατηγική του Λεκλέρ ήταν ακατάλληλη και το μόνο που του απέφερε ήταν ο ταχύτερος γύρος, ο δεύτερος φέτος για τον 21χρονο Μονεγάσκο.

Ο Φινλανδός αρέσκεται σε σιρκουί πόλης όπως αποδεικνύουν οι νίκες του σε Σότσι και Άμπου Ντάμπι το 2017 και στη Μελβούρνη φέτος και πήρε μια πολύ μεγάλη νίκη.

Αφού έμεινε σχετικά ανεξέλικτη στους πρώτους τρεις αγώνες, η Ferrari κατέβασε ένα νέο αεροδυναμικό πακέτο στο Μπακού με νέο δάπεδο με τα πτερύγια στα πλαϊνά και πίσω, που είχαν κάνει την εμφάνισή τους στις χειμερινές δοκιμές προετοιμασίας στη Βαρκελώνη, λίγο πιο σύνθετους αεροφράκτες, νέο πιο σύνθετο διαχύτη και, το κυριότερο μια εντυπωσιακή χαμηλή πτέρυγα στην πίσω αεροτομή που της προσέδωσε ζηλευτό downforce – αεροδυναμικό φορτίο στον πίσω άξονα – εκείνο στο οποίο υστερούσε στη Σαγκάη – αλλά την έριξε επακόλουθα σε τελική. Η δουλειά σε επίπεδο μικρό-αεροδυναμικής του επιτελείου των Ενρίκο Καρντίλε και Ντέιβιντ Σάντσεζ ήταν πάντως ζηλευτή.

Επίσης έντονα φημολογούμενο είναι ότι επιτέλους θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει full mode στη ρύθμιση του κινητήρα για μεγάλο διάστημα, για πρώτη φορά φέτος, και το πλεονέκτημα σε ισχύ της Ferrari υπολογίζεται στους 40 με 50 ίππους! Όλα αυτά ωστόσο δεν έφτασαν για τη νίκη και η Mercedes αποδεικνύει πόσο μεγάλη ομάδα είναι, ίσως η πολυνίκης όλων των εποχών, παρότι ο Άλντο Κόστα μετακινήθηκε σε θέση συμβούλου και ανέλαβε σχεδιαστής ο Τζον Όουεν. Να δούμε τι θα γίνει το καλοκαίρι βέβαια τώρα που απουσιάζουν οι δίοδοι και τα συναφή πτερύγια στις πλήμνες που έψυχαν πέρσι από τη Σιγκαπούρη και μετά τα λάστιχα.

Τώρα σχετικά με τη νέα αεροδυναμική φιλοσοφία των μονοθεσίων με τους νέους κανονισμούς η πρώτη θεωρία που κυκλοφόρησε είναι ότι η Mercedes με το low rake στήσιμό της θα αντιμετώπιζε πρόβλημα, όπως συνέβη την πρώτη εβδομάδα χειμερινών δοκιμών στη Βαρκελώνη. Αλλά με το βαρύτατα τροποποιημένο αεροδυναμικό πακέτο έλυσε εν πολλοίς τα αρχικά έντονα προβλήματα ισορροπίας.

Όταν φάνηκαν δε τα προβλήματα της Ferrari με υποστροφή στη Μελβούρνη και έλλειψη μηχανικής πρόσφυσης και με ελλιπές downforce και συναφές όχι καλό ζέσταμα των ελαστικών στη Σαγκάη κυκλοφόρησε η δεύτερη θεωρία σύμφωνα με την οποία πρόβλημα θα είχαν τα high rake μονοθέσια όπως η Ferrari και η Red Bull…

Το πρόβλημα της Ferrari όπως κατέδειξε με σχετική δήλωσή του ο Φέτελ προέρχεται από ελλιπή μηχανική πρόσφυση ή φορτίο που στις αργές στροφές κοστίζει πολύ και δεν επαρκεί για να παραμείνουν ζεστά τα λάστιχα που δεν μπορούν να δουλέψουν στο ιδανικό φάσμα. Και ως γνωστόν αν δεν δουλεύουν καλά τα λάστιχα χάνεις πολύ χρόνο. Κάτι που φάνηκε περίτρανα στη Μελβούρνη και εν μέρει στη Σαγκάη, στο Μπαχρέιν και στο Μπακού.

Τώρα πάμε στη Βαρκελώνη (12 Μαίου, 16:10, εδώ η βαθμολογία στο πρωτάθλημα) όπου η Ferrari πέταγε το χειμώνα (όχι ελλιποβαρής – αυτές οι τακτικές εντυπωσιασμού εγκαταλείφθηκαν μετά τα ’90’s…) αλλά τώρα τα δεδομένα έχουν αλλάξει… Ίδωμεν…

Ετικέτες

Σπύρος Πέττας

Με τεράστια δημοσιογραφική εμπειρία ο Σπύρος γνωρίζει απέξω και ανακατωτά την Formula 1...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close