Grand Prix Ισπανίας – Απόηχος: Addio Mondiale?…

Στην Ισπανία η Mercedes με τον Χάμιλτον επικεφαλής κάνει το 5ο συνεχόμενο 1-2 σε 5 αγώνες και μάλλον βάζει ταφόπλακα στις όποιες φετινές ελπίδες της Ferrari για τον τίτλο…

Η φετινή Mercedes έχει χτιστεί για να στρίβει, και στρίβει καλύτερα και ταχύτερα από κάθε άλλο μονοθέσιο μέχρι στιγμής. Τί και αν υπολείπεται στις ευθείες καθώς δεν διαθέτει κιόλας τον πιο ισχυρό κινητήρα – το αναπληρώνει και με το παραπάνω στις στροφές…

Στην εκκίνηση ο Χάμιλτον πέρασε τον Μπότας από την εσωτερική ενώ ο Φέτελ πλασαρίστηκε κάπως υπεραισιόδοξα με μπλοκάρισμα από την εξωτερική, οι δύο τους στρίμωξαν στη μέση τον Μπότας αναγκάζοντάς τον σε εμφανείς διορθώσεις, αλλά παρά την αποσταθεροποίηση διατήρησε τη δεύτερη θέση από τον Φέτελ που έχασε κάπως ανεξήγητα ταχύτητα με αποτέλεσμα να τον περάσει σαν σταματημένο ο Φερστάπεν από την εξωτερική στην Turn 3. Από’κει και μετά ο Χάμιλτον ήλεγξε με άνεση τον Μπότας και το προβάδισμα και πήρε μια ακόμη νίκη, την 76η της καριέρας του, όπως άλλωστε το είχαμε προβλέψει στην προεπισκόπηση του αγώνα…

Αν εξαιρέσουμε τον νέο κινητήρα (με πιστόνια από διπλό κράμα αλουμινίου και κυψελωτή μικροσύσταση) που ξεπερνά μετά βεβαιότητας τους 1.000 ίππους και είναι με διαφορά ο ισχυρότερος, η Ferrari δεν κατέβασε και τις μεγάλες φημολογούμενες βελτιώσεις καθώς έφερε νέο κάλυμμα κινητήρα και διαφορετικά σχετικά απλοϊκά endplates (οι πλευρικές πτέρυγες) στην εμπρόσθια αεροτομή. Η Mercedes κατέβασε αντίθετα νέους αεροφράκτες, το ίδιο και η Red Bull (αεροφράκτες με διπλό πτερύγιο τύπου μπούμερανγκ και νέο t wing)…

H Ferrari είναι γνωστό τοις πάσι ότι υστερεί σε αεροδυναμικό και μηχανικό φορτίο και δεν μπορεί μετά από 5 αγώνες να προσαρμοστεί στα νέα Pirelli που ζεσταίνονται δύσκολα και ταιριάζουν γάντι στις Mercedes. Μάλιστα στη Βαρκελώνη κυκλοφόρησε μια ιστορία σύμφωνα με την οποία η Pirelli χαμήλωσε τις πιέσεις των πίσω ελαστικών το πρωί του Σαββάτου επειδή της το ζήτησε η Mercedes! Όπως και να είχε, η Ferrari στο τελευταίο τμήμα – τριτημόριο της πίστας με τις αργές στροφές έχανε πολύ χρόνο και το πλεονέκτημα του μισού δευτερολέπτου στη μεγάλη ευθεία έπεφτε στο κενό…

Πάντως, οι Λεκλέρ και Φέτελ με την ωραία μονομαχία τους τράβηξαν τα βλέμματα και ας διέθεταν ένα μονοθέσιο που με πλήρες φορτίο καυσίμου “ψάρευε” σε κάθε στροφή, ιδίως για τον Φέτελ. Ο Γερμανός άφησε ωραία τον Λεκλέρ να περάσει αλλάζοντας γραμμή ώστε ο Μονεγάσκος να μη χάσει καθόλου χρόνο, ο Λεκλέρ πέρασε στη σκληρή γόμα (C1) και μετά τον πρώτο γύρο πιτ στοπ πέρασε μπροστά ο Φέτελ που είχε τη μέση γόμα (C2), την κίτρινη. Μετά το δεύτερο πιτ στοπ των Φέτελ και Φερστάπεν, ο Λεκλέρ πέρασε μπροστά στην τρίτη θέση από τον Ολλανδό με διαφορά 6 δευτερολέπτων, αλλά μάλλον αυτά δεν αρκούσαν για να κρατήσει τη θέση από τον επερχόμενο Φερστάπεν, αλλά και από τον Φέτελ που με τα φρέσκα λάστιχα άλλαξε ρυθμό και πέρασε ωραία τον Γκασλί με τη δεύτερη Red Bull Honda με μια ωραία βουτιά στην εσωτερική του hairpin.

Τελικά βγήκε το Safety Car και ο Λεκλέρ μπήκε εκ νέου στα πιτς για να περάσει στη μέση γόμα και αυτός και να πέσει πίσω από τον Φέτελ στην 5η θέση που ήταν και η τελική. Ούτε λόγος στη Ferrari να μπορέσουν να αξιοποιήσουν καλά τη μαλακή γόμα (C3), την κόκκινη, με την οποία οι Mercedes έσπασαν τα χρονόμετρα στο τέλος του αγώνα και η Pirelli φέρει βαρύτατη ευθύνη για κάτι τέτοιο…

Τώρα στο Μονακό δεν πολυβλέπουμε τη Ferrari που υστερεί ακόμη πολύ σε μηχανική πρόσφυση και ότι κάνει θα το κάνει στον Καναδά με τις 5 ευθείες λόγω ισχυρότερου κινητήρα…

Φαβορί στο Μονακό είναι η Mercedes (ενδεχομένως ο Μπότας που είναι σπεσιαλίστας σε σιρκουί πόλης να πάει λίγο καλύτερα από τον Χάμιλτον) και η Red Bull Honda λόγω κοντύτερου μεταξονίου…

Ετικέτες

Σπύρος Πέττας

Με τεράστια δημοσιογραφική εμπειρία ο Σπύρος γνωρίζει απέξω και ανακατωτά την Formula 1...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close