Renault-FCA: Οι Γάλλοι έχουν το πάνω χέρι; [blog]

Μπροστά στην επικείμενη συμφωνία για συγχώνευση στο 50/50 οι Γάλλοι φαίνεται να επωφελούνται περισσότερο από τους Ιταλό-Αμερικάνους.

Στην Renault γνωρίζουν πολύ καλά τι σημαίνει συμμαχία και πως μπορείς να έχεις το πάνω χέρι. Το απέδειξε ο μαέστρος Carlos Ghosn που παρότι κατεργάρης στη Nissan δεν μπορούν να του καταλογίσουν πως ήταν αυτός που βοήθησε την εταιρία να βελτιώσει τα οικονομικά της και να αυξήσει τις πωλήσεις της. Το σίγουρο είναι πάντως πως κάτι τρέχει με τους Ιάπωνες που δεν τους αρέσει να έρχονται σε δεύτερη μοίρα πίσω από τη Renault. Όσο για τη Mitsubishi η Renault μοιάζει σα σανίδα σωτηρίας.

Ένας άλλος λόγος που δημιουργεί απορίες για το τι θα γίνει είναι πως η συγχώνευση με την FCA αφορά μόνο στην Renault με τους Ιάπωνες να διαχωρίζονται από αυτό το σχήμα. Και ας υπήρχε μια προοπτική βαθύτερης συνεργασίας πριν την σύλληψη του Ghosn που άλλαξε πολλά πράγματα. Μάλιστα η Renault αναφέρει πως τους τελευταίους χάνει χρήματα ελέω της Nissan, σύμφωνα με το Automotive News. Φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε πως στην Renault κατέχει ποσοστό 15% το γαλλικό κράτος.

Όπως και να έχει μια συγχώνευση της Renault (με τις Dacia και Lada) με την FCA (με τις Fiat, Alfa Romeo, Jeep και Chrysler) θα βοηθήσει την πρώτη να διεισδύσει σε άλλες αγορές εκτός Ευρώπης, κάτι που δεν έχει καταφέρει με επιτυχία έως τώρα. Από την άλλη οι Ιταλό-Αμερικάνοι θα επωφεληθούν από το τεράστιο R&D της Renault στην ηλεκτροκίνηση και στην αυτόνομη οδήγηση ώστε  να ανταπεξέλθουν στην Ευρώπη. Και φυσικά από τις πλατφόρμες και τα σασί CMF που πιθανότατα θα παραχωρήσει η Renault για μικρά και μικρομεσαία μοντέλα.

Όπως και να έχει η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία φαίνεται να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στον χάρη αφού μετά την ενσωμάτωση της Opel στον όμιλο PSA έρχεται ένα ακόμη μεγάλο σχήμα, το τρίτο μεγαλύτερο μετά το VW Group και την Toyota Motors. Αν τελικά το αποφασίσει η Renault…

Exit mobile version