Formula 1: Τα δεινά της Ferrari… [blog]

Αν δεν νικήσει στον Καναδά, φίλια πίστα γι’ αυτήν, η Ferrari κινδυνεύει να μη νικήσει ούτε έναν αγώνα φέτος! Και όλα αυτά ενώ έρχονται οι αναρτήσεις στο προσκήνιο…

Το πρόβλημα που έχει κατά κύριο λόγο η Ferrari είναι πρόβλημα ηγεσίας. Ο Μπινότο είναι πολύ λίγος ως team principal, κάνοντας ήδη τους τιφόζι να αναπολούν τον αδικημένο Αριβαμπένε, ενώ οι Καμιλιέρι και Έλκαν είναι άσχετοι με το αντικείμενο…

Χαρακτηριστικό είναι ότι υπό την ηγεσία τους, με κύριο υπεύθυνο τον Μπινότο, ο Κοράντο Ιότι υποβαθμίστηκε από το ρόλο του επικεφαλής κινητήρων που κατείχε, και πρόκειται για τον τεχνικό το επιτελείο του οποίου εξέλιξε εξαιρετικά το 2018 το διπολικό ERS (ή MGU-H) με τη Ferrari και το 2018, αλλά και το 2019 να διαθέτει τον ισχυρότερο συνολικά κινητήρα. Τη θέση του Ιότι φημολογείται ότι πήρε ο Ενρίκο Γκουαλτιέρι.

Από εκεί και πέρα ο πολύπειρος αεροδυναμιστής Άλεξ Τσινέλι (που είχε αποκτηθεί το 2003-‘4 από τη Williams) υποβαθμίστηκε από τη θέση του υπευθύνου αεροδυναμικής εξέλιξης, και ο ακόμη πιο πολύπειρος Τζιάκομο Τορτόρα από τη θέση του υπευθύνου δυναμικής του οχήματος (vehicle dynamics). Για το ότι η υποβάθμιση του Τσινέλι είναι λάθος δεν ήμαστε και τόσο σίγουροι, αλλά η υποβάθμιση του Τορτόρα και του Ιότι είναι σίγουρα λάθος.

Για τον Λούκα ντι Μοντεζέμολο έχουν ακουστεί πολλά. Ότι επέτρεψε στη Mercedes να κυριαρχήσει, ότι ανέχτηκε λίγους μάνατζερ όπως ο Ματιάτσι και ο Ντομενικάλι, ότι έδιωξε τον Άλντο Κόστα και άλλα… Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο Μοντεζέμολο κέρδισε 14 πρωταθλήματα πλησιάζοντας τα 17 του Έντζο και σίγουρα δίδαξε ότι για να κυριαρχήσει μια ομάδα στη Formula 1  απαιτείται σταθερότητα… Μια σταθερότητα που η Ferrari τώρα μόνο δεν διαθέτει…

Το μεγάλο λάθος του Μαρκιόνε…

Αυτό ήταν να φύγει ο επιτυχημένος σχεδιαστής Σιμόνε Ρέστα (σχεδιαστής των νικηφόρων SF70H και SF71H του 2017 και 2018 αντίστοιχα) προς την Alfa Romeo. Πόσο τεχνικό βάθος να αντέξει αυτή η ταλαίπωρη ομάδα και πόσο μπίλια να γίνει ο 78χρονος μέντορας των τίτλων Ρόρι Μπερν; Ο δαιμόνιος σε ιδέες Ρέστα επιστρέφει αυτό το καλοκαίρι για να ασχοληθεί με το μονοθέσιο του 2021 οπότε αλλάζουν εκ νέου οι κανονισμοί…

Και όλα αυτά σε μια εποχή που οι υδραυλικές αναρτήσεις έχουν επιστρέψει στο προσκήνιο όπως είχε συμβεί το 2016, χρονιά στην οποία η Ferrari διέθετε εκ νέου τον ισχυρότερο κινητήρα (με 900-910 ίππους), αλλά δεν σταύρωσε ούτε μια νίκη, αν και πλησίασε στον Καναδά και στη Μελβούρνη…

Τα τεχνικά προβλήματα της Ferrari

Γι’ αυτά φταίει σε μεγάλο βαθμό η Pirelli που έφερε φέτος λάστιχα κομμένα και ραμμένα στις ανάγκες της low rake Mercedes W010… Είναι δύσκολο να ζεσταθούν και η Ferrari που υστερεί δυστυχώς σε αεροδυναμικό και μη αναμενόμενα και σε μηχανικό φορτίο, αδυνατεί να τα δουλέψει στο ωφέλιμο φάσμα λειτουργίας. Ο Φέτελ πάντως δηλώνει ότι η ανάρτηση δεν είναι κακιά, ενώ ο Μπινότο προκαλεί λέγοντας ότι η SF90 είναι υπερβολικά αποδοτική αεροδυναμικά, εννοώντας ότι έχει πολύ χαμηλή οπισθέλκουσα και πετάει στις ευθείες, αλλά υστερεί σε φορτίο μη στρίβοντας επ’ ουδενί όπως η Mercedes…

Ο κινητήρας των 1.000+ ίππων

Αυτός είναι το σημείο ισχύος της Ferrari και στον Καναδά, πίστα σταμάτα – ξεκίνα με 5 ευθείες, θα της επιτρέψει να πρωταγωνιστήσει, με τους Φέτελ και Λεκλέρ να διαθέτουν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για το πολυπόθητο 1-2. Βέβαια η Mercedes θα κατεβάσει ισχυρότερο κινητήρα και από το αργό hairpin του Casino αναμένεται να επιταχύνει πολύ καλύτερα καθώς ζεσταίνει καλύτερα τα λάστιχά της… Φτάνει οι Φέτελ (που αποχωρεί στο τέλος της χρονιάς;) και Λεκλέρ να μην αλληλοεξοντωθούν… Και ο Μπινότο είναι ικανός να το πετύχει κι αυτό…

Ετικέτες

Σπύρος Πέττας

Με τεράστια δημοσιογραφική εμπειρία ο Σπύρος γνωρίζει απέξω και ανακατωτά την Formula 1...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close