Τεχνολογία Parking Space Guidance από την Ford για εύκολο πάρκινγκ

Σε πόλεις όπως το Λονδίνο και η Φρανκφούρτη, υπολογίζεται ότι ο μέσος οδηγός αναλώνει 67 ώρες το χρόνο στην προσπάθεια αναζήτησης χώρων στάθμευσης με κόστος που υπερβαίνει τα 1.250 ευρώ. Το λεγόμενο «cruising» ευθύνεται περίπου για το 30% της κυκλοφορίας στην πόλη.

Όμως, το πρόβλημα είναι πιθανό να μην οφείλεται στην έλλειψη χώρων στάθμευσης, αφού σύμφωνα με στοιχεία, στη Μ. Βρετανία, σε ορισμένα δημοτικά πάρκινγκ το ποσοστό πληρότητας είναι μόλις 50%.

Η Ford και η Vodafone δοκιμάζουν τώρα μία νέα τεχνολογία συνδεμένου οχήματος που θα διευκολύνει την ανεύρεση χώρων στάθμευσης στα αστικά κέντρα. Η τεχνολογία Parking Space Guidance εμφανίζει στους οδηγούς τον αριθμό των θέσεων στάθμευσης σε γειτονικά πάρκινγκ και τον τρόπο μετάβασης σε αυτές.

«Τα συστήματα δορυφορικής πλοήγησης μας βοηθούν να φτάσουμε στον προορισμό μας, αλλά δεν είναι το ίδιο χρήσιμα όταν ψάχνουμε χώρο στάθμευσης – κυρίως στα κέντρα των πόλεων» δήλωσε ο Tobias Wallerius, engineer, Product Development, Ford Ευρώπης. «Το Parking Space Guidance είναι μία τεχνολογία συνδεδεμένου οχήματος που μπορεί να βοηθά τους οδηγούς να ολοκληρώνουν γρήγορα το ταξίδι τους, να εξοικονομούν περισσότερο χρόνο και χρήμα και να βελτιώνουν την ποιότητα του αέρα.»

«Όταν τα οχήματα μπορούν να ανταλλάσσουν δεδομένα με την υποδομή σε πραγματικό χρόνο, η κυκλοφορία μπορεί να γίνει ευφυέστερη, η αναζήτηση ενός χώρου στάθμευσης λιγότερο κουραστική και οι άνθρωποι να φτάνουν στον προορισμό τους ταχύτερα» δήλωσε ο Michael Reinartz, Head of Innovation, Vodafone.

Η τεχνολογία Parking Space Guidance, η οποία ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο σύμφωνα με τα δεδομένα που λαμβάνονται από τα πάρκινγκ αυτοκινήτων, δοκιμάζεται από τη Ford και τη Vodafone στη Γερμανία στο πλαίσιο του προγράμματος KoMoD (Kooperative Mobilität im digitalen Testfeld Düsseldorf), ενός διαβιομηχανικού εγχειρήματος ύψους 15 εκατομμυρίων ευρώ, που δοκιμάζει τεχνολογίες συνδεδεμένου οχήματος και αυτοματοποιημένης οδήγησης.

Καθώς τα οχήματα δοκιμών διασχίζουν την πόλη, λαμβάνουν πληροφορίες για την κατάσταση των δρόμων και τα πάρκινγκ αυτοκινήτων από ένα κεντρικό υπολογιστή, σύμφωνα με το γεωγραφικό στίγμα τους, σε συνδυασμό με πληροφορίες από ψηφιακά οδικά σήματα που βρίσκονται στην περιοχή.

Άλλες λειτουργίες που δοκιμάζει η Ford σε συνεργασία με τη Vodafone στο πλαίσιο του προγράμματος KoMoD είναι:

Στο παρελθόν, οι δοκιμές έδειξαν πως η τεχνολογία μπορεί αυτόματα να προειδοποιήσει άλλους οδηγούς για ατυχήματα στη διαδρομή τους, αλλά και να τους υποδείξει την ακριβή θέση των οχημάτων έκτακτης ανάγκης, ώστε να αποφύγουν την παρεμπόδισή τους.

Προς το παρόν, οι πληροφορίες που ανταλλάσσουν τα οχήματα έχουν ως στόχο να παρέχουν τη δυνατότητα στους οδηγούς να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις για τα ταξίδια τους. Ωστόσο, οι επικοινωνίες οχήματος προς όχημα (V2V) και οχήματος προς υποδομή (V2I) – όπως αυτές στη δοκιμή KoMoD – μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο σε ένα μέλλον στο οποίο τα αυτόνομα οχήματα θα ανταποκρίνονται αυτόματα σε αυτές.

Exit mobile version