Η υποδομή και τα σημεία φόρτισης είναι ένας από τους σημαντικότερους συντελεστές στην διάδοση της ηλεκτροκίνησης.
Από την στιγμή που ένας Ευρωπαίος θα επιλέξει να αγοράσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα πρέπει να έχει και την υποστήριξη των δημόσιων σημείων φόρτισης. Ωστόσο, όπως θα δείτε στο παραπάνω γράφημα το 75% των σημείων φόρτισης σε όλη την Ευρώπη αφορά μόλις 4 χώρες! Την Ολλανδία, την Γερμανία, την Γαλλία, την Βρετανία.
Οι χώρες με τον μικρότερο αριθμό σημείων φόρτισης είναι η Κύπρος, η Ελλάδα, η Μάλτα, η Βουλγαρία και η Λιθουανία. Η αναφορά είναι περσινή αλλά είναι ενδεικτική της κατάστασης που επικρατεί και που χρίζει άμεσης βελτίωσης.
Αξιοσημείωτο είναι πως μόλις 1 στους 7 φορτιστές έχει την δυνατότητα ταχείας φόρτισης. Συγκεκριμένα και σύμφωνα με την αναφορά που δημοσιεύθηκε τον περσινό Οκτώβριο περίπου 30.000 σημεία φόρτισης υποστηρίζουν ισχύ ≥22 kW, ενώ τα υπόλοιπα 172.000 προσφέρουν κανονική φόρτιση.
Ωστόσο, πολλά από αυτά τα σημεία δεν έχουν καν ικανή ισχύ (δηλ. 22 kW, ή τύπου wallbox 11 kW, 7,3 kW) και είναι απλές πρίζες δηλωμένες ως δημόσια σημεία φόρτισης, όπως αναφέρει η ACEA.
#EV infrastructure remains highly unevenly ⚖️ distributed throughout the EU.
— ACEA (@ACEA_eu) January 27, 2021
Four countries:
😕 Only cover 2️⃣7️⃣% of the region’s total 🗺️ surface area.
😲 But account for more than 7️⃣5️⃣% of all 🔌 charging points for electric #cars.
LEARN MORE: https://t.co/ATUY9dr3Hz pic.twitter.com/RWFSGm7bvr
Interactive map 🗺️ Correlation between #ElectricCar sales and the availability of charging 🔌 infrastructure
— ACEA (@ACEA_eu) January 21, 2021
4️⃣ countries account for more than 7️⃣5️⃣% of all #EV charging points in the European Union 🇪🇺
DISCOVER: https://t.co/PQNNjAoALR pic.twitter.com/dLmAwbplGS