MUST_READTRENDINGΔΟΚΙΜΕΣ

Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 180 PS Auto AWD [test drive]

Μία 20ετία μετά την εμφάνιση του πρώτου της SUV, του Santa Fe, η Hyundai μας αφήνει για (ξανά) έκπληκτους, καθώς το νέο Tucson εγκαταλείπει την ταμπέλα του «value for money» και περνά σε premium χωράφια.

Όση οικονομία και να κάνεις με τις λέξεις και τους χαρακτηρισμούς όταν μιλάς για ένα αυτοκίνητο, κάποιες φορές απλά δεν γίνεται να κρύψεις τον ενθουσιασμό σου. Και γιατί να το κάνεις όταν κατά γενική ομολογία το νέο Tucson τραβάει τα βλέμματα και φωνάζει «παρών» στο ερώτημα: ποιο SUV έχει κάνει τη μεγαλύτερη πρόοδο σχεδιαστικά και τεχνολογικά τα τελευταία χρόνια;

Η αιχμηρή και σμιλεμένη του σχεδίαση θυμίζει διαμάντι που βγήκε από τη λάσπη και αστράφτει από υπερηφάνεια, με την τεράστια ανάγλυφη μάσκα (σε σχήμα διαμαντιού), αλλά και την οπτική LED υπογραφή να κλέβει τις εντυπώσεις. Στη ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία -sensuous sportiness- οι έντονες γραμμές κατά μήκος του αμαξώματος δείχνουν πως το νέο Tucson είναι γεμάτο αυτοπεποίθηση και δεν φοβάται να μπει σφήνα στις premium προτάσεις των πανάκριβων SUV. Και γιατί να φοβηθεί όταν διαθέτει πλήθος τεχνολογικών, τόσο σε επίπεδο ασφάλειας όσο και σε επίπεδο ανέσεων και έξυπνων gadgets;

Προτού όμως μιλήσουμε για τεχνολογία, ας πάμε να δούμε τη συνέχεια της σχεδιαστικής επανάστασης του Tucson και στο εσωτερικό του. Τα πρώτα δύο στοιχεία που τραβούν τα βλέμματα είναι οι δύο ευμεγέθεις ψηφιακές οθόνες. Μία για τον πίνακα οργάνων και μία για τα πολυμέσα. Η πρώτη, γνωστή από τα i20 και Kona, αλλάζει χρώματα και γραμματοσειρά ανάλογα με το mode οδήγησης. Γαλαζοπράσινο στο economy, λευκό στο normal και κόκκινο στο sport, ενώ εκεί βλέπουμε και πληροφορίες σχετικά με την κατανομή της ενέργειας, την αυτονομία ή την κατανάλωση καυσίμου.

Το μέγεθος της οθόνης multimedia διαφέρει από 8 μέχρι 10,25 ίντσες ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού που έχετε επιλέξει. Στην υπερπλήρη έκδοση της δοκιμής μας, η οθόνη αφής 10,25 ιντσών διακρίνεται για την ταχύτητα απόκρισης και τα ωραία της γραφικά, ενώ ο χρόνος εξοικείωσης για τις λειτουργίες του κλιματισμού, της μουσικής, των καμερών και άλλων gadgets (όπως οι ήχοι της φύσης με κύματα, πουλάκια ή ακόμη και ήχοι από τζάκι που σιγοκαίει), είναι σύντομος.

Η οθόνη πολυμέσων βρίσκεται στο κέντρο την κονσόλας και είναι χωνευτή και όχι ψηλά και σε προέκταση όπως συνηθίζουμε να βλέπουμε σε πολλά νέα μοντέλα. Σε αρκετές τέτοιες λεπτομέρειες έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή, όπως για παράδειγμα η γρίλια πάνω από την κεντρική οθόνη που μοιάζει να συνεχίζει σε επέκταση δεξιά και αριστερά προς τις πόρτες.

Σε κάθε γωνία του Tucson σου δίνεται η εντύπωση της ποιοτικής αναβάθμισης υλικών αλλά και της μοντέρνας αισθητικής, κάτι που σφραγίζεται με την ύπαρξη πληθώρας τεχνολογιών. Άλλες είναι απλά εντυπωσιακές όπως η ηχητική και οπτική ειδοποίηση κάθε φορά που ξεκινά το προπορευόμενο όχημα (για τους αφηρημένους), και άλλες είναι φτιαγμένες για να αποτρέψουν ένα πιθανό ατύχημα.

Μια τέτοια είναι η λειτουργία blind view monitor, οι κάμερες κάτω από τους καθρέπτες που ενεργοποιούνται με το άνοιγμα του φλας και μας δείχνουν στον πίνακα οργάνων πλήρη εικόνα από τις νεκρές γωνίες. Στο ίδιο μήκος κύματος της ασφάλειας και ο πρωτοποριακός αερόσακος ανάμεσα στον οδηγό και το συνοδηγό καλύπτει την πιθανότητα να έχουμε σύγκρουση μεταξύ τους.

Η τεχνολογική έκρηξη για το SUV της Hyundai δεν είναι και τόσο τυχαία, καθώς επικεφαλής της κορεατικής εταιρείας είναι ο Albert Biermann, πρώην υπεύθυνος της BMW M. Για αυτό και η αναγέννηση του Tucson είναι τόσο κραυγαλέα, με τη συνέχεια να δίνεται στα μηχανικά μέρη του κορεατικού (όμως απολύτως εξευρωπαϊσμένου) μοντέλου.

photos: nmarinopoulos

Έχοντας δοκιμάσει και το προσθιοκίνητο Tucson με τους 180 ίππους, η έκδοση της δοκιμής μας εφοδιάζεται με υπερτροφοδοτούμενο 1.6 Τ-GDI βενζινοκινητήρα με απόδοση 180 ίππους, ύπαρξη τετρακίνησης HTRAC και ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Όπως και στο ανανεωμένο Kona, η μπαταρία 48 Volt λειτουργεί ως μίζα/γεννήτρια και καλύπτει τα μικρά κενά απόδοσης, βελτιώνοντας έτσι την σχετικά υψηλή κατανάλωση καυσίμου. Όχι ότι δεν δικαιολογούνται τα 10,0 λίτρα/100 χλμ. από το βάρος (1.558 κιλά), τις επιδόσεις (0-100 σε 9,0 δευτ.) και το χαρακτήρα του Tucson, αλλά μπορούμε να πούμε ότι είναι το μοναδικό σημείο που έχει να πει κανείς κάτι. Αλλά, διάολε, για 4×4 με 180 άλογα μιλάμε… Στα συν θα προσθέσουμε και το 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (τεχνολογία shift by wire) με puddles στο τιμόνι και εκρηκτικές αλλαγές που ξεφεύγουν από το smooth χαρακτήρα και σε βάζουν σε sport μονοπάτια.

Έτσι και αλλιώς, ο ισχυρός κινητήρας 180 ίππων και 265 Nm ροπής σε προκαλεί να πιέσεις το γκάζι και να αλλάξεις την απόκριση με τη λειτουργία sport, μπαίνοντας στη φιλοσοφία να στρίψεις με υψηλές ταχύτητες και να απολαύσεις μία ακόμη πτυχή του Tucson. To στιβαρό του πλαίσιο και η ακρίβεια του τιμονιού αποδεικνύουν πως το αυξημένο ύψος του αμαξώματος δε σημαίνει ότι εγκαταλείπουμε σε καμία περίπτωση την οδηγική ευχαρίστηση για χάρη της άνεσης. Τομέας που με τη σειρά του περισσεύει καθώς τα 10 χλστ. επιπλέον στο μεταξόνιο χάρισαν μεγάλο χώρο αποσκευών (577 λίτρα) και 26mm περισσότερα για τα πόδια των πίσω επιβατών.

Στις όχι ιδιαίτερα απαιτητικές χωμάτινες διαδρομές που διανύσαμε, το τετρακίνητο Tucson έδειξε να μην προβληματίζεται από ανηφόρες, κακοτράχαλα μονοπάτια με πέτρες και λάσπη. Τα 17 εκατοστά που το χωρίζουν από το έδαφος εξασφαλίζουν άνετα περάσματα, όμως η ουσία βρίσκεται στην τεχνολογία τετρακίνησης HTRAC της Hyundai, η οποία επιτρέπει εύκολο χειρισμό και ιδανική κατανομή της ροπής ανάλογα με την πρόσφυση των τροχών. Παράλληλα, οι λειτουργίες Mud, Sand και Snow αλλάζουν το setup της πρόσφυσης ανάλογα με το εκάστοτε έδαφος.

To πακέτο του νέου Tucson λοιπόν περιλαμβάνει: τολμηρή και μοντέρνα σχεδίαση, αξιόλογες επιδόσεις, χώρους για 5 επιβάτες και πληθώρα τεχνολογιών. Σε αυτά προσθέστε και την ύπαρξη ηλεκτρονικά ελεγχόμενης τετρακίνησης της έκδοσης ΗΤRAC της δοκιμής μας. Τί ζητάει; Να κάνετε μία μικρή παραχώρηση στην κατανάλωση καυσίμου καθώς αυτή δύσκολα στην πράξη θα πέσει σε μονοψήφιο αριθμό λίτρων/100 χλμ., και να διαθέσετε ένα πόσο μου ξεπερνά μόλις τα 30.000€ (για την ακρίβεια 30.790€). Φυσικά, για την πιο… ταπεινή προσθιοκίνητη έκδοση και με κινητήρα απόδοσης 150 ίππων, η τιμή αγοράς ξεκινά από 24.990€, ποσό που συναντάμε ακόμη και σε καλοεξοπλισμένα μικρομεσαία μοντέλα.

Overall το νέο Tucson και, συγκεκριμένα, η τετρακίνητη έκδοση αξίζει και με το παραπάνω τα χρήματα που ζητάει και αποτελεί την καλύτερη… σφραγίδα εξέλιξης και ευρωπαϊκού χαρακτήρα για τη Hyundai. Αποτελεί ένα ξεχωριστό SUV που δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα απολύτως προτάσεις που ζητούν αρκετά επιπλέον χρήματα. Και για να μιλήσουμε και λίγο με… ποδοσφαιρικούς όρους, έχουν μάθει να επιβάλλονται με τη δύναμη της φανέλας και το νέο Tucson καταφέρνει να σκοράρει με… τεσσάρα (4×4).

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HYUNDAI

Hyundai Tucson 1.6T 180 PS 4WD 7DCT 48V – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,6 x 89,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 132 kW (180 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 265 Nm (27,5 kgm) / 1.500-4.500 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό + ήπια υβριδική υποβοήθηση 48V με μπαταρία 0,44 kWh
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,0 sec
Τελική ταχύτητα 201 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 10,0 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 7,1 lt/100 km (WLTP)
Ρεζερβουάρ 54 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 540 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 160 g/km  (WLTP)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους 4 τροχούς, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση με πολύδισκο συμπλέκτη
Κιβώτιο Αυτόματο DCT 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental EcoContact6 V XL, 235/55 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
Γωνία προσέγγισης/ διαφυγής
4.500 x 1.865 x 1.650 mm
170 mm
17,4/ 25,7 εκατοστά
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.630 / 1.637 mm
Μεταξόνιο 2.680 mm
Χώρος αποσκευών 577 – 1.756 lt
Απόβαρο 1.558 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 30.790€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Ένα σχόλιο

  1. Κε Βα ι λακακη,
    Ωραίο το review, αλλά στην ποιότητα κύλισης δεν φτάνει το ανανεωμένο Tiguan το οποίο είναι κορυφαίο με διαφορά σε αυτόν τον τομέα. Και αυτός ο τομέας είναι πολύ σημαντικός. Μπορείτε να το διαπιστώσετε κ εσείς όταν οδηγησετε το Tiguan δίπλα δίπλα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button